"Die Kinder"

الترجمة:الأطفال

June 24, 2016

19 تعليقًا


A7medoo7

ازي اعرف الاسم ده مؤنث ولا مذكر ؟؟


Syria_Girl

الاسم اذا مؤنث ياخذ الارتكيل (أداة التعريف)المؤنث ( Die) و المذكر (Der)


zeinabmahe7

ده الاسم جمع كلمة طفل عرفناها جمع عشان اخر الكلمه نفسها er ف هتاخد die


ahmedsalah783151

الجمع دائما يسبق بDie


mW6N5

اذا سمحتو كيف فينا نشوف الشرح من خلال الموبايل؟


AbdoEl-saudi

لن تعرف ولكن ستحفظ حفظ ان هذا مذكر وهذا مؤنث


ahmedsalah783151

صلوا علي النبي


Alaa921772

الله مصلي على نبي


heba188336

مش مفروض kinder . اداتها das


DaniaAli444022

لانها جمع Das kind مفرد Die kinder اطفال


aisha298745

بلا بس جمع مستخدم die


iy8o3

لو سمحتوا اشوف الشرح اللى قبل الدرس ازاى انا استخدم التطبيق


vezony1

الأطفال.


zeyadhamzi

كذه مره اقلها صح و مش بتتحسب


Alaa39

بالله شو الفرق


amal793390

عايزة اتعلم الحروف ونطقها

تعلم الألمانية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.