1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kızlar sandviç yerler."

"Kızlar sandviç yerler."

Çeviri:The girls eat sandwiches.

January 30, 2014

133 Yorum


Xalit

tekillik/cogulluk durumu her dilde ayni degilmis cunku. bunu bir kural olarak hafizada tutmak lazim sanirim.

kizlar cogul oldugu, dolayisiyla birden cok kiz oldugu icin bir tek sandvici yemiyorlar(hayvan degillerdir heralde), dogal olarak sandvicleri yiyorlar.

bir tek sandvic kastedilmis olsaydi "a sandwich" derdi herhal.


emse507432

Bu kızlar bread ekmeği hep bölüşüyorlar ama sandeviçi bölüşmüyorlar ❤❤❤ kızlar


bayan_duolingo

Sensin m-l-a (harfleri manalı bir kelime yapın) &@/#*=@;'-#&€@


fadime86

Olay ancak bu kadar güzel tabir edilir "hayvan değiller herhalde" o kadar mantıklı ki bir elmayı 10 kız ısırmıyor sonuçta onların dilinde de bunu anlatmak için -s kullaniliyor bu tanım aklıma geldikçe ben bu konuyu karıştırmam daha. o kadar şey anlatılıyor bu konu ile ilgili hiçbiri bu kadar aklıma yatmamıştı. Komik oldu ama gerçek. Sağol


ceyhoon

daha onceki konularda bilmem kaç kişinin tek bir şeyi yedigi örnekler geçmişti. o açıdan karıştırılabilir aslında. ben hala çözemedim :D


nalandrtblk

hıııı öyle düşününce :))


Su568

Cok mantıklı


MuhammetAK324956

Beş lingot yolladım kral sayende kafamdaki bulanıklığı çözdğm hayırlı olsun şimdiden


Bediha06

Şimdi kızlar derken 2 kızda olabilir 5 kızda olabilir vs.çoğaltabiliriz sayıyı fakat bir sandviçin 1/2 sini Ayşe,1/3 ünü Fatma,1/5 ini Açgözlü Emine yerse bu sandviç tamamı kaç/kaçtır!Sandviç 1 ekmekten yapılmışsa paylaşabilirler kızlar!


Alperkalam

Zaten cevapta a sandwich diyor. Neyden bahsediyorsun sen ?


MVP_24

sandwich demiyor sandwiches diyor


Alperkalam

Sorun var. Girls eat sandwich dedigim halde yanlis saydi. "a" harfitarifine ihtiyacim varmis. Bir sandwich demediği halde neden "a" eklemem gerekiyor ? Bir hata da bana doğrusunu Girls eat a sandwich diye gösterip burada yani yorum yapma kisminda "a" kullanmadan The girls eat sandwich diye gostermesi. ( geriye gidip tekrar baktim. Orda "a" istiyor ama burda "a" kullanmamis sandwich'den önce. ) Benimle dalga mi geçiyorsunuz ?


Hevin248886

aynı zamanda sandwich i çoğul kullanmış


MertIIKLAR

bende ''a'' istemedi belki anlık bir hatadır


gkhnaky

kızlar sandviçler yerler dememiş ki neden cevap sandwiches oluyor?


Selcen_Ozturk

comment/1632177

genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.

MehmetGNDZ2

Zaten sandvicler yerler dememis ama ingilizcesi oyle dil mantik isi degil


eslemcrazy

Ya bana da "Girls eat a sandwich." dedi cevap olarak??


ASENAYILDI

katılıyorum sanaa


ErdiTartar

Kızlar sandiviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Sonuçta kaç sandiviç olduğunu bilmiyoruz ve soruyu hazırlayanın aklını okuyamayız:)


Selcen_Ozturk

Kızlar sandviç yerler=the girls eat sandwich(tek sandiviçi) 1. burada Türkçe cümlede tek sandviçten bahsedilmiyor, kaç tane yediğini bilmiyoruz. Mesela "pazara gidip elma aldık" diyoruz bir tane almamıza rağmen, sonra da "akşam misafir gelince elma yedik hep beraber" diyoruz, yine bir tane değil. Türkçede tekil kullanmamıza rağmen genel bir ifade var. 2. "the girls eat sandwich" diye bir cümle İngilizcede mümkün değil, YANLIŞ. Zaten yukarıdaki açıklamalarda da var, önce OKUYUNUZ

Kızlar sandiviçler yerler=the girls eat sandwiches(birden fazla sandiviçi). Türkçede "sandviçler yerler" diye bir ifade ne doğrudur, ne de kullanılır. Sadece "abartma" amaçlı cümlelerde kullanılabilirliği var, o da tuhaf.


