1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A reggeli tojás és kávé."

"A reggeli tojás és kávé."

Fordítás:The breakfast is an egg and a coffee.

January 30, 2014

14 hozzászólás


FerenczPusztay

Ez így helytelen. Mert nem azt mondjuk, hogy a reggeli egy tojás és kávé, hanem azt hogy a reggeli lenni tojás és kávé, nincs megszámozva, hogy egy tojás és egy kávé.


Krisztossz

Szerintem itt semmi nem határozza meg , a tojások és a kávék számát! Magyarul nem mondunk olyant: "A reggeli tojások és kávék. " Így a fordítást se értem miért lenne határozott 1 !?


peter.radv

Szerintem az "egy" itt nevelo, nem pedig szam. Nyilvan ebben az esetben helyes. A reggeli egy kave es egy tojas.


Skodra1

Az rendben van, hogy névelő, de a kávé megszámlálhatatlan főnév, max egy csésze kávé.


Hanolka

Nem egy darab káve


Hanolka

Bocs, véletlenül félkészen elszállt a válasz! Tehát az egy kávé, egy tojás nem darabot, hanem határozatlan névelőt jelent.


Agica641

akkor itt az "a" nem azt jelenti, hogy egy? Az előbb betettem, nem kellett, most nem tettem be, kellet volna. Nem értem.


FerencBerei

A breakfast után a is szo minek kell? Az an, és a a mikor melyiket kell használni?


tevebe

Ha a határozarlan névelő magánhangzó elé kerül, akkor "an".


tevebe

Az "is" a kötelező szórend miatt kell egy kijelentő mondatba: alany állítmány, s ezután jöhet az összes többi.

A reggeliről jelentjük ki, hogy miből áll. (Egy adott reggeliről.) Ezért használunk rá egyesszámot. Ha az összetevőkről (együtt) állítanánk valamit, akkor többesszám kelene, hisz több dologról... Ld.: The egg and the coffee are on the table.


petterisz

Ez helytelen. Ha nincs külön kihangsúlyozva angolul, hogy 1 db tojást kapsz, hanem csak általában tojásról val szó, akkor ott többes számot használnak. Szerintem. Lásd ham&eggs.


feketeparduc58

Na ezt én sem értem.


Szu-szi

Mért kell oda is???


fectroll

The breakfast is an egg and a cup of coffee. A reggeli egy tojás és egy csésze kávé. Én ezt így gondolom. :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.