"Mein Vater trinkt kein Bier."

Çeviri:Babam bira içmez.

2 yıl önce

4 Yorum


kamilfirti

"Zamirler:Dativ" bölümündeki "Meinem Kind ist schlecht" örneği üzerinden giderek soruyorum. Bu cümlede de "meinem Vater" kullanılabilir mi?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır mümkün değil.

"Meinem Kind ist schlecht" cümlesi bir kalıptır. "dativ" + sifat hissettiğimiz bazı şeyleri belirtmek için kullanılıyor.

  • Üşüyorum: Mir ist kalt.
  • İyiyim: Mir geht es gut.
  • Kendimi kötü hissediyorum: Mir ist schlecht

gibi

2 yıl önce

unutmaz
unutmaz

yani aslında biz cümledeki fiilin dativ mi akkusativ mi olduğuna dikkat etmeliyiz. Bunu da öğrenmek biraz zor gibi. aslında direk ezberlemek lazım

2 yıl önce

haticesena34
haticesena34

babam hiç bira içmez neden olmuyor

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.