A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"They are my suits."

Fordítás:Ezek az én öltönyeim.

4 éve

90 hozzászólás


borninflames

Kérdés: Nem "These are my suits."-nak kéne lennei a mondatnak? Köszi a választ!

4 éve

Xabb221

Szerintem, ha bemutatásnál használhatjuk a this-t, pl. "This is Mike", akkor tárgy esetében is használhatjuk a they-t. Mellesleg sztaki szótárban a they jelentése "ők, azok".

http://goo.gl/pKzila

Más: lehet az UK angol nem fogadja el, viszont az amerikai angol simán használja.

4 éve

MegyesiEszter

Én is úgy gondolom...

4 éve

Katavagyok

Szerintem is. Én úgy tudtam, hogy a személyes névmásokat személyekre (élőlényekre) használjuk, de lehet, hogy nem így van.

4 éve

radnaitomi

A 'they' névmás áll személyek helyett is, de tárgyak helyett is az angolban.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they

4 éve

N.S.N.

Nem tudom

2 éve

sazoo

Fontos volt közölnöd.

2 éve

blas3nik
blas3nik

De, azt is el kéne fogadnia, mivel a magyar jelentésből nem derül ki, hogy pontosan mit akar hangsúlyozni. A "These are..." konkrétan kiemeli, hogy ezek itt pl. a kezemben. A "They are..." általánosabb, azt is jelentheti, hogy azok az én öltönyeim.

4 éve

meszi1042

De

4 éve

Shibelion

De nem. Nézz utána.

4 éve

szanix929

De én is ezen vagyok felháborodva

4 éve

helyes29

Elado BOJLER!!!!

4 éve

Xabb221

Kérlek, ne spameljétek tele azzal, hogy "kellene a these/those", ugyanis a they is tökéletes... Köszi :)

4 éve

TonyNovk

A they nem jó nyelvvizsgán nem fogadják el, akkor szerintem egyértelmű

4 éve

Gy.B.

Nyelvvizsga... Kemény dió. Van nekem belőle pár még az egyetemi éveimből.

Most malajziában dolgozom, és a fránya malájok magasról tesznek rá, hogy mit tanultam... Nem hajlandók szép kiejtéssel irodalmi angolt beszélni. Ők pl. a they-t használják...

A kérdés az, hogy nyelvvizsgát akarsz, vagy használható nyelvi tudást.

3 éve

Shibelion

Teljes mértékben egyet értek!
Én ezt a kérdést már régen feltettem magamban, anélkül, hogy egyáltalán tudtam volna róla. Még csak nyelvvizsgám sincs, de az angolom egészen jónak mondható. Órányi szinten tanulom, nap mint nap.

3 éve

Shibelion

Igen, egyértelműen a vizsgáztatókat kellene akkor megbuktatni.

4 éve

helyes29

figyu neked kellene egy nő

4 éve

LszlKormos

Igazatok van szerintem is de a való életben simán használják, így ezt is meg kell tanulni:)

4 éve

petra.fura

Azok az öltönyeim az is jó

4 éve

Shibelion

Ez esetben messze ható névmást (those) kell használni. Így ide még az lenne csak jó, hogy ezek.

4 éve

PterKiss3

A they-t nem élőlények esetében használjuk? De elég sok olyan mondat van aminek abszolút semmi értelme.

4 éve

radnaitomi

@PeterKiss3: Nem.

Angolban a 'they' névmás áll élő és élettelen dolgok helyén is.

  • Peter and John have arrived. They are sitting in the kitchen.

  • I've bought two new books. They are on the table.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they

4 éve

helyes29

huzz anyadba hirdetni! ez az oldal nem az olcso kacatok eladasara van kitalalva köcsög!

4 éve

Shibelion

Stfu for faqs sake! Wat da faq is wrong w/ u moron?!

W8... ya doin dis on purpose, ain't ya? Riiight!

4 éve

helyes29

mi?XD

4 éve

Shibelion

Dat's right mofo! ;D

4 éve

Shibelion

Valóban. Ez viszont nem tartozik közéjük.

4 éve

JaMi75

ezt a kérdést valami workaholic öltönyös pancser írta? lehet,hogy jó a they, de nem logikus élettelen tárgyakat, élőkre használt személyes névmással illetni (bár az angoloknál semmi sem igazán meglepő)

4 éve

radnaitomi

Nem logikus?

Ez AZ egyetlen szó rá.

