Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ryby pływają."

Tłumaczenie:The fish swim.

4 lata temu

3 komentarze


smellykitty

"Wiele slowników podaje, że liczba mnoga od "fish" to "fish" lub "fishes". Longman tak podaje, ale nic nie wyjaśnia, a w przykladach ma tylko "fish" w liczbie mnogiej.

Swan w Practical Eng Usage podaje "fish" lub rzadziej używane "fishes", ale tego "rzadziej używane" też nie wyjaśnia.

Pogooglowalam troche i poczytałam różne fora anglojęzyczne i wszyscy (native speakers, nauczyciele, redaktorzy, pisarze i inne głowy) są zgodni, że liczba mnoga od "fish" to "fish" jeśli mówisz o rybach ogólnie, tzn. zjadłem pięć ryb na obiad; złapałem tylko dwie male rybki wczoraj.

I ate five fish for dinner. I only caught two small fish yesterday.

"fishes" natomiast używane jest, gdy mowa o różnych gatunkach ryb, np. Jedyne ryby jakie ryby jakie złowilem to dorsz i łosoś:

The only fishes that I caught yesterday were cod and salmon."

Jest to wypowiedź którą znalazłam na innym forum.

4 lata temu

Daria0981

Dałam plural zamiast fish i mi nie zaliczyło! Jak nacisnełam na wyraz "ryby" to byly dwie poprawne odpowiedzi

3 lata temu

AmelkaWiel1

AGATA TY CHORA JESTES!!!!!!!!!!!!!!!???????????? ILE TY MORZESZ PISAC!!!!!!!!!???????

6 miesięcy temu