"Kızlar sandviç yerler."

Çeviri:The girls eat sandwiches.

January 30, 2014

42 Yorum

Konu önem sırasına göre

Alperkalam

Sorun var. Girls eat sandwich dedigim halde yanlis saydi. "a" harfitarifine ihtiyacim varmis. Bir sandwich demediği halde neden "a" eklemem gerekiyor ? Bir hata da bana doğrusunu Girls eat a sandwich diye gösterip burada yani yorum yapma kisminda "a" kullanmadan The girls eat sandwich diye gostermesi. ( geriye gidip tekrar baktim. Orda "a" istiyor ama burda "a" kullanmamis sandwich'den önce. ) Benimle dalga mi geçiyorsunuz ?

August 15, 2014

Hevin248886

aynı zamanda sandwich i çoğul kullanmış

May 28, 2018

tebessumistt14

Katılıyorum

March 25, 2015

nalandrtblk

bencedeeee

June 18, 2019

Xalit

tekillik/cogulluk durumu her dilde ayni degilmis cunku. bunu bir kural olarak hafizada tutmak lazim sanirim.

kizlar cogul oldugu, dolayisiyla birden cok kiz oldugu icin bir tek sandvici yemiyorlar(hayvan degillerdir heralde), dogal olarak sandvicleri yiyorlar.

bir tek sandvic kastedilmis olsaydi "a sandwich" derdi herhal.

February 9, 2014

fadime86

Olay ancak bu kadar güzel tabir edilir "hayvan değiller herhalde" o kadar mantıklı ki bir elmayı 10 kız ısırmıyor sonuçta onların dilinde de bunu anlatmak için -s kullaniliyor bu tanım aklıma geldikçe ben bu konuyu karıştırmam daha. o kadar şey anlatılıyor bu konu ile ilgili hiçbiri bu kadar aklıma yatmamıştı. Komik oldu ama gerçek. Sağol

March 14, 2019

gkhnaky

kızlar sandviçler yerler dememiş ki neden cevap sandwiches oluyor?

January 30, 2014

Selcen_Ozturk

comment/1632177

genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
January 31, 2014

MehmetGNDZ2

Zaten sandvicler yerler dememis ama ingilizcesi oyle dil mantik isi degil

February 18, 2015

eslemcrazy

Ya bana da "Girls eat a sandwich." dedi cevap olarak??

June 14, 2014

ASENAYILDI

katılıyorum sanaa

January 26, 2018

ErdiTartar

Kızlar sandiviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Sonuçta kaç sandiviç olduğunu bilmiyoruz ve soruyu hazırlayanın aklını okuyamayız:)

April 15, 2014

Selcen_Ozturk

Kızlar sandviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) 1. burada Türkçe cümlede tek sandviçten bahsedilmiyor, kaç tane yediğini bilmiyoruz. Mesela "pazara gidip elma aldık" diyoruz bir tane almamıza rağmen, sonra da "akşam misafir gelince elma yedik hep beraber" diyoruz, yine bir tane değil. Türkçede tekil kullanmamıza rağmen genel bir ifade var. 2. "the girls eat sandwich" diye bir cümle İngilizcede mümkün değil, YANLIŞ. Zaten yukarıdaki açıklamalarda da var, önce OKUYUNUZ

Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Türkçede "sandviçler yerler" diye bir ifade ne doğrudur, ne de kullanılır. Sadece "abartma" amaçlı cümlelerde kullanılabilirliği var, o da tuhaf.

April 16, 2014

mnsrclk

ya benim cevapta a yı da veriyor.halbuki bir sandvic yer degl

May 26, 2014

incicgdm

Program guzel fakat kendi yanlişlari var duzeltilmeli

June 12, 2014

serkopatikoz

Bi bok anlamadim

December 13, 2014

ZeyTunca

Turkcemin gozunu seveyim be

January 27, 2015

Murat990293

Hata var The girls eat sandwich yazdım ama The girls eat sandwiches olcaktı diyo ama orda sandiviçler dememiş

November 12, 2016

muhammed841038

Bi HES koymadım diye yanlış oldu çok zordu ama

April 25, 2018

muhammed841038

Cevap vermiyormusunuz arkadaşlar

April 25, 2018

Yldzeren

Benin yazdığım: The girls eat the sandwich Doğru cevap: The girls eat a sandwich Neden the yerine a geliyor?

April 24, 2015

gizembayram0

sandviçi tekil olarak istediği için sorun var sandvçler yer deseydi dediği şey doğru olurdu. hatalı bi kural bence ben ''girls eat sandwich'' demiştim buna

September 15, 2015

mrtzbky

Soruda, kızlar sandviç yerler diyor ama cevapta the girls eat sandwiches yani kızlar sandviçler yer diyor

September 27, 2015

mikail.123

sandwich yazdım tek sandviç zaten -s ekine gerek yok

December 6, 2015

AliEreN58

Kizlar sandiviç yerler diyosun çeviriye sandwiches yazıyosun aptal duolingo

December 31, 2015

Isimsizkul

bu dilden bir halt olmaz

May 31, 2016

gokberkuguz

Bu sandwiches deki s takısı neden ?

July 14, 2016

elifbuse343658

Orda kızlar bir sandiviç yerler demiyor ki kızlar sandiviç yerler diyor yanlış ama

March 10, 2017

Arif4English

Şu hatalı gramerleriniz yüzünden derslerden soğuyorum. Çok mantık dışı kurallar var. Başlıycam bu ingilizceye!

August 11, 2017

SudeDemir18

Program çok iyi

October 1, 2017

mrandenizk

ben de çeviri "girls eat a sandwich." şeklinde çıkıyor ~The men eat apples: Adamlar elma yer madem bu şekilde kullanılıyor.. girls de çoğul olduğu için çeviri "The girls eat sandwiches" olması gerekmez mi? .

January 25, 2018

Glin602546

Banada "the girls eat sandwiches" dedi

February 20, 2018

ErzincanLe

The girls eat sandwiches yerine The girls eat sandwich olmalımıydı biri yardımcı olabilirmi?

May 1, 2018

nenjistar1

Ya vlla ben de a istemedi başta the var

October 15, 2018

Kaankrcn35

Kızlar 3. Tekil şahıs değil mi neden eats olmadi ?

November 14, 2018

yasin32.17

Hepsi dogru ama sandwich(es) sonuna es almis ne alaka simdi

November 20, 2018

CemilKuruc

kızlar sandviçler yerler olacaktı. ama türkçesi saçma oluyor sanki. doğru cevap the girs eat sandwich olacak.

January 30, 2019

Elif783425

A sadece bir anlaminda degil genelleme yaparken de kullanilir .eger genelleme anlamindaysa a sandwich ve sandwiches ayni anlamdadir yani birazda kullanima bali

April 14, 2019

Elif783425

"a" her zaman bir anlaminda kullanilmaz . Genelleme anlamindada kullanilir.Burada genelleme anlaminda kullanilmis.isterseniz a uazmayip es takisi ekleyin ayni sey .genelleme anlaminda olma sartiyla

May 29, 2019

UnknownGamer_TR

the birds eat bread oluyorda the girls eat sandwich neden olmuyor?

June 18, 2019

MertIIKLAR

sandviç çoğul olmamasına rağmen '' sandwich '' kelimesini kabul etmiyor onun yerine ''sandwiches'' kelimesini kabul ediyor hata mı yoksa ben mi yanlış biliyorum ?

July 4, 2019

Berkay832958

Sandwich kelimesine es takısı vermiş yanlış yapılmış orda

September 2, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.