"I drink and I eat."

Fordítás:Iszom és eszem.

4 éve

63 hozzászólás


dalia.s.al

Eszem iszom alszom!

4 éve

IzabellaAndrea

ha ha ha es tanulsz

4 éve

TorkosPeti

Ja

3 éve

bpeti06

iszom és eszem

3 éve

galafeco

Nem teljesen egyértelmű, ahány helyen utánanéztem, annyiféle magyarázatot találtam. pl.: http://www.lezo.hu/ikesige.html Én mindenesetre úgy tanultam, ha valamit TESZEK, akkor az nem ugyanaz, mint amikor TESZEM a dolgomat.

4 éve

miklos.balazs

Csak a tenni az pont nem ikes ige.

4 éve

betti45

Ez nem ide illő

3 éve

marika732112

Eszem iszom alszom

2 éve

Adamyno

Ezt ugy lehet megjegyezni, ha 1/3-ban -ik-re vegzodik, akkor 1/1-ben "m" vegzodest kap az ige. Pelda: golfozik, akkor en golfozom. Eszik, akkor en eszem. Epit, tehat nem "ik"-re vegzodik, ezert en epitek.

4 éve

Juucsi

A magyarban van alanyi és tárgyas ragozás is. Tehát ha "épít" akkor "én építek" úgy általában, de amint a szó után ott van, hogy mit akkor már "én építem a házat" (igen, úgy is lehet, hogy "én építek egy házat" de ez esetben a névelő határozatlan) Az un, "-ik es" igéknél, tudomásom szerint eredetileg az alanyi eset ("-k" végződés) nincs, de most már kezd elfogadottá válni, legalábbis ami az irodalmi nyelvet illeti. Vagyis "eszik" - "én eszem" akkor is ha csak úgy itt ülök az asztalnál és éppen most ezt cselekszem, illetve akkor is "eszem" ha "egy almát" vagy ha "az almát" eszem.

4 éve

kistotya

A...

4 éve

kataipeter

Szerintem az "iszok" és "eszek" a probléma :) Én is belefutottam ...

4 éve

bpeti06

én nem

3 éve

-Miraak-

Eszem, iszom, alszom, játszom!

4 éve

Atis77

ennél a mondatnál miért írta ki azt,hogy ,,majdnem jó,, arra,hogy én iszok és én eszek? mivel mindenhol szerepelt az ,,I,, névmás.. tehát ,,én,, Köszi!)

4 éve

galafeco

Mert magyar nyelvben ha személyes névmás után tevékenységet sorolsz fel, akkor már nem ismétled, hogy ki a cselekvő. Én eszek, iszok, alszok stb...

4 éve

bpeti06

igen

3 éve

SD-77
SD-77

És az "iszok" és az "eszek" helytelenek. Ha ik-es ige akkor az első személy forma mindig "m"-el kéne hogy végződjön.

4 éve

szilarduk
szilarduk

Iszok és eszek éppen olyan helyes, mint iszom és eszem. Az utóbbi valamivel választékosabban hangzik.

4 éve

szilarduk
szilarduk

Nem csak hogy terjed, de valójában sokkal elterjedtebb, mint a "helyes" alak. Az ikes igék ragozása az elmúlt két évszázad alatt gyökeresen megváltozott. (Különösen lásd múlt idô / felszólító mód). Eszek, iszok, alszok, stb nyelvtanilag elfogadott alakok, attól teljesen függetlenül, hogy neked, vagy nekem ez tetszik-e. A magyar nyelvtan, mint minden egyéb beszélt nyelvé, folyamatosan fejlôdik, vàltozik. Csak megnyutatásképpen egy link a Magyar Nyelvtudományi Intézet weboldaláról. Remélem ezt nem fogod szedett-vetettnek számítani. www.nytud.hu/oszt/nyelvmuvelo/gyik/ikes_ragozas.html

4 éve

szilarduk
szilarduk

Akkor talán kattints is oda némelyik linkre a nagy felháborodás helyett és nézd meg mit írnak az ikes igék analógiás ragozásáról. ;)

4 éve

miklos.balazs

Írják, hogy van ilyen. És hogy terjed. De nem azt, hogy helyes.

