1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They are my suits."

"They are my suits."

Fordítás:Ezek az öltönyeim.

January 31, 2014

43 hozzászólás


borninflames

Kérdés: Nem "These are my suits."-nak kéne lennei a mondatnak? Köszi a választ!


Xabb221

Szerintem, ha bemutatásnál használhatjuk a this-t, pl. "This is Mike", akkor tárgy esetében is használhatjuk a they-t. Mellesleg sztaki szótárban a they jelentése "ők, azok".

http://goo.gl/pKzila

Más: lehet az UK angol nem fogadja el, viszont az amerikai angol simán használja.


MegyesiEszter

Én is úgy gondolom...


Katavagyok

Szerintem is. Én úgy tudtam, hogy a személyes névmásokat személyekre (élőlényekre) használjuk, de lehet, hogy nem így van.


radnaitomi

A 'they' névmás áll személyek helyett is, de tárgyak helyett is az angolban.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they


Xabb221

Kérlek, ne spameljétek tele azzal, hogy "kellene a these/those", ugyanis a they is tökéletes... Köszi :)


LszlKormos

Igazatok van szerintem is de a való életben simán használják, így ezt is meg kell tanulni:)


petra.fura

Azok az öltönyeim az is jó


Shibelion

Ez esetben messze ható névmást (those) kell használni. Így ide még az lenne csak jó, hogy ezek.


PterKiss3

A they-t nem élőlények esetében használjuk? De elég sok olyan mondat van aminek abszolút semmi értelme.


radnaitomi

@PeterKiss3: Nem.

Angolban a 'they' névmás áll élő és élettelen dolgok helyén is.

  • Peter and John have arrived. They are sitting in the kitchen.

  • I've bought two new books. They are on the table.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they


Shibelion

Valóban. Ez viszont nem tartozik közéjük.


Harga

Nincs értelme logikázni, csak meg kell tanulni: "They are my suits." azt jelenti, hogy: Ezek az öltönyeim. Másik irányban többféleképpen is lehet fordítani, attól függően, hogy vonatkozó névmásként vagy mutató névmásként használjuk hogy: Ezek.


JaMi75

ezt a kérdést valami workaholic öltönyös pancser írta? lehet,hogy jó a they, de nem logikus élettelen tárgyakat, élőkre használt személyes névmással illetni (bár az angoloknál semmi sem igazán meglepő)


radnaitomi

Nem logikus?

Ez AZ egyetlen szó rá.

A 'they' NEM az élőkre használt névmás. Hanem az élőkre ÉS az ÉLETTELENEKRE is használt névmás. Ahogy ez fentebb már kb ötször le lett írva. :)

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they


aptg.gabi

Irigylem a türelmed! :D


radnaitomi

:) Hát, igyekszik az ember! :) De türelmetlen ember ne menjen tanárnak amúgy! :)

15 év tanítás alatt vagy megtanul az ember türelmesen magyarázni, vagy elhagyja a tanári pályát (jobb esetben :D)


aptg.gabi

Húúúúú! pedig a mai gyerekek feladják a leckét. Igaz, a mellékelt ábra szerint a mai felnőttek is. :)


JaMi75

rendben! mostmár megjegyzem! :) köszi!


SzabiDuolingo

Az szerintem These kellene hogy legyen


Gy.B.

Nem feltétlenül.

"These", ha ott vannak melletted, "those", ha távolabb vannak. És ha csak úgy közlöd, akkor "they" (ezek, azok)

A probléma abból ered, hogy sokan nem képesek felfogni, hogy egyes számban van élőre a "he" és a "she", élettelenre az "it", de többes számban mindenre a "they"-t használjuk...

itt egy jó kis példa a hsználatukra:

"If someone asks you, "Whose bags are these?" , you have a choice of saying "These, They or Those" as your initial word. These and those are "positional" choices; use "these" if the bags are close to you and "those" if they are further away. You could also use "those" if they are close, but you wouldn't use "these" if they are far. "They" can be used at any distance and is probably the easiest answer since the bags have already been identified and your distance to them is not relevant (and you can see that I have used "they" throughout my explanation as it is more universal)."


wyqtor

Why is 'azok' used here instead of 'vannak'?


dalmika82

Nagyon dühítő, hogy a "they are my suits" mondatot nem személyre használja és nem akarok ezzel zűrzavart okozni, de ilyenkor utálom az angolt!!! :-)


Gy.B.