RamazanGnd10

Selcen sen bu ingilizceyi bayagi bi cözmüssün bravo ;)


unicornmyfriend

Sizi çooooooooooooook seviyoruz tüm bigileriniz için defalarca teşekkür ederizz


ugurkaptan

sağol bilgi verdiğin için ve bu arada sen moderatörsün değilmi?


ErdiTartar

Kızlar 3 sandiviç de yiyebilirler yani çoğul, sandiviçler yiyebilirler yada kızlar tek bir tane sandviç yerler yani tekil olur. Bu noktada biraz bulanık bir soru. Tam olarak ne kastedildiğini bilmeden doğru cevabı vermemiz mümkün olmuyor.


incicgdm

Program guzel fakat kendi yanlişlari var duzeltilmeli


mnsrclk

ya benim cevapta a yı da veriyor.halbuki bir sandvic yer degl


Selcen_Ozturk

defalarca açıklama yapılmış diğer yorumlarda, lütfen okuyun, her zaman yorum yapmadan diğer yorumalrı okuyun hatta, lütfen. İngilizcede sayılabilen tekil bir nesneyi bir tanımlayıcı olmadan tek başına nesne olarak kullanmazsınız. bu kadar basit. zaten diğer açıklamaları okusanız anlarsınız


ZeyTunca

Turkcemin gozunu seveyim be


gizembayram0

sandviçi tekil olarak istediği için sorun var sandvçler yer deseydi dediği şey doğru olurdu. hatalı bi kural bence ben ''girls eat sandwich'' demiştim buna


mrtzbky

Soruda, kızlar sandviç yerler diyor ama cevapta the girls eat sandwiches yani kızlar sandviçler yer diyor


AliEreN58

Kizlar sandiviç yerler diyosun çeviriye sandwiches yazıyosun aptal duolingo


Seher729026

Ya bi şey dicem az önceki örnekte the ducks are eat strawberry yanlış dedi the olmıcakmış ama şimdi the girls ifadesini kabul etti hangisi doğru


[aktif olmayan kullanıcı]

    The türkçede anlamı olmayan bir şey (açıkçası kelime yazardım ama sanırım kelime de sayılmıyor). Bu yüzden biraz karmaşık. Ancak sanırım sıkıntı the ile ilgili değil, are ile alakalı. The duck are eat strawberry değil the ducks eat strawberry doğru cevap olmalı.


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Evet, cümle biraz kafa karıştırıyor ancak kızlar sandviçler yer daha mantıksız bir cümle olabilir. Bence burda hem Duolingo, hem de kafası karışanlar haklı.


serkopatikoz

      Bi ❤❤❤ anlamadim


burcin259

      Eat ile eats arasindaki fark ne onu anlamadim


Yldzeren

      Benin yazdığım: The girls eat the sandwich Doğru cevap: The girls eat a sandwich Neden the yerine a geliyor?


unicornmyfriend

      Sonu çünkü sandwiches


mikail.123

      sandwich yazdım tek sandviç zaten -s ekine gerek yok


Isimsizkul

      bu dilden bir halt olmaz


gokberkuguz

      Bu sandwiches deki s takısı neden ?


Murat990293

      Hata var The girls eat sandwich yazdım ama The girls eat sandwiches olcaktı diyo ama orda sandiviçler dememiş


elifbuse343658

      Orda kızlar bir sandiviç yerler demiyor ki kızlar sandiviç yerler diyor yanlış ama


Arif4English

      Şu hatalı gramerleriniz yüzünden derslerden soğuyorum. Çok mantık dışı kurallar var. Başlıycam bu ingilizceye!


mrandenizk

      ben de çeviri "girls eat a sandwich." şeklinde çıkıyor ~The men eat apples: Adamlar elma yer madem bu şekilde kullanılıyor.. girls de çoğul olduğu için çeviri "The girls eat sandwiches" olması gerekmez mi? .


