1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Stadt hat diesen Traum e…

"Die Stadt hat diesen Traum erfüllt."

Çeviri:Şehir bu hayali gerçekleştirdi.

June 23, 2016

7 Yorum


ozlyr

neden "o" şehir


SabineBergmann1

die Stadt > die = tanımlık, şehir = isim; bu şehir = diese Stadt; o şehir = jene Stadt


blntk

Evet neden O şehir cümle içinde yok


ayse834241

"Die stadt " o sehir anlaminda


SabineBergmann1

Hayır: die Stadt = şehir > die = tanımlık, şehir = isim; bu şehir = diese Stadt; o şehir = jene Stadt


enanasya

'Şehir bu rüyayı yerine getirdi' yazdım kabul etti de bu cümle Türkçede ne anlama geliyor anlamadım.


SabineBergmann1

"Die Stadt hat diesen Traum erfüllt." örnek: Bir kişi köyde yaşiyor. Orada sinema yok, tiyatro yok, kütüphane yok. Bu kişi sinemaya, tiyatroyu, kütüphaneye gitmek istiyor. Bir şehire gidiyor. Sonra dedi: "Şehir bu hayali gerçekleştirdi." Sizin cümle "Şehir bu rüyayı yerine getirdi" - Die Stadt hat SICH diesen Wunsch erfüllt. Örnek: Bir kentin belediye başkanı, şehrin bir çeşme almasını ister. Şehirdeki herkes bunu istiyor, bir çeşme yapılacak. Ondan sonra insanlar der ki: Şehir bu rüyayı yerine getirdi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.