A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"What books have you read?"

Fordítás:Milyen könyveket olvastál?

0
4 éve

53 hozzászólás


Nikolita13

Honnan kéne tudnom a múlt időt amikor még az a lecke jóval később jön??

47
Válasz4 éve

Tamerlan87

ez egy jó kérdés :)

5
Válasz4 éve

MackGabor

amúgy ha a have mint birtokos szó nem illik a mondatba akkor lehet múltidő.

5
Válasz4 éve

ivanczi.benedek

Ez nem múlt idő, csak rosszul lett fordítva. Igazából Milyen könyveket olvastál?-lenne asszem

2
Válasz3 éve

Rita710700

Teljesen igazad van.Ez ilyen formatumban az?

2
Válasz2 éve

Fokka11

Szerintem ez have + 3. alak. Ebben az esetben a könyv olvasása a múltban kezdődőt és még nem fejeződött be és hatással van a jövőre is, tehát: Milyen könyveket olvasol?

11
Válasz4 éve

csocsa

Szerintem is ez lenne a helyes.

2
Válasz4 éve

kfronius

A present perfect nem vonatkozik a jövőre. A jelen pillanatig milyen könyveket olvastál kérdés nem tartalmazza, hogy a jövőben mi lesz.

2
Válasz4 éve

Andrea_Papp

csak ebben a forditásban van ez mult időbe?????

4
Válasz4 éve

ArniHun

Szerintem ez jelen idő. Ríd-nek ejti ki.

4
Válasz4 éve

blghgbr

Szerintem have + ige 3. alak: "present perfect", ami ugyan "present", de (magyarul) múlt idő.

6
Válasz4 éve

szekeres.b

A present perfect nem múlt idő. A present perfect egy összetett igeidő, magyarban ilyen nincs. Fordítása lehet jelen idejű, múlt idejű, sőt néha akár jövő idő is.

3
Válasz4 éve

blghgbr

Így sokkal pontosabb, igazad van :) (Bár ez kétségtelenül hasznos, a feladat szempontjából mégis irreleváns, és jelen esetben elég az én egyszerűsített magyarázatom, miszerint EZ a mondat a témakörbe illik, mert angolul nem múlt idő, de - bár a magyarban nincs ilyen szerkezet - le tudjuk fordítani, és - e mondat esetén - a múlt idő után nyúlunk (az e tekintetben szűkös) nyelvi eszköztárunkba ( vagy (költői kérdésként) -ban? :) ) De én tényleg csak most tanulom a nyelvet, simán lehet, hogy tévedek... )

4
Válasz4 éve

Nikolita13

Igen, de V3-ben a read igét "red"-nek ejted. Szóval sehogy se jó ez a mondat.

2
Válasz4 éve

AntalGabriella

igazabol nem kellett leforditanunk, csak hallas utan visszaadni

2
Válasz4 éve

blghgbr

Van, aki fordításként kapja. (pl. én is)

16
Válasz4 éve

ciceroscorpio

én is

2
Válasz3 éve

szilvajo

hibás! Irás alapján eleve mindkettőt el kellen fogadni, az ejtást pedig egyértelműen RÍD-nek ejti!

2
Válasz4 éve

DienesEra

milyen könyveket olvasol? ezt is simán elfogadja.

2
Válasz4 éve

KmnRebeka

Nekem is azt írta ki

0
Válasz4 éve

LaszloHorvath002

A múlt idő még ismeretlen, nem időszerű a kérdés! Javítani kell!

2
Válasz3 éve

timike1
timike1

ez is jó. kockák javítsátok

1
Válasz4 éve

KrisztinaMegyeri

uhh ez érdekes..

1
Válasz4 éve

varhegyi

igy van honnan kene tudnom, hogy mult idoben van?

1
Válasz4 éve

varjuaranka

hol van itt múlt idő??????

1
Válasz4 éve

Gizus123

Nem elfogadható ez a fordítás? "milyen könyveid vannak, amiket olvasol" Ha nem, tudja valaki, hogy miért?

1
Válasz4 éve

syrt
syrt

Talán mert az do you have lenne?

0
Válasz4 éve

Gizus123

De ebben az esetben hova tennéd a milyen kérdőszót?

0
Válasz4 éve

kfronius

What kind of book do you read?

0
Válasz4 éve

kun.krisztina3

en is ezt a valaszt irtam

0
Válasz4 éve

mobilport

Az az érdekes hogy mikor kimondja azt mondja hogy ríd, holott múltidőben úgy tudom hogy red lenne

1
Válasz3 éve

PappMarcel6

Hol a múlt idõ?

1
Válasz11 hónapja

varjuaranka

What books have you read?????? hol itt a múlt idő????Milyen könyveket olvastál???

0
Válasz4 éve

GergelyMol1

pl: olvastál

5
Válasz4 éve

zoliart

Milyen könyvet olvasol? merthogy elkezdted a múltban és ebben a percben éppen olvasod mikor rákérdeznek neeem??

0
Válasz4 éve

szekeres.b

Nos a present perfectnek ugye vannak bizonyos szabályai. talán ez az igeidő okozza a legtöbb gondot. 1. olyan esetekben használjuk ahol nincsen múlt idejű időhatározó 2. olyan cselekvés nélkül ami megtörténhet de fontosabb a hatása (például eltörte a lábát és ezért nem tud diszkóba menni) 3. ha újdonságot mesélünk el vagy elmeséljük hogy mi történik velünk (munkahelyen kapsz egy emailt és ezt elmeséled ) 4. olyan esetekben ahol magyarban a már szót használjuk például hányszor történt meg valakivel valamit (tipikus mondat az ezt először csinálom ez az első alkalom hogy...) 5. ha a cselekvés még nem történt meg de megtörténhet (például még nem értem a lottón de nyerhetek még ) 6. kérdésnél ahol a cselekvés megtörténik kérdezik (jelen esetben olvastad e a könyvet) 7. Ahol a just, since és yet van 8. ma reggel ezen a héten ebben az évben jellegű mondatokban ahol még nem fejeződött be az adott idő, mivel még tart a nap a hét az év 9. Present perfect continuous helyett ha a cselekvés a múltban kezdődött és a jelenben is tart 10. a mondat kitér arra hogy a cselekvés hányszor vagy hanyadik alkalommal történik vagy éppen most (first time)

remélem tudtam segíteni

4
Válasz24 éve

radnotik

ez ok, de miért read, és nem 3. alak?

0
Válasz4 éve

szekeres.b

A read ige rendhagyó a 3. alak is read

0
Válasz4 éve

radnotik

ok, ezt tudom, de mintha azt red-nek ejtenék.

3
Válasz4 éve

PterHorvth323395
PterHorvth323395

Nagyon rosszul tudod és inkábbn ne terjeszd a hülyeséget, nézz utána! Read red red - ez a 3 alakja a rendhagyó igédnek.

0
Válasz11 hónapja

varhegyi

ige, honnan kene ezt tudni meg?

0
Válasz4 éve

szekeres.b

sehonnan ennek a programnak nem a konkrét nyelvtan tanítása célja hanem példamondatokon keresztül a nyelv tökéletes elsajátítása

0
Válasz4 éve

Miroljuba

Milyen könyveket OLVASOL /jelen idő/

0
Válasz4 éve

Nefelejcs1

Hibás magyar fordítás!!!

0
Válasz4 éve