"I drink and I eat."

Fordítás:Iszom és eszem.

1/31/2014, 9:49:25 AM

34 hozzászólás


dalia.s.al

Eszem iszom alszom!

2/2/2014, 11:47:25 AM

IzabellaAndrea

ha ha ha es tanulsz

10/7/2014, 10:27:07 AM

Adamyno

Ezt ugy lehet megjegyezni, ha 1/3-ban -ik-re vegzodik, akkor 1/1-ben "m" vegzodest kap az ige. Pelda: golfozik, akkor en golfozom. Eszik, akkor en eszem. Epit, tehat nem "ik"-re vegzodik, ezert en epitek.

2/2/2014, 4:29:53 PM

Juucsi

A magyarban van alanyi és tárgyas ragozás is. Tehát ha "épít" akkor "én építek" úgy általában, de amint a szó után ott van, hogy mit akkor már "én építem a házat" (igen, úgy is lehet, hogy "én építek egy házat" de ez esetben a névelő határozatlan) Az un, "-ik es" igéknél, tudomásom szerint eredetileg az alanyi eset ("-k" végződés) nincs, de most már kezd elfogadottá válni, legalábbis ami az irodalmi nyelvet illeti. Vagyis "eszik" - "én eszem" akkor is ha csak úgy itt ülök az asztalnál és éppen most ezt cselekszem, illetve akkor is "eszem" ha "egy almát" vagy ha "az almát" eszem.

2/3/2014, 4:47:16 PM

kistotya

A...

2/9/2014, 7:33:58 PM

kataipeter

Szerintem az "iszok" és "eszek" a probléma :) Én is belefutottam ...

1/31/2014, 11:16:39 AM

-Miraak-

Eszem, iszom, alszom, játszom!

5/28/2014, 5:05:49 PM

Atis77

ennél a mondatnál miért írta ki azt,hogy ,,majdnem jó,, arra,hogy én iszok és én eszek? mivel mindenhol szerepelt az ,,I,, névmás.. tehát ,,én,, Köszi!)

1/31/2014, 9:49:25 AM

galafeco

Mert magyar nyelvben ha személyes névmás után tevékenységet sorolsz fel, akkor már nem ismétled, hogy ki a cselekvő. Én eszek, iszok, alszok stb...

1/31/2014, 6:23:03 PM

SD-77

És az "iszok" és az "eszek" helytelenek. Ha ik-es ige akkor az első személy forma mindig "m"-el kéne hogy végződjön.

2/13/2014, 1:30:30 PM

szilarduk

Iszok és eszek éppen olyan helyes, mint iszom és eszem. Az utóbbi valamivel választékosabban hangzik.

5/26/2014, 9:12:05 AM

muraioliver9

Ahh nem fogadja el a jót...

2/3/2014, 4:00:00 PM

SD-77

Mi a jó?

2/13/2014, 1:31:14 PM

Gojlo

Nem néztem utána, de logikailag így lenne helyes: (egy) almát eszik - (egy) almát eszek, vizet iszik - vizet iszok eszi az almát - eszem az almát, issza a vizet - iszom a vizet Szóval, ha a cselekvésünk tárgya konkrét (amikor határozott névelőt kap a tárgy), akkor 1/1-ben "m" a végződés. Ha viszont, a cselekvésünk tárgya általános (nem konkrét tárgyra irányul), akkor 1/1-ben "k" a végződés.

8/16/2014, 12:28:03 PM

Gojlo

Szerintem, az hogy az ép ésszel is helyesebb eszek, iszok helyett lépten-nyomon eszem, iszom van ( :) ), az nem választékosság, hanem affektálás, szépelgés.

8/16/2014, 12:46:03 PM

miklos.balazs

Szerintem az, hogy valamire van egy nyelvtani szabály és azt betartjuk, annak ellenére, hogy sokan nem, még nem szépelgés.

8/17/2014, 11:46:30 AM

ROKKERzsolti

én csak ISZOOK

3/31/2015, 10:38:00 AM

BeregGyuri

Eszem iszom dínom dánom

10/24/2015, 10:08:28 AM

rvenbrahm

Rosszul irtam . És,akor mi van?

10/31/2016, 3:02:57 PM

Ipowi

Én azt irtam hogy eszem,iszom és nem fogata el. Hibás a feladat. Aztán ujra kiirta a feladatot. Azt irtam be hogy Eszem és iszom de akkor sem fogadta el.Tényleg hibás a feladat.

5/19/2018, 11:57:10 AM

Szfera

Mé nem fogadja el a saját hangom? Csak nekem van ilyen?

2/28/2014, 8:45:28 AM

miklos.balazs

Mert ha más hangjával csinálod akkor elfogadja? :)

2/28/2014, 9:31:34 AM

Juucsi

meg lehet hekkelni* ;) ha a gépi hangot kimondatod vele miután megnyomtad a felvétel gombot. a vicc, hogy van amikor azt sem fogadja el :D nekem könnyű, mert tudom élesben gyakorolni a beszédet, de akinek csak ez van, annak igen bosszantó lehet. nem tudom mennyire elterjedt, de láttam már olyan felhasználói felületet, ahol szépen kiírja, hogy mit hall a gép miközben(!) mondod. na azt egy igen hasznos dolognak tartom (bár ott is vannak még vicces dolgok :) )

2/28/2014, 9:41:54 AM

Vill348778

Igen arra én is rájöttem. És igen van olyan hogy NEM fogadja el!! Elég furcsa....

5/25/2016, 1:34:57 PM

sinkua

Ja

4/20/2014, 9:36:45 AM

evaszoke

Dhsu

10/4/2014, 6:27:16 AM

LillaFodrc

Nekem sosem fogad el semmit

9/18/2016, 11:29:28 AM

kirlydvid4

nagyon jó

4/1/2017, 7:36:44 AM

UjjKriszti2

Geci

9/20/2017, 4:50:09 PM

Erzsi756843

Most akkor mi van

11/3/2017, 2:51:18 AM

Levente328933

Iszom meg eszem

2/12/2018, 6:14:32 PM

HegyiPter2

Az ik es igékkel való szőrözés egy nyelvtani sznobság

6/29/2018, 6:48:17 AM
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.