Ki mondta, hogy a they az csak szemely lehet?

A they jelentese ok, AZOK.

Egyes szam elso szemelyben valoban van he, she es IT ,de tobbes szamban csak a they!!!

http://topszotar.hu/angolmagyar/they


dalmika82

Köszönöm a válaszokat!!!! :-D :-D


LaszloEnyingi

Nem a megfelelő szót használtad. Azok a kosztümjeim. vagy Ezek az én öltönyeim.


KelemenZol2

This suites is mine" nem jó?


radnaitomi

Nem jó, mert többes szám kellene (hiszen öltönyEIM - több öltönyről beszélünk)

Emiatt nem 'this', hanem 'these' kell (mert az a többes számú alak), illetve az igét is egyeztetni kell, többes számban nem 'is', hanem 'are'.

Vagyis a megoldásod helyesen:

  • These suits are mine. = Ezek az öltönyök az enyémek.

Ezzel meg csak az a gond, hogy nem teljesen ez volt a feladatban szereplő mondat:

  • Ezek az öltönyők az enyémek - Itt az 'ezek az öltönyök' a mondat alanya, amiről az állítmány azt mondja, hogy 'az enyémek'.

  • Ezek az én öltönyeim - Itt az alany az 'ezek', amiről az állítmány azt mondja, hogy 'az én öltönyeim'.

Tény, hogy eléggé hasonló az információtartalma a két verziónak, de a nyelvtani szerkezetük más. És ha egyszer itt pont nyelvtanulás a szempont, akkor érdemes a nyelvtani szerkezeteket is pontosan fordítani.


KelemenZol2

This suits is mine nem felel meg ugyanennek?


LaszloEnyingi

Ezek az én öltönyeim.- amit irtam. Nem volt jó Nem a megfelelő szót használtad. Azok a kosztümjeim


esponta

A "they" úgy tudtam az "ők" -et jelenti, a "these" pedig "ezek, azok" miért kell ezeket összekeverni?Egy kezdő angol nyelvet tanulónak ez csak zavart okoz!!!


GerleiIstv

A "they" a szótár szerint: ők, azok; akkor hogyan lesz belőle "ezek"?


Harga

Vonatkozó névmásként. (Ne használd mutató névmásként.)


Snukika

A they are nem azt jelenti: náluk van(nak)????


robital

Miért nem jó, hogy: "ezek az öltonyeim" Feltétlenül szükséges az "én" bele?


JuditBauer

A normál sebességnél miért nem hallom az "are" szót? De nemcsak itt. Sok egyéb helyen sem hallok egy-egy szót


Edit965796

Ez katasztrófa! Ti hallottatok, hogy mondta volna itt az "are" szót? Mert én nem. Többször visszahallgattam! Katasztrófa, tényleg, sokszor! Ezt hallottam: They suits! Semmi többet! Az are szó sehol nem volt!! Kiborito, tényleg, sokszor!!!!!


rdhelli
Mod

valóban gyors de ezt tényleg így szokás kiejteni, ezért is szokták "they are" helyett "they're" ként rövidíteni.


Harga

Nálam már jó. (W10. chrome büngésző)


NagyDniel863795

Csak én nem hallottam az " are"-t?


Harga

Zsuzsi182464

Hát ez igazán örvendetes! Remélem, továbbra is remekül fog menni az angoltanulás. Sok sikert és kitartást!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.