1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Fish swim."

"Fish swim."

Fordítás:A halak úsznak.

January 31, 2014

66 hozzászólás


vargaida

fish többes számban is fish a hal úszik: fish swims, a halak úsznak: fish swim


Petersquall

Tegnap az egyik feladat nem fogadta el bnömnek a fisht többesszámnak. Kijavitotta fishes re. Mi sem értettük mi van


LosoncziCs1

A megsütött halat lehet többesszámba rakni!


[törölt felhasználó]

    De az nem úszik...


LuciFromHell

    odab..na ha úszna xDDDD


meszarosjeno

    Az olajban sem?


OldAkita

    Nekem elfogadta az "Úszik a hal" fordítást, de én hibáztam. Mivel nincs "s" a swim végén, ezért a "fish" itt nem lehet egyes számban hanem többesben. Jelentettem mint hibát, remélem javítják.


atomjani

    Mi árulja el a többes számot? Gondolom ha a swim nem kap s ragot, akkor nemcsak egy halról van szó.


Metatron36

    Megválaszoltad a saját kérdésed. Az árulja el a többesszámot, hogy swim, és nem swims.


BLacee

    Így igaz. Én azt írtam: "A hal úszik" Elfogadta, pedig rosszul fordítottam... Most akkor reklamáljak, hogy többet adtak vissza a pénztárnál...? :D


VividDarer

    Pontosan, a fish szó halat és halakat is jelent.


Diri1

    És a "the" az nem kell? Megkeveredek teljesen. Most csak annyit írtam, hogy a "halak úsznak" és nem fogadta el, mert nem "a halak úsznak" volt írva. Tudom, hogy "a" nélkül magyartalan, de a múltkor meg pont fordítva büntetett.


VividDarer

    Ha általános igazságot fejezel ki, akkor a The elmarad. A nyelvtani magyarázat még hiányzik, de a magyar-angol lecke még béta verzió. Én az angol-spanyolt tanulom, ott van már nyelvtani magyarázat. A magyar-angolt kíváncsiságból nézem át :)


Metatron36

    Angolban nem kell a "the", magyarban igen. Ez nem tükördordítás. Az pedig hogy "halak úsznak" eléggé magyartalan.


Nagy_Emese

    Megfejtettem :) A fish megszámlálhatatlan. (A magyarázat szerint megszámlálhatatlan pl. bizonyos élelmiszerek: fish (hal), bread (kenyér), cheese (sajt), sugar (cukor), stb.) Ez esetben pedig igaz rá, hogy: "A másik különbség az, hogy a többesszámú megszámlálható főneveket elláthatjuk többesszámjellel, vagyis -s raggal; ezt, akárcsak a határozatlan névmást tilos megszámlálhatatlan főnevek esetében kitennünk. ("these are books": ez helyes, DE "these are breads" NEM)"

    Arról, hogy a többes számú megszámlálhatatlan főnevek elé kell-e/lehet-e névelőt tenni, nincs szó a nyelvtani részben, de azt írják, hogy "Továbbá az is fontos, hogy minden megszámlálható főnév elé ki kell tenni valamilyen névelőt." A megszámlálhatatlanok elé azonban ezek szerint nem kell. Egyes számban tuti, hogy nem is lehet: "az egyes számban álló megszámlálható főnevek esetében használhatjuk az a határozatlan névmást, amelyet szigorúan tilos kitenni a megszámlálhatatlan főnevek elé." Bár ez a mondat akár értelmezhető úgy is, hogy a többes számban sem szabad...


Emke439130

    Szerintem, amelyik még úszik az megszámolható, ha már sült hal, akkor nem. De ez csak találgatás.


gubokrisz

    Ahogy látom sajnos itt nincs magyarázat a nyelvtani részekhez! swim jelen időben akkor kap "s" ragot ha he/she/it áll előtte. Azaz E/3 személyben! Különben nem kap. She swims, de: I swim


VividDarer

    A fish szó rendhagyó, a többesszáma is fish.


Nagy_Emese

    Jó, de mondjuk ezt honnan kellene tudnunk, a tananyag eddig nem említette. A google translate simán kiírja a fishes-re hogy halak...


Adam1978

    Csak akkor lehet fishes, ha különböző halfajtákra utal. Így viselkedik még a food, a cheese, a fruit, a beer (és más italnevek), a milk stb. Alapvetően tehát nincsen többes számuk, kivéve ha több különböző fajtára utalunk, l. https://english.stackexchange.com/questions/312018/when-can-uncountable-nouns-be-countable

    A fish ezek között is kakukktojás annyiban, hogy simán lehet egyes alakjában is többes számú értelemben használni (the fish swim), a többinél ez eleve nem jellemző. Ilyenformán leginkább a deer, moose, sheep, salmon, swine, buffalo, cattle, bison állatnevekhez hasonló, amelyek alakja többes számú értelemben is változatlan: one sheep, two sheep, three sheep stb.