A 'they' NEM az élőkre használt névmás. Hanem az élőkre ÉS az ÉLETTELENEKRE is használt névmás. Ahogy ez fentebb már kb ötször le lett írva. :)

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they

4 éve

aptg.gabi

Irigylem a türelmed! :D

4 éve

radnaitomi

:) Hát, igyekszik az ember! :) De türelmetlen ember ne menjen tanárnak amúgy! :)

15 év tanítás alatt vagy megtanul az ember türelmesen magyarázni, vagy elhagyja a tanári pályát (jobb esetben :D)

4 éve

aptg.gabi

Húúúúú! pedig a mai gyerekek feladják a leckét. Igaz, a mellékelt ábra szerint a mai felnőttek is. :)

4 éve

JaMi75

rendben! mostmár megjegyzem! :) köszi!

4 éve

Harga
Harga

Nincs értelme logikázni, csak meg kell tanulni: "They are my suits." azt jelenti, hogy: Ezek az öltönyeim. Másik irányban többféleképpen is lehet fordítani, attól függően, hogy vonatkozó névmásként vagy mutató névmásként használjuk hogy: Ezek.

4 éve

Danger95n

A kabátnál csak a kabátjaimat fogadja el a kabátaim helyett, itt meg csak az öltönyeimet az öltönyjeim helyett. Most akkor melyiket akarja? A parasztosat, vagy a városit?

4 éve

Danger95n

Értem. Én csesztem el.

4 éve

aptg.gabi

csak így tanul az ember! :)

4 éve

Danger95n

:)

4 éve

Ejkert
Ejkert

Náluk vannak az öltönyeim az nem jó?

4 éve

radnaitomi

Nem jó.

A 'they are my suits" egy dolgot jelent: "ezek az én öltönyeim".

A "náluk vannak" inkább "they have..." lenne.

4 éve

bpitju

Köszi. Elszurtam és kerestem a választ. Itt írod. Érdemes végig olvasni a bejegyzéseket.

3 éve

SzabiDuolingo

Az szerintem These kellene hogy legyen

3 éve

Gy.B.

Nem feltétlenül.

"These", ha ott vannak melletted, "those", ha távolabb vannak. És ha csak úgy közlöd, akkor "they" (ezek, azok)

A probléma abból ered, hogy sokan nem képesek felfogni, hogy egyes számban van élőre a "he" és a "she", élettelenre az "it", de többes számban mindenre a "they"-t használjuk...

itt egy jó kis példa a hsználatukra:

"If someone asks you, "Whose bags are these?" , you have a choice of saying "These, They or Those" as your initial word. These and those are "positional" choices; use "these" if the bags are close to you and "those" if they are further away. You could also use "those" if they are close, but you wouldn't use "these" if they are far. "They" can be used at any distance and is probably the easiest answer since the bags have already been identified and your distance to them is not relevant (and you can see that I have used "they" throughout my explanation as it is more universal)."

3 éve

TthJudit1

"Ezek az öltönyök az enyémek" ez miért nem jó?

3 éve

AlexandraG511775

Hú ezt én nem tudtam!!

3 éve

wyqtor
wyqtor

Why is 'azok' used here instead of 'vannak'?

2 éve

dalmika82

Nagyon dühítő, hogy a "they are my suits" mondatot nem személyre használja és nem akarok ezzel zűrzavart okozni, de ilyenkor utálom az angolt!!! :-)

2 éve

Gy.B.

Ki mondta, hogy a they az csak szemely lehet?

A they jelentese ok, AZOK.

Egyes szam elso szemelyben valoban van he, she es IT ,de tobbes szamban csak a they!!!

http://topszotar.hu/angolmagyar/they

2 éve

dalmika82

Köszönöm a válaszokat!!!! :-D :-D

2 éve

LaszloEnyingi

Nem a megfelelő szót használtad. Azok a kosztümjeim. vagy Ezek az én öltönyeim.

2 éve

KelemenZol2

This suites is mine" nem jó?

2 éve

radnaitomi

Nem jó, mert többes szám kellene (hiszen öltönyEIM - több öltönyről beszélünk)

Emiatt nem 'this', hanem 'these' kell (mert az a többes számú alak), illetve az igét is egyeztetni kell, többes számban nem 'is', hanem 'are'.

Vagyis a megoldásod helyesen:

  • These suits are mine. = Ezek az öltönyök az enyémek.

Ezzel meg csak az a gond, hogy nem teljesen ez volt a feladatban szereplő mondat:

  • Ezek az öltönyők az enyémek - Itt az 'ezek az öltönyök' a mondat alanya, amiről az állítmány azt mondja, hogy 'az enyémek'.

