"I drink and I eat."

Fordítás:Iszom és eszem.

January 31, 2014

38 hozzászólás


dalia.s.al

Eszem iszom alszom!

February 2, 2014

IzabellaAndrea

ha ha ha es tanulsz

October 7, 2014

Adamyno

Ezt ugy lehet megjegyezni, ha 1/3-ban -ik-re vegzodik, akkor 1/1-ben "m" vegzodest kap az ige. Pelda: golfozik, akkor en golfozom. Eszik, akkor en eszem. Epit, tehat nem "ik"-re vegzodik, ezert en epitek.

February 2, 2014

Juucsi

A magyarban van alanyi és tárgyas ragozás is. Tehát ha "épít" akkor "én építek" úgy általában, de amint a szó után ott van, hogy mit akkor már "én építem a házat" (igen, úgy is lehet, hogy "én építek egy házat" de ez esetben a névelő határozatlan) Az un, "-ik es" igéknél, tudomásom szerint eredetileg az alanyi eset ("-k" végződés) nincs, de most már kezd elfogadottá válni, legalábbis ami az irodalmi nyelvet illeti. Vagyis "eszik" - "én eszem" akkor is ha csak úgy itt ülök az asztalnál és éppen most ezt cselekszem, illetve akkor is "eszem" ha "egy almát" vagy ha "az almát" eszem.

February 3, 2014

kistotya

A...

February 9, 2014

kataipeter

Szerintem az "iszok" és "eszek" a probléma :) Én is belefutottam ...

January 31, 2014

-Miraak-

Eszem, iszom, alszom, játszom!

May 28, 2014

Atis77

ennél a mondatnál miért írta ki azt,hogy ,,majdnem jó,, arra,hogy én iszok és én eszek? mivel mindenhol szerepelt az ,,I,, névmás.. tehát ,,én,, Köszi!)

January 31, 2014

galafeco

Mert magyar nyelvben ha személyes névmás után tevékenységet sorolsz fel, akkor már nem ismétled, hogy ki a cselekvő. Én eszek, iszok, alszok stb...

January 31, 2014

SD-77

És az "iszok" és az "eszek" helytelenek. Ha ik-es ige akkor az első személy forma mindig "m"-el kéne hogy végződjön.

February 13, 2014

szilarduk

Iszok és eszek éppen olyan helyes, mint iszom és eszem. Az utóbbi valamivel választékosabban hangzik.

May 26, 2014

szilarduk

Nem csak hogy terjed, de valójában sokkal elterjedtebb, mint a "helyes" alak. Az ikes igék ragozása az elmúlt két évszázad alatt gyökeresen megváltozott. (Különösen lásd múlt idô / felszólító mód). Eszek, iszok, alszok, stb nyelvtanilag elfogadott alakok, attól teljesen függetlenül, hogy neked, vagy nekem ez tetszik-e. A magyar nyelvtan, mint minden egyéb beszélt nyelvé, folyamatosan fejlôdik, vàltozik. Csak megnyutatásképpen egy link a Magyar Nyelvtudományi Intézet weboldaláról. Remélem ezt nem fogod szedett-vetettnek számítani. www.nytud.hu/oszt/nyelvmuvelo/gyik/ikes_ragozas.html

May 26, 2014

szilarduk

Akkor talán kattints is oda némelyik linkre a nagy felháborodás helyett és nézd meg mit írnak az ikes igék analógiás ragozásáról. ;)

May 26, 2014

miklos.balazs

Írják, hogy van ilyen. És hogy terjed. De nem azt, hogy helyes.

May 26, 2014

muraioliver9

Ahh nem fogadja el a jót...

February 3, 2014

SD-77

Mi a jó?

February 13, 2014

Gojlo

Nem néztem utána, de logikailag így lenne helyes: (egy) almát eszik - (egy) almát eszek, vizet iszik - vizet iszok eszi az almát - eszem az almát, issza a vizet - iszom a vizet Szóval, ha a cselekvésünk tárgya konkrét (amikor határozott névelőt kap a tárgy), akkor 1/1-ben "m" a végződés. Ha viszont, a cselekvésünk tárgya általános (nem konkrét tárgyra irányul), akkor 1/1-ben "k" a végződés.

August 16, 2014

Gojlo

Szerintem, az hogy az ép ésszel is helyesebb eszek, iszok helyett lépten-nyomon eszem, iszom van ( :) ), az nem választékosság, hanem affektálás, szépelgés.

August 16, 2014

miklos.balazs

Szerintem az, hogy valamire van egy nyelvtani szabály és azt betartjuk, annak ellenére, hogy sokan nem, még nem szépelgés.

August 17, 2014

ROKKERzsolti

én csak ISZOOK

March 31, 2015

BeregGyuri

Eszem iszom dínom dánom

October 24, 2015

rvenbrahm

Rosszul irtam . És,akor mi van?

October 31, 2016

Ipowi

Én azt irtam hogy eszem,iszom és nem fogata el. Hibás a feladat. Aztán ujra kiirta a feladatot. Azt irtam be hogy Eszem és iszom de akkor sem fogadta el.Tényleg hibás a feladat.

May 19, 2018

Szfera

Mé nem fogadja el a saját hangom? Csak nekem van ilyen?

February 28, 2014

miklos.balazs

Mert ha más hangjával csinálod akkor elfogadja? :)

February 28, 2014

Juucsi

meg lehet hekkelni* ;) ha a gépi hangot kimondatod vele miután megnyomtad a felvétel gombot. a vicc, hogy van amikor azt sem fogadja el :D nekem könnyű, mert tudom élesben gyakorolni a beszédet, de akinek csak ez van, annak igen bosszantó lehet. nem tudom mennyire elterjedt, de láttam már olyan felhasználói felületet, ahol szépen kiírja, hogy mit hall a gép miközben(!) mondod. na azt egy igen hasznos dolognak tartom (bár ott is vannak még vicces dolgok :) )

February 28, 2014

Vill348778

Igen arra én is rájöttem. És igen van olyan hogy NEM fogadja el!! Elég furcsa....

May 25, 2016

sinkua

Ja

April 20, 2014

evaszoke

Dhsu

October 4, 2014

LillaFodrc

Nekem sosem fogad el semmit

September 18, 2016

kirlydvid4

nagyon jó

April 1, 2017

UjjKriszti2

Geci

September 20, 2017

Erzsi756843

Most akkor mi van

November 3, 2017

Levente328933

Iszom meg eszem

February 12, 2018

HegyiPter2

Az ik es igékkel való szőrözés egy nyelvtani sznobság

June 29, 2018
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.