1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Fish swim."

"Fish swim."

Fordítás:A halak úsznak.

January 31, 2014

33 hozzászólás


vargaida

fish többes számban is fish a hal úszik: fish swims, a halak úsznak: fish swim


Petersquall

Tegnap az egyik feladat nem fogadta el bnömnek a fisht többesszámnak. Kijavitotta fishes re. Mi sem értettük mi van


LosoncziCs1

A megsütött halat lehet többesszámba rakni!


[törölt felhasználó]

    De az nem úszik...


OldAkita

    Nekem elfogadta az "Úszik a hal" fordítást, de én hibáztam. Mivel nincs "s" a swim végén, ezért a "fish" itt nem lehet egyes számban hanem többesben. Jelentettem mint hibát, remélem javítják.


atomjani

    Mi árulja el a többes számot? Gondolom ha a swim nem kap s ragot, akkor nemcsak egy halról van szó.


Metatron36

    Megválaszoltad a saját kérdésed. Az árulja el a többesszámot, hogy swim, és nem swims.


BLacee

    Így igaz. Én azt írtam: "A hal úszik" Elfogadta, pedig rosszul fordítottam... Most akkor reklamáljak, hogy többet adtak vissza a pénztárnál...? :D


VividDarer

    Pontosan, a fish szó halat és halakat is jelent.


Diri1

    És a "the" az nem kell? Megkeveredek teljesen. Most csak annyit írtam, hogy a "halak úsznak" és nem fogadta el, mert nem "a halak úsznak" volt írva. Tudom, hogy "a" nélkül magyartalan, de a múltkor meg pont fordítva büntetett.


VividDarer

    Ha általános igazságot fejezel ki, akkor a The elmarad. A nyelvtani magyarázat még hiányzik, de a magyar-angol lecke még béta verzió. Én az angol-spanyolt tanulom, ott van már nyelvtani magyarázat. A magyar-angolt kíváncsiságból nézem át :)


Metatron36

    Angolban nem kell a "the", magyarban igen. Ez nem tükördordítás. Az pedig hogy "halak úsznak" eléggé magyartalan.


gubokrisz

    Ahogy látom sajnos itt nincs magyarázat a nyelvtani részekhez! swim jelen időben akkor kap "s" ragot ha he/she/it áll előtte. Azaz E/3 személyben! Különben nem kap. She swims, de: I swim


Nagy_Emese

    Megfejtettem :) A fish megszámlálhatatlan. (A magyarázat szerint megszámlálhatatlan pl. bizonyos élelmiszerek: fish (hal), bread (kenyér), cheese (sajt), sugar (cukor), stb.) Ez esetben pedig igaz rá, hogy: "A másik különbség az, hogy a többesszámú megszámlálható főneveket elláthatjuk többesszámjellel, vagyis -s raggal; ezt, akárcsak a határozatlan névmást tilos megszámlálhatatlan főnevek esetében kitennünk. ("these are books": ez helyes, DE "these are breads" NEM)"

    Arról, hogy a többes számú megszámlálhatatlan főnevek elé kell-e/lehet-e névelőt tenni, nincs szó a nyelvtani részben, de azt írják, hogy "Továbbá az is fontos, hogy minden megszámlálható főnév elé ki kell tenni valamilyen névelőt." A megszámlálhatatlanok elé azonban ezek szerint nem kell. Egyes számban tuti, hogy nem is lehet: "az egyes számban álló megszámlálható főnevek esetében használhatjuk az a határozatlan névmást, amelyet szigorúan tilos kitenni a megszámlálhatatlan főnevek elé." Bár ez a mondat akár értelmezhető úgy is, hogy a többes számban sem szabad...


VividDarer

    A fish szó rendhagyó, a többesszáma is fish.


Nagy_Emese

    Jó, de mondjuk ezt honnan kellene tudnunk, a tananyag eddig nem említette. A google translate simán kiírja a fishes-re hogy halak...


Adam1978

    Csak akkor lehet fishes, ha különböző halfajtákra utal. Így viselkedik még a food, a cheese, a fruit, a beer (és más italnevek), a milk stb. Alapvetően tehát nincsen többes számuk, kivéve ha több különböző fajtára utalunk, l. https://english.stackexchange.com/questions/312018/when-can-uncountable-nouns-be-countable

    A fish ezek között is kakukktojás annyiban, hogy simán lehet egyes alakjában is többes számú értelemben használni (the fish swim), a többinél ez eleve nem jellemző. Ilyenformán leginkább a deer, moose, sheep, salmon, swine, buffalo, cattle, bison állatnevekhez hasonló, amelyek alakja többes számú értelemben is változatlan: one sheep, two sheep, three sheep stb.


migyesz

    Az hogy úszkál miért nem jó


RenataBaliga

    En ezt nm tudtam megerteni:/


Brmiron

    Igénytelen ez az angol nyelv én mondom. Egy Japán vagy Magyar nyelv sokkal sokkal kifinomultabb. Angolul nem is lehet igazán kifejezni igazi tiszta érzelmeket.


Papucska

    Nem egészen így van, de majd ha tanulgatod rájössz. :)


LizKiss2

    Onnan lehet tudni, hogy hal uszik mert angolul akkor fish SWIMS lenne irva, de a mostani esetben fish swim halak usznak. she , he személyben az ige 's' ragot kap.


Zsombi917722

    Eszembe jutott hogy nem egy hal úszik cak, hanem sok hal úszik. Sorry.


sz.sz-DB--

    Szerintem úgy ugyanazt jelenti ,hogy nincs ott a betű


ImreMaroti

    Amúgy a swim az úszik.......................!!!!!!


blanusm

    Szerintem az 'a fish swims' lenne csak egyes szám.. a fish, ha jól tudom ált. több halat takar, nem nagyon használják a fishes-t.., vagy talán egyáltalán nem. Szóljatok, ha tévedek :/


hvhada

    a fishes többfajta halat jelent


Metatron36

    ahogy a peoples népeket


k2DJM

    Fich swims or fishes swim! !!! :)


ron405010

    Egyes szamot és többes számot is el kellene fogadni!!


Nefelejcs1

    Nem lehet a gondolatukat kitalálni! Nekem ez egyes szám.


csabca3

    Ha a hal és a halak is fish, akkor csak az igéből derül ki hogy egyes vagy többes szám?

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.