1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He eats."

"He eats."

Çeviri:O yer.

January 30, 2014

116 Yorum


olurrrr

aet neden s takısı alıyor bilen varmı ?


AndersonEr

Geniş zamanda 3. Tekil kişi kullanıldığı için


iscoscarv

English/Turkish Whatsapp group https://chat.whatsapp.com/JFatqrdhYaw5cNpK7PRexb Please like my comment for more people see it


Selahattin431247

Eat : yemek anlamındadır. İngilizce geniş zamanda; I, we, they gibi öznelerden sonra fiil kullanılırsa yalın halde kullanılır,fakat özne he,she,it den biri olduğunda ardından gelen fiil -s takısı alır.


kbratreli

He ,she, it gibi özneler geniş zaman oldugunda "s" takası alir.


yamur651634

Cunku he she it kelimelerine s takisi gelir


ozge526

Genis zaman oldugu icin


YourBrain

He she it öznelerinden fiile s takısı gelir


GktuEsen

Geniş zamanda he she it özneleri kullanılıyorsa fiil s takısı alır


Damla792696

Aet değil, eat. Çünkü 3. Tekin şahıs kullanıldığı için sonuna "s" harfi ekleniyor.


Damla792696

Çünkü 3.Tekil şahıs kullanılıyor.


Glsm312909

Çoğunluk anlam ifade edikiyor


ncikcik

Hayır, geniş zamanda I,you,we,they öznelerinin fiillerin hiç bir taki gelmez ama özne he,she,it ise fiilin sonuna -s takisi gelir. Eat bu cúmlenin fiilidir.


arChU161818

Çunkü çoğaltmak için


omrozkn2002

he she it e s takısı geldiği için


pelin26992

Neden biliyomusun ye değil yer diye


nihat748227

Geniş zamanda 2. kişiyi kullandığı için


eymaNidaYY

Çünkü s takısı coğullaştırır. Örnek: appels (elmalar) iste bu ler,lar takısıdır...


ncikcik

Ama bu cúmlede fiilin sonuna -s takisi gelmistir. Bu cúmlenin fiili eat(yemek) tir.


emircangargan

ne oldu tırstınmı


Poyraz185207

Arkadaşlar burada eat kelimesine 3.tekil şahıstan (He, she, it) bahsettiği için s takısı geliyor


kardelen.arslan.

Eat : yemek anlamındadır. İngilizce geniş zamanda; I, we, they gibi öznelerden sonra fiil kullanılırsa yalın halde kullanılır,fakat özne he,she,it den biri olduğunda ardından gelen fiil -s takısı alır.iyi dersler herkese


serkan.kay

Faydalı açıklamalarınız icin teşekkürler


Lunar41

Ayn ilk bnde öle anldm ama öle cümle olmayacağı için eats


BeyzaSelam

ama eat ı biz sadece yemek olarak öğrenmiştik


kardelen.arslan.

Doğru öğrenmișsin beyzacığım ama Eat : yemek anlamındadır. İngilizce geniş zamanda; I, we, they gibi öznelerden sonra fiil kullanılırsa yalın halde kullanılır,fakat özne he,she,it den biri olduğunda ardından gelen fiil -s takısı alır.güzelce anlatabilmișimdir inșallah


Ezgi487665

Ben klübe nasıl katılabilirim?


mikusama

he it's diyo sanki


Erenner2

O yer ile O yiyorun arasında ne fark var bi anlamadım ki ya.


ncikcik

O yer genis zamanli bir cúmledir.O hep yer anlamí tasir.O yiyor ise o su anda yiyor anlamíndadir. Simdiki zamandír.


Dilara594297

Yalan söylüyor daha demin başka dedi


Ayenur657340

Anladığım kadarıyla bu 3 belirli kelime den sonra fiil gelirse "s" takısı gelir . 3 belirli kelime " she , he , it . Bu özneler eats ten önce gelen herhangi biri yani.


YrenGl

Arkadaşlar s takısını sormayın lütfen o *** yer gibi vb. Şeyler olur s takisı olmazsa ayıp anlamlar doğar. s geniş zamanda 3 tekil kisi kullanilır yani s mutlaka gelir...


Elifnur829126

O yerler oluyo s takısı alınca


irin712576

O adam içer sanırım


tKnoP1

Abi uygulama sayesinde hep 100 alıyorum hep takdir hap madalya


43ummugul43

Bu biraz zormuş yoksa yapardım ehem ehem


EcrinSu931646

Basıyorum gelmiyo yaa


ahmetkerem915475

sadece yer diyincede oluyor


fatihmajor

iki etti doğru yazıyorum yanlış veriyor


BORA401782

Yanlış yaptığımı sanıyordum


BORA401782

İyi yanlış yaptığımı sanıyordum Oysa ki yanlış yapmışım


SedaamlcaT

o yemek yiyor değilmi


ELFBEREN

Özne he,she,it üçlüsünden olduğu için fiil -s takısı alır


Hilal344917

S takısı gelince yemek yerine yer mi oluyo yani?


defne569067

eats et demej degil miydu


defne569067

eats et demek degil miydi


ysra412802

En kolaylarından biriydı


selimezgre

ufff bu ne tek kelimeyle MUHTEŞEM:) ;)


AhmetEfeGe

"o yiyor" yazdım olmadı


MahriNar

He eats o yer demek degılkı


sahra21506

Öyle sen yanlış söylüyorsun


nur_sudem

off çok sikildim


kutsalpapaya

he aynı zamanda o mu demek ?


iiremulutas

o erkek yer olmuyormu ya


BaharVural2

Doğru ama yanlış diyor


minecraftmehmet

abi oyer ne o erkek yer yaa


alvinv1

o yiyorda olur


SerdarAkbay

o yiyor dedim yaaa


berra430700

Ben bilmiyorum Cem abi


melis195127
  1. Gun 3. Asamadayi

Nehir25419

Ya yanlisla yanis yaptim


mazlum443715

Tesekkurler herkese guzel bilgiler


mertdeniz57

ya eat s ekini alıyor ama yer çıkıyor bu ne


NisaTuenis

Neden eat s takası almış


ECRNDENEK

Herkese basarılar


AhmetMert546590

Çünkü çoğul diye


AhmetMert546590

Eat neden s takısı almış


444453826

Yorumların en başında birisi bunu sormuştu jistersen onlara bak


eyma331489

Dünya gürültü


azril88315

ben 100 le taktir aldım


yagmurkaplandere

O çocuk yer yazınca olmuyooooo


DnyaGrlt

Ben o icersin dedim


mrenzkan16

Yu kkjj , vyivgivhivgivgivnngimncj njk givgivbhhlojjn öm gi gkjrkjkjkjuiivıki i njhjj,ljkmiii


MehmetMaruf

eat yer mi oluyor yemek mi kafam karıştı ben yemek yerim nasıl oluyor pekii


firats

'He' 3. tekil şahıs "erkek" versiyonu olarak öğretildi bu aşamaya kadar. Fakat bu cümleyi 'O yer' şeklinde Türkçe'ye çevirirken cinsiyet belirginliği kayboluyor. Oysa ki bunun tam olarak anlamını yansıtan Türkçe cümle 'O adam yer' değil midir?


Selcen_Ozturk

hayır, Türkçede "O" derken cinsiyet belirtemiyoruz, bu kadar basit. "adam" demek tamamen yanlış, burada he yeni doğmuş erkek bir bebek de olabilir, 15 yaşında bir genç de, orta yaşlı bir adam da, hatta yeri gelir cinsiyetini bildiğin bir hayvan bile olabilir.


sulesevde

Çok doğru söylüyorsun selcen :)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.