4 éve

szilarduk
szilarduk

Wikipedia is your friend... NOOOOT! www.e-nyelv.hu/2010-06-24/eszem-eszek/

4 éve

miklos.balazs

Bezzeg ugye a random oldalra névtelenül pár sort feldobáló valaki, azt biztos a barátom lesz. Pusztán azért, mert pont azt írja, amit te szeretnél látni. Nyilván. A Wikipédia pedig mit tud ugye? Azt hiszi, hogy olyan okos csak azért mert könyveket(!) is behivatkozik, alátámasztandó, hogy amit ír igaz, már azt is hiszi, hogy úgy van. Felháborító.

4 éve

bpeti06

igen.

3 éve

muraioliver9

Ahh nem fogadja el a jót...

4 éve

SD-77
SD-77

Mi a jó?

4 éve

bpeti06

tudja a pcsm

3 éve

bpeti06

de

3 éve

Gojlo

Nem néztem utána, de logikailag így lenne helyes: (egy) almát eszik - (egy) almát eszek, vizet iszik - vizet iszok eszi az almát - eszem az almát, issza a vizet - iszom a vizet Szóval, ha a cselekvésünk tárgya konkrét (amikor határozott névelőt kap a tárgy), akkor 1/1-ben "m" a végződés. Ha viszont, a cselekvésünk tárgya általános (nem konkrét tárgyra irányul), akkor 1/1-ben "k" a végződés.

4 éve

Gojlo

Szerintem, az hogy az ép ésszel is helyesebb eszek, iszok helyett lépten-nyomon eszem, iszom van ( :) ), az nem választékosság, hanem affektálás, szépelgés.

4 éve

miklos.balazs

Szerintem az, hogy valamire van egy nyelvtani szabály és azt betartjuk, annak ellenére, hogy sokan nem, még nem szépelgés.

4 éve

ROKKERzsolti

én csak ISZOOK

3 éve

BeregGyuri

Eszem iszom dínom dánom

2 éve

rvenbrahm

Rosszul irtam . És,akor mi van?

1 éve

Kriszti787831

Én azt irtam hogy eszem,iszom és nem fogata el. Hibás a feladat. Aztán ujra kiirta a feladatot. Azt irtam be hogy Eszem és iszom de akkor sem fogadta el.Tényleg hibás a feladat.

4 hónapja

Szfera

Mé nem fogadja el a saját hangom? Csak nekem van ilyen?

4 éve

miklos.balazs

Mert ha más hangjával csinálod akkor elfogadja? :)

4 éve

Juucsi

meg lehet hekkelni* ;) ha a gépi hangot kimondatod vele miután megnyomtad a felvétel gombot. a vicc, hogy van amikor azt sem fogadja el :D nekem könnyű, mert tudom élesben gyakorolni a beszédet, de akinek csak ez van, annak igen bosszantó lehet. nem tudom mennyire elterjedt, de láttam már olyan felhasználói felületet, ahol szépen kiírja, hogy mit hall a gép miközben(!) mondod. na azt egy igen hasznos dolognak tartom (bár ott is vannak még vicces dolgok :) )

4 éve

Vill348778

Igen arra én is rájöttem. És igen van olyan hogy NEM fogadja el!! Elég furcsa....

2 éve

sinkua

Ja

4 éve

evaszoke

Dhsu

4 éve

LillaFodrc

Nekem sosem fogad el semmit

2 éve

kirlydvid4

nagyon jó

1 éve

UjjKriszti2

Geci

1 éve

Erzsi756843

Most akkor mi van

11 hónapja

Levente328933

Iszom meg eszem

8 hónapja

HegyiPter2

Az ik es igékkel való szőrözés egy nyelvtani sznobság

3 hónapja

KungfuPand5

eszem iszom nem jó?????

2 éve

Vill348778

Nem mert értelmesedd ha: "Eszem és iszom."
Meg akkor lenne közte egy vessző(,) . ;)

2 éve

singzoli

A jò : Iszom ès eszem.

4 éve

singzoli

A jò : Iszom ès eszem.

4 éve

andriska159

én azt írtam: eszem, iszom és nem fogadta el, pedig ez tökre egyértelmű banááááán

3 éve

2016gyerek

???

2 éve

Emily90001

Nem normális leirom hogy ő iszik és eszik és nem fogadja el am. felháborító

4 éve

Vill348778

Mert ha elé vagy bárhová teszel egy szót az nem tök mindegy. Nem kellet megnevezni a cselekvőt és attól nem jó. :)

2 éve

bpeti06

mert "eszik és iszik".

3 éve

KungfuPand5

Ne okoskodj!

2 éve

RMGWT

Ja

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.