1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I drink and I eat."

"I drink and I eat."

Fordítás:Iszom és eszem.

January 31, 2014

46 hozzászólás


dalia.s.al

Eszem iszom alszom!


Zsolt_Siska

És van-e angol megfelelője az 'eszem-iszom'-nak?


Adamyno

Ezt ugy lehet megjegyezni, ha 1/3-ban -ik-re vegzodik, akkor 1/1-ben "m" vegzodest kap az ige. Pelda: golfozik, akkor en golfozom. Eszik, akkor en eszem. Epit, tehat nem "ik"-re vegzodik, ezert en epitek.


Juucsi

A magyarban van alanyi és tárgyas ragozás is. Tehát ha "épít" akkor "én építek" úgy általában, de amint a szó után ott van, hogy mit akkor már "én építem a házat" (igen, úgy is lehet, hogy "én építek egy házat" de ez esetben a névelő határozatlan) Az un, "-ik es" igéknél, tudomásom szerint eredetileg az alanyi eset ("-k" végződés) nincs, de most már kezd elfogadottá válni, legalábbis ami az irodalmi nyelvet illeti. Vagyis "eszik" - "én eszem" akkor is ha csak úgy itt ülök az asztalnál és éppen most ezt cselekszem, illetve akkor is "eszem" ha "egy almát" vagy ha "az almát" eszem.


kataipeter

Szerintem az "iszok" és "eszek" a probléma :) Én is belefutottam ...


-Miraak-

Eszem, iszom, alszom, játszom!


Atis77

ennél a mondatnál miért írta ki azt,hogy ,,majdnem jó,, arra,hogy én iszok és én eszek? mivel mindenhol szerepelt az ,,I,, névmás.. tehát ,,én,, Köszi!)


galafeco

Mert magyar nyelvben ha személyes névmás után tevékenységet sorolsz fel, akkor már nem ismétled, hogy ki a cselekvő. Én eszek, iszok, alszok stb...


SD-77

És az "iszok" és az "eszek" helytelenek. Ha ik-es ige akkor az első személy forma mindig "m"-el kéne hogy végződjön.


szilarduk

Iszok és eszek éppen olyan helyes, mint iszom és eszem. Az utóbbi valamivel választékosabban hangzik.


szilarduk

Nem csak hogy terjed, de valójában sokkal elterjedtebb, mint a "helyes" alak. Az ikes igék ragozása az elmúlt két évszázad alatt gyökeresen megváltozott. (Különösen lásd múlt idô / felszólító mód). Eszek, iszok, alszok, stb nyelvtanilag elfogadott alakok, attól teljesen függetlenül, hogy neked, vagy nekem ez tetszik-e. A magyar nyelvtan, mint minden egyéb beszélt nyelvé, folyamatosan fejlôdik, vàltozik. Csak megnyutatásképpen egy link a Magyar Nyelvtudományi Intézet weboldaláról. Remélem ezt nem fogod szedett-vetettnek számítani. www.nytud.hu/oszt/nyelvmuvelo/gyik/ikes_ragozas.html


szilarduk

Akkor talán kattints is oda némelyik linkre a nagy felháborodás helyett és nézd meg mit írnak az ikes igék analógiás ragozásáról. ;)


miklos.balazs

Írják, hogy van ilyen. És hogy terjed. De nem azt, hogy helyes.


muraioliver9

Ahh nem fogadja el a jót...


Turmix20

Rosszul irtam . És,akor mi van?


Ipowi

Én azt irtam hogy eszem,iszom és nem fogata el. Hibás a feladat. Aztán ujra kiirta a feladatot. Azt irtam be hogy Eszem és iszom de akkor sem fogadta el.Tényleg hibás a feladat.


Szfera

Mé nem fogadja el a saját hangom? Csak nekem van ilyen?


miklos.balazs

Mert ha más hangjával csinálod akkor elfogadja? :)


Juucsi

meg lehet hekkelni* ;) ha a gépi hangot kimondatod vele miután megnyomtad a felvétel gombot. a vicc, hogy van amikor azt sem fogadja el :D nekem könnyű, mert tudom élesben gyakorolni a beszédet, de akinek csak ez van, annak igen bosszantó lehet. nem tudom mennyire elterjedt, de láttam már olyan felhasználói felületet, ahol szépen kiírja, hogy mit hall a gép miközben(!) mondod. na azt egy igen hasznos dolognak tartom (bár ott is vannak még vicces dolgok :) )


Vill348778

Igen arra én is rájöttem. És igen van olyan hogy NEM fogadja el!! Elég furcsa....


Gojlo

Nem néztem utána, de logikailag így lenne helyes: (egy) almát eszik - (egy) almát eszek, vizet iszik - vizet iszok eszi az almát - eszem az almát, issza a vizet - iszom a vizet Szóval, ha a cselekvésünk tárgya konkrét (amikor határozott névelőt kap a tárgy), akkor 1/1-ben "m" a végződés. Ha viszont, a cselekvésünk tárgya általános (nem konkrét tárgyra irányul), akkor 1/1-ben "k" a végződés.


Gojlo

Szerintem, az hogy az ép ésszel is helyesebb eszek, iszok helyett lépten-nyomon eszem, iszom van ( :) ), az nem választékosság, hanem affektálás, szépelgés.


miklos.balazs

Szerintem az, hogy valamire van egy nyelvtani szabály és azt betartjuk, annak ellenére, hogy sokan nem, még nem szépelgés.


BeregGyuri

Eszem iszom dínom dánom


KungfuPand5

eszem iszom nem jó?????


Vill348778

Nem mert értelmesedd ha: "Eszem és iszom."
Meg akkor lenne közte egy vessző(,) . ;)


LillaFodrc

Nekem sosem fogad el semmit


HegyiPter2

Az ik es igékkel való szőrözés egy nyelvtani sznobság


JnosnMalin

lhikyulloolsooaksp


Robikaroly

Iratkozzatok fel rám YouTube-on Pls az a nevem hogy Róbert Károly YT


csabca3

Eszem, iszom, lakodalom!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.