1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Ryby pływają."

"Ryby pływają."

Tłumaczenie:The fish swim.

January 31, 2014

6 komentarzy


smellykitty

"Wiele slowników podaje, że liczba mnoga od "fish" to "fish" lub "fishes". Longman tak podaje, ale nic nie wyjaśnia, a w przykladach ma tylko "fish" w liczbie mnogiej.

Swan w Practical Eng Usage podaje "fish" lub rzadziej używane "fishes", ale tego "rzadziej używane" też nie wyjaśnia.

Pogooglowalam troche i poczytałam różne fora anglojęzyczne i wszyscy (native speakers, nauczyciele, redaktorzy, pisarze i inne głowy) są zgodni, że liczba mnoga od "fish" to "fish" jeśli mówisz o rybach ogólnie, tzn. zjadłem pięć ryb na obiad; złapałem tylko dwie male rybki wczoraj.

I ate five fish for dinner. I only caught two small fish yesterday.

"fishes" natomiast używane jest, gdy mowa o różnych gatunkach ryb, np. Jedyne ryby jakie ryby jakie złowilem to dorsz i łosoś:

The only fishes that I caught yesterday were cod and salmon."

Jest to wypowiedź którą znalazłam na innym forum.


ArturKresz

Fajnie, dziękuję za wyjaśnienie pojęcia


Daria0981

Dałam plural zamiast fish i mi nie zaliczyło! Jak nacisnełam na wyraz "ryby" to byly dwie poprawne odpowiedzi


Kasiak566688

dlaczego the?????????????


Jan825028

fish, to ryba - fishes - ryby - co to za test??


anzu110

A może ktoś napisze skąd wiadomo czy to liczba pojedyńcza czy mnoga

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.