Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Kızlar sandviç yerler."

Translation:The girls eat sandwiches.

0
4 years ago

57 Comments


Alperkalam

Sorun var. Girls eat sandwich dedigim halde yanlis saydi. "a" harfitarifine ihtiyacim varmis. Bir sandwich demediği halde neden "a" eklemem gerekiyor ? Bir hata da bana doğrusunu Girls eat a sandwich diye gösterip burada yani yorum yapma kisminda "a" kullanmadan The girls eat sandwich diye gostermesi. ( geriye gidip tekrar baktim. Orda "a" istiyor ama burda "a" kullanmamis sandwich'den önce. ) Benimle dalga mi geçiyorsunuz ?

60
Reply3 years ago

tebessumistt14

Katılıyorum

3
Reply3 years ago

Hevin248886

aynı zamanda sandwich i çoğul kullanmış

0
Reply2 months ago

Xalit

tekillik/cogulluk durumu her dilde ayni degilmis cunku. bunu bir kural olarak hafizada tutmak lazim sanirim.

kizlar cogul oldugu, dolayisiyla birden cok kiz oldugu icin bir tek sandvici yemiyorlar(hayvan degillerdir heralde), dogal olarak sandvicleri yiyorlar.

bir tek sandvic kastedilmis olsaydi "a sandwich" derdi herhal.

41
Reply24 years ago

Alperkalam

Zaten cevapta a sandwich diyor. Neyden bahsediyorsun sen ?

-9
Reply3 years ago

gkhnaky

kızlar sandviçler yerler dememiş ki neden cevap sandwiches oluyor?

23
Reply14 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

comment/1632177

genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
17
Reply14 years ago

MehmetGNDZ2

Zaten sandvicler yerler dememis ama ingilizcesi oyle dil mantik isi degil

1
Reply3 years ago

borainevi21

Bence de

0
Reply1 year ago

eslemcrazy

Ya bana da "Girls eat a sandwich." dedi cevap olarak??

14
Reply4 years ago

ASENAYILDI

katılıyorum sanaa

1
Reply6 months ago

ErdiTartar

Kızlar sandiviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Sonuçta kaç sandiviç olduğunu bilmiyoruz ve soruyu hazırlayanın aklını okuyamayız:)

6
Reply4 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Kızlar sandviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) 1. burada Türkçe cümlede tek sandviçten bahsedilmiyor, kaç tane yediğini bilmiyoruz. Mesela "pazara gidip elma aldık" diyoruz bir tane almamıza rağmen, sonra da "akşam misafir gelince elma yedik hep beraber" diyoruz, yine bir tane değil. Türkçede tekil kullanmamıza rağmen genel bir ifade var. 2. "the girls eat sandwich" diye bir cümle İngilizcede mümkün değil, YANLIŞ. Zaten yukarıdaki açıklamalarda da var, önce OKUYUNUZ

Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Türkçede "sandviçler yerler" diye bir ifade ne doğrudur, ne de kullanılır. Sadece "abartma" amaçlı cümlelerde kullanılabilirliği var, o da tuhaf.

7
Reply4 years ago

ugurkaptan

sağol bilgi verdiğin için ve bu arada sen moderatörsün değilmi?

-3
Reply4 years ago

ErdiTartar

Kızlar 3 sandiviç de yiyebilirler yani çoğul, sandiviçler yiyebilirler yada kızlar tek bir tane sandviç yerler yani tekil olur. Bu noktada biraz bulanık bir soru. Tam olarak ne kastedildiğini bilmeden doğru cevabı vermemiz mümkün olmuyor.

-7
Reply4 years ago

mnsrclk

ya benim cevapta a yı da veriyor.halbuki bir sandvic yer degl

2
Reply4 years ago

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

defalarca açıklama yapılmış diğer yorumlarda, lütfen okuyun, her zaman yorum yapmadan diğer yorumalrı okuyun hatta, lütfen. İngilizcede sayılabilen tekil bir nesneyi bir tanımlayıcı olmadan tek başına nesne olarak kullanmazsınız. bu kadar basit. zaten diğer açıklamaları okusanız anlarsınız

-9
Reply4 years ago

incicgdm

Program guzel fakat kendi yanlişlari var duzeltilmeli

2
Reply4 years ago

ZeyTunca

Turkcemin gozunu seveyim be

2
Reply3 years ago

ASENAYILDI

yürü bee

0
Reply6 months ago

serkopatikoz

Bi bok anlamadim

1
Reply3 years ago

Yldzeren

Benin yazdığım: The girls eat the sandwich Doğru cevap: The girls eat a sandwich Neden the yerine a geliyor?

1
Reply3 years ago

Murat990293

Hata var The girls eat sandwich yazdım ama The girls eat sandwiches olcaktı diyo ama orda sandiviçler dememiş

1
Reply1 year ago

muhammed841038

Bi HES koymadım diye yanlış oldu çok zordu ama

1
Reply3 months ago

muhammed841038

Cevap vermiyormusunuz arkadaşlar

1
Reply3 months ago