"Mein Vater trinkt kein Bier."

Çeviri:Babam bira içmez.

June 25, 2016

6 Yorum
Tartışma kilitli.


kamilfirti

"Zamirler:Dativ" bölümündeki "Meinem Kind ist schlecht" örneği üzerinden giderek soruyorum. Bu cümlede de "meinem Vater" kullanılabilir mi?


ex_contributor

hayır mümkün değil.

"Meinem Kind ist schlecht" cümlesi bir kalıptır. "dativ" + sifat hissettiğimiz bazı şeyleri belirtmek için kullanılıyor.

  • Üşüyorum: Mir ist kalt.
  • İyiyim: Mir geht es gut.
  • Kendimi kötü hissediyorum: Mir ist schlecht

gibi


unutmaz

yani aslında biz cümledeki fiilin dativ mi akkusativ mi olduğuna dikkat etmeliyiz. Bunu da öğrenmek biraz zor gibi. aslında direk ezberlemek lazım


aligksl01

Arkadaslar nede kein kullanilmis aslinda nicht kullanılmalı Mein vater trinkt nicht Bier olmaz mi


haticesena34

babam hiç bira içmez neden olmuyor


Hatice751660

Cümlede kein Bier akkusativ mi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.