"Psy chłopców"

Tłumaczenie:The boys' dogs

January 31, 2014

27 komentarzy


moringhan

Nie rozumiem o.co chodzi z tymi apostrofami...

February 8, 2014

EwaF.

Jeżeli wyraz w liczbie mnogiej kończy się na "s", np. boys, to w słowie "chłopców" apostrof będzie po s (boys'). Jeżeli postawisz apostrof przed "s" (boy's), to będzie znaczyć "chłopca".

February 12, 2014

Tommin07

dzięki, tylko dlaczego w kursie nie jest najpierw wytłumaczone kiedy i po co się stosuje apostrof. Tylko odrazu są testy i w zasadzie zamiast podawać poprawną odpowiedz po prostu wpisuje cokolwiek. Cały czas tak będzie ze nic nie będzie tłumaczone?

April 22, 2014

880201

To jest wersja beta, dlatego nie tłumaczą zasad. Być może, gdy kurs wyjdzie z wersji próbnej, zostaną dodane wyjaśnienia dotyczące zasad obowiązujących w tym języku.

April 29, 2014

karomar123

Nie tłumaczą, ale prędzej czy później i tak się dowiadujesz, więc nie jest tak źle.

December 30, 2014

Szynek3

Wytłumaczenia są w wersji przeglądarkowej

March 5, 2018

black_cherry14

Ten apostrof dodajesz gdy mówisz, że dana rzecz do kogoś należy, np. Sue's cat, Boys' dog itp.

February 9, 2014

Kazik1142

Dzięki za wyjaśnienie :)

February 25, 2014

BeataGajew

Ja w tym zdaniu dałam apostrof po s i mam bląd .... Why??

March 15, 2014

vsp162

Może przez przypadek napisałaś "the dogs' boys" (dzieci psów) :) Ja tak w pośpiechu prawie napisałem :)

March 21, 2014

DoYouNotWea

Napisałem The boys dog's nie zaliczyło wyskoczyło że miało być The boys dogs! A takiej możliwości nie było!! I weź tu sensu szukaj!!!

March 29, 2018

br0d4
Mod

wyskoczyło że miało być The boys dogs!

Raczej "The boys' dogs". Ten apostrof jest bardzo ważny, oznacza dopełniacz saksoński.

April 4, 2018

CinekGplay

Napisałem boys' i błąd o.O

October 19, 2014

Korba1987

Ja napisałam The boys dogs - i też błąd, a poprawnie pokazało The boys' dogs :/

December 3, 2014

Wika3

bo to nie są chłopcy psy tylko chłopców psy

April 23, 2015

MaryJohn2

Czemu apostrof jest po wyrazie "boys" a nie po "y" czyli czemu nie jest tak napisane : Boy's.

February 12, 2015

880201

Jeżeli apostrof byłby po y(the boy's dogs), to znaczyłoby "psy chłopca", a tu jest użyta liczba mnoga (the boys' dogs) czyli "psy chłopców".

February 12, 2015

andrzej319770

Nie kumam tych apostrofów

December 18, 2018

Robert365745

Ja za to napisałem bez the. Bo nie było psy tych chłopców tylko psy chłopców i oczywiście źle.

January 21, 2019

Kuba752888

Mi pokazuje ze poprswnie jest THE BOYS DOGS... bez zsdnych apostrofow

March 9, 2019

joanna27823

Dałam apostrof po boys i jest źle.. Hm. Wg mnie psy należą/są chłopców... Więc dlaczego jest źle?

May 23, 2019

ElzbietaSt10

przecież napisałam dobrze a apostrof to chyba niewiele osob potrafi dodawać

July 31, 2019

br0d4
Mod

Jeśli masz na myśli, że Tobie nie udało się postawić apostrofu, to niestety, powinnaś poszukać na swojej klawiaturze gdzie jest apostrof - bo jest on bardzo istotny i jego brak zupełnie zmienia sens zdania.

August 1, 2019

Izkra8

Dlaczego "the boys' dogs" a nie np. "the boys's dogs"? Przecież, jak ktos akurat mowi, a nie pisze; to nie odróżni ze sluchu "the boys' dogs" (psy chłopców) od "the boy's dogs" (psy chłopca) a to z kolei od "the boys" (chłopcy). A może ja czegoś nie wiem... może to ze słuchu jednak można odróżnić... Brzmi to jakoś inaczej? Jakiś drobny niuans w akcencie? Ktoś wie?

October 5, 2019

br0d4
Mod

Tak po prostu się upraszcza. Wykład na ten temat tutaj: https://www.grammar.cl/rules/genitive-case.htm

October 5, 2019
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.