Brmiron

    Igénytelen ez az angol nyelv én mondom. Egy Japán vagy Magyar nyelv sokkal sokkal kifinomultabb. Angolul nem is lehet igazán kifejezni igazi tiszta érzelmeket.


Papucska

    Nem egészen így van, de majd ha tanulgatod rájössz. :)


LizKiss2

    Onnan lehet tudni, hogy hal uszik mert angolul akkor fish SWIMS lenne irva, de a mostani esetben fish swim halak usznak. she , he személyben az ige 's' ragot kap.


Zsombi917722

    Eszembe jutott hogy nem egy hal úszik cak, hanem sok hal úszik. Sorry.


ImreMaroti

    Amúgy a swim az úszik.......................!!!!!!


csabca3

    Ha a hal és a halak is fish, akkor csak az igéből derül ki hogy egyes vagy többes szám?


BakiAri

    A hal többeszámban is fish? Vagy fish swims


Baldr10

    Hol van a névelő az angol példamondatban? Köszi.


ironcameleon

    Nincs az angolban az általános értelemben vett főnevek előtt névelő.
    Általában a halak úszni szoktak (nem gyalogolni). Minden hal! Itt erről van szó.

    Ha névelővel mondják, akkor egy konkrét halról, vagy a halak egy konkrét csoportjáról beszélnek és nem általában véve minden halról.

    Nézz utána az angol névelőhasználatnak a neten.


blanusm

    Szerintem az 'a fish swims' lenne csak egyes szám.. a fish, ha jól tudom ált. több halat takar, nem nagyon használják a fishes-t.., vagy talán egyáltalán nem. Szóljatok, ha tévedek :/


hvhada

    a fishes többfajta halat jelent


Metatron36

    ahogy a peoples népeket


migyesz

    Az hogy úszkál miért nem jó


RenataBaliga

    En ezt nm tudtam megerteni:/


sz.sz-DB--

    Szerintem úgy ugyanazt jelenti ,hogy nincs ott a betű


BESSIE1963

    Bocsánat a rossz szóláshoz. Én voltam figyelmetlen


magyarvikt7

    Többesszamba irja a szot.....csak akkor van tobbes szamba ha a hal meg van sutve....


k2DJM

    Fich swims or fishes swim! !!! :)


Nefelejcs1

    Nem lehet a gondolatukat kitalálni! Nekem ez egyes szám.


BESSIE1963

    Ebböl nem derül ki hogy több halról van szó


ImreDobos

    A hal úszik szerintem ugyan olyan jó.


Mra200888

    Already a good shock I know everything


tecso

    Halak úsznak : nem fogadja el ....de hol a mondatban a névelőb " A" !???? 2021.09.06


8olivia8

    Nekem azt írta hogy "A hal úszik" én meg azt h "hal úszik" .. Nem fogadta el...


LnrtZoltn

    érdekes, sokszor attól függ jól válaszolsz-e, hogy szorít a zokni a programozón vagy nem....


barkanyinorbert

    Hal úszik. Az miért nem jó? Miért kell oda egy A berű is??


Loru5

    Nekem elfogadta ugy hogy a hal uszik :)


nyusziagyar

    Pedig az egyértelműen rossz. :)


juhszflra

    Nincs többes számban


nyusziagyar

    Mivel az ige többes számban van, így a főnév is. :)


VidaLuca1

    Nincs többes számban a fish


Zsombi917722

    Honnan tudjuk hogy többes számra gondoltak?


Juditke2

    Nincs többesszámra utaló "s"....


nmethtams20

    ha többes szám is, akkor az is jó hogy" a hal úszik", azt, hogy melyik variációra gondol honnan kellene ki találni


ron405010

    Egyes szamot és többes számot is el kellene fogadni!!


ImreMaroti

    A hal úszik.(Szerintem.)


    [törölt felhasználó]

      the fish swims


Maminti.

      the fish swims = A hal úszik


teresagot-45.

      Nincs névelő és a hal egyes számban van. Rossz a fordításuk!!!


Marla132

      szerintem: Fish swims= a hal úszik, fishes swim=a halak úsznak


Maminti.

      A fish rendhagyó, többesszámban IS fish


wirwil

      A "fishes swim", ha jól tudom, azt jelenti, hogy "(többfajta) halak úsznak", pl. pontyok és keszegek együtt. Ellenben a "fish swim" akkor kell, ha nem különböztetjük meg a fajtájukat, csak kijelentjük, hogy a "halak úsznak".


Papucska

      Igen ez a "fishes" elég kényes téma, de valóban létezik, ha fajtákat akarunk kifejezni. Tehát több fajta halunk van.

      Kapcsolódó fórumok

      Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.