Glin602546

      Banada "the girls eat sandwiches" dedi


muhammed841038

      Bi HES koymadım diye yanlış oldu çok zordu ama


muhammed841038

      Cevap vermiyormusunuz arkadaşlar


MVP_24

      bir kere oraya"hes" değil "es" koyman gerekiyordu :)


ErzincanLe

      The girls eat sandwiches yerine The girls eat sandwich olmalımıydı biri yardımcı olabilirmi?


nenjistar1

      Ya vlla ben de a istemedi başta the var


Kaankrcn35

      Kızlar 3. Tekil şahıs değil mi neden eats olmadi ?


__cansu__
      1. çoğul şahıs o yüzden eat olucak kız olsaydı 3. tekil şahıs olurdu

yasin32.17

      Hepsi dogru ama sandwich(es) sonuna es almis ne alaka simdi


CemilKuruc

      kızlar sandviçler yerler olacaktı. ama türkçesi saçma oluyor sanki. doğru cevap the girs eat sandwich olacak.


Elif783425

      A sadece bir anlaminda degil genelleme yaparken de kullanilir .eger genelleme anlamindaysa a sandwich ve sandwiches ayni anlamdadir yani birazda kullanima bali


Elif783425

      "a" her zaman bir anlaminda kullanilmaz . Genelleme anlamindada kullanilir.Burada genelleme anlaminda kullanilmis.isterseniz a uazmayip es takisi ekleyin ayni sey .genelleme anlaminda olma sartiyla


MVP_24

      the birds eat bread oluyorda the girls eat sandwich neden olmuyor?


MertIIKLAR

      sandviç çoğul olmamasına rağmen '' sandwich '' kelimesini kabul etmiyor onun yerine ''sandwiches'' kelimesini kabul ediyor hata mı yoksa ben mi yanlış biliyorum ?


EliElizade

      Hata yok uzlaşma olmalı


Berkay3452

      Sandwich kelimesine es takısı vermiş yanlış yapılmış orda


smeyya24407

      Madem kızlar sandviç yerler demiş o zaman niye sandwiches demiş ordada çoğul olması gerekmiyor mu kafam karıştı


RamazanGnd10

      Yani sandivicleri demek istemis. Mesela biz bi meyve yerken örnek elma yedik deriz ama gercekte yiyilen sey elmalardir ama elmalari yedik dersek alisilmisin disinda bir sey olur iste buna cogul anlam katmak icin de s takisini kullanmis .


Xyalm

      Niye sandivicin sonu es acaba? Çok olarak sormuyo ama. Yine anlamadm


quem51913

      "eat"e ne durumda s takısı geliyor?


RamazanGnd10

      Ben bazen bu uygulamada ki cümleleri google ceviriden karsilastiriyorum ama bazilari farkli cikiyor yani bi çelişki var


znur544255

      Sandviç yazıyor ama çoğul istiyor


Sssss425885

      The Girls eat sandwiches . Eat de s yokki yerler oluyor


Harun2010

      Sandiviçler doğru çünkü girls diyor yani hepsi bir tane sandiviç yemiyor ama eats olması gerekn yer eat


EliElizade

      Neden sandwich den önce the kullanılmadı.neden sandwich s kabul etdi


SelukBerat1

      Çok saçma hataları var böyle iş olmaz olsun yapacaksanız doğru yapın uygulamayı böyle iş olmaz tamam mı


Kenan.Quba

      Sandwiches=sandviçler


uygar116002

      Orada kızlar SANDVİÇ yerler diyor yani nesne tekil ama sadece çoğul yazınca doğru gösteriyor. Soru hatalı!!!!!!!!