  • Ezek az én öltönyeim - Itt az alany az 'ezek', amiről az állítmány azt mondja, hogy 'az én öltönyeim'.

Tény, hogy eléggé hasonló az információtartalma a két verziónak, de a nyelvtani szerkezetük más. És ha egyszer itt pont nyelvtanulás a szempont, akkor érdemes a nyelvtani szerkezeteket is pontosan fordítani.

2 éve

KelemenZol2

This suits is mine nem felel meg ugyanennek?

2 éve

LaszloEnyingi

Ezek az én öltönyeim.- amit irtam. Nem volt jó Nem a megfelelő szót használtad. Azok a kosztümjeim

2 éve

esponta

A "they" úgy tudtam az "ők" -et jelenti, a "these" pedig "ezek, azok" miért kell ezeket összekeverni?Egy kezdő angol nyelvet tanulónak ez csak zavart okoz!!!

1 éve

GerleiIstv

A "they" a szótár szerint: ők, azok; akkor hogyan lesz belőle "ezek"?

3 hónapja

Harga
Harga

Vonatkozó névmásként. (Ne használd mutató névmásként.)

3 hónapja

vajdageri92

They are my suits (Ők az én öltönyeim)...

4 éve

radnaitomi

A 'they' nem csak azt jelenti, hogy 'ők'. Ez a névmás utal angolban élettelen dolgokra is.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/they?q=they

4 éve

gyagyo

Tudok angolul, azonban hogy ne veszítsek életet beírtam hogy: "Ők az öltönyeim.", holott tudtam hogy hibásan van írva. Érdekes módon elfogadta, még csak másik fordítást se ajánlott vagy szólt hogy elírtam.

4 éve

Shibelion

Welcome to Duolingo!

4 éve

gyagyo

Szerintem azért nagyon jó kis oldal. :) És az androidos programjuk is nagyon jó.

4 éve

Shibelion

Én sem magát az oldalt kívántam ezzel szapulni, végül is nem az tehet róla, ha az ember hanyagul bánik vele. :)

4 éve

Shibelion

R ya nuts?! Wat's yo faqin' problem, ey?

4 éve

helyes29

én sem az oldalt kivántam meg hanem téged. szeretem az ilyen állatos srácokat :D

4 éve

Gyula22
  • még ingyenes is!!!
4 éve

ootelo
ootelo

Ez érdekes. Én is hasonlóan logikáztam, annyi eltéréssel, hogy a my is fordításra került. Mégsem fogadta el...

3 éve

Shibelion

Hát igen. Inkább "ezek" kellene, hogy legyen.

4 éve

luca200314

Mi az hogy ok az en oltonyeim??

4 éve

Amunn.

inkább these véleményem szerint is

4 éve

luca200314

Mi az hogy ok az en oltonyeim??

4 éve

radnaitomi

Azt hol látod? Itt fent ez van kíirva:

"They are my suits."

Translation: Ezek az én öltönyeim.

4 éve

yanesz

these are my suits or those are my suits

4 éve

sweetcherrypanda

szerintem is these/those kellene. én arra tudok gondolni, hogy a these/those már magasabb szint ehhez képest. vagyis egyszerűsít. nem biztos, de én ezt mondanám.

4 éve

filmerstudio

these are my suits szerintem is

4 éve

vatamas

Szerintem is kellene a these vagy a those

4 éve

SzabolcsWi

Valami nagyon sántít ennék a fordításnál. A they are miért ezek?

4 éve

helyes29

nem te vagy bede ferenc a digi sportrol?

4 éve

helyes29

szopásért 5 lingot jár!

4 éve

Harga
Harga

Váljon egészségedre!

3 hónapja

helyes29

ahogy látom nem csak szerintem eléggé retek ez a kérdés

4 éve

helyes29

sráck... szerintem ez a játék egy fos, de ez most jo (de csak mert elfogadta a válaszom)

4 éve

Harga
Harga

Csak rajtad múlik, hogy jobb legyen. Javasold ha jobb megoldásod van és ha igazad van javítani fogják, vagy elfogadják azt is jónak. Szeritem jól használható a hibákkal együtt is.

4 éve

fagyi

vagy they have my suits

4 éve

sziszkanna

Gondolkodj el azon amit írtál.

3 éve

fagyi

Mit kene ezen gondolkodnom? :D jelzem egyebkent el is fogadtak a valaszom szoval nem tudom hogy a sok analfabeta aki leszavazott mit el at :')

2 éve

Harga
Harga

Igen! Mindenki más szembe megy a forgalommal:

3 hónapja