deniz602315

      Neden eat's' değil


Lotusskystn

      Ya hala anlamadım şu "the" nerede kullanılıyor ya da nerede kullanılmıyor


fezanbey.d

      Ya gardaşım bu ingilizce ne karışık bi dil .f


fezanbey.d

      Ya Gardaşım bu ingilizce ne karışık bi dil :)


Beydagl

      Arkadaşlar bişey sorcam başa the getirince ne fark oluyoki


bberrak08

      son soru ve 1 canım var olmadı be


Bilge384197

      Ben The girls eats shandwich dedim doğru dedi


Salih.Sahin66

      Sadece sandiwiches sandwinch diye yazdım 19 art arta serim bozuldu


seyithan642329

      Neden cevabımı yanlış saydı kızlar sandviç yerler ben de the girls eat Sandwich dedim ama Sandwich kelimesinin sonuna s getirdi o zaman sandivicler olur yani kafam karıştı


Mehmet221153

      Sizin yapacağınız çevirinin taa...


Malik372693

      S takisi neden kullaniyo aga


farshidabd3

      Sandivic means sandwich not sandwiches


Muslim571

      Cümleyi "The girls eat sandwiches" yazdığımda yanlış cevap dedi ve doğrusunun ".... the sandwiches" olduğunu yazdı. Hemen ardından "... the sandwiches" yazdığımda ise buna da yanlış dedi ve "... sandwiches" ifadesinin doğru olduğunu söyledi. Bu hata ilk kez de olmuyor. Sistemle alakalı bir sorunsa düzeltilmeli. Değilse nedir anlamadım...


Sayrs

      Sandiviç nasıl yazılıyor abov


FeyzaNur456315

      Sandwich neden -s takısı aldı


Syhn...

      Orda sandviç diyo ama neden Sandwichs demiyo ki


wudi34360

      Belki öğrenciler yada fakirler bi tane sandivici bölüşerek yiyolar. Bir tane sandivici yada pizzayi bes kisi ortak yediginde nasi deniyo o zaman..mantiksiz mantiksiz isler..Yazsalar oraya kizlar sandivicleri yer diye dogru duzgun ona gore ceviricez..


AZERBAIJAN555

      BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


BetlKaya213895

      Doğru yapsamda yanliş diyor


FatmaErdem

      Kızlar bir sandviç yer dememiş ki neden "a" harfine ihtiyaç olsun


TayfunYurt

      Aynen bende burda takildim


hzrn

      "Girls eat a sandwich "diyor tekillik cogullk belirtmemis ki


bilgekaganyilmaz

      Elma yer derken hayatında bir elma yemiyecek herhalde. Bu yüzden ingilizcede çoğul olmalı (sayılabilenlerde mesela meats olmuyor).


ersinsimsek80

      the girls eat sandwich


teemo61

      they olmasi gerekiyo


Mrs.Eminem

      Ama bir sandavic degil kii bu nasil is ❤❤


MetinBurak

      a yapmadim yanlis yapti


BuraUgurta

      Abi delircem ya bu s takilarini daha aciklayici yapsaniz keske the girls eat sandeiches He eats sandwiches I eat sandwhices Falan nerde gelio gelmio anlayamadm bi gecemedim su cogullari


noruc55

      cümlenin doğru olması gerekirdi. türkçeye göre mantıklı


umbay

      ortada bir yok soruda hata var


MehmetArsl179252

      A sandwic demek zorunda degilim adami hasta etmesinler


ugurkaptan

      gkhnaky adam'kızLAR' Lar çoğul ekidir bu nedenle de sandwiches olur eğer sandwıch yazarsan kız sandviçler yerler olur.


Selcen_Ozturk

      sandviçin çoğul olmasının "kızlar"la bir alakası yok, lütfen diğer açıklamaları tekrar okuyun


AkifYzbaol

      başka bir soruda türkçede fiiller çoğul olmaz demiştiniz. "yerler" ????


Selcen_Ozturk

      özne insan değilse olmaz. insansa olabilir.


HLTGDR

      Peki a olayına ne diyorsunuz? Bir sandiviç dememiş ama hata verdi. Başka cümlede de a koyunca hata verdi. Programın sıkıntıları var.

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.