1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "O, bir gazete okuyor."

"O, bir gazete okuyor."

Çeviri:Sie liest eine Zeitung.

June 25, 2016

14 Yorum


fadime_nur.k

er liest ein zeitung bu cümlenin nesi yanlış anlayamadım


alibektas34

Die Zeitung'un belirli artikeli die'dir, belirsiz artikeli ise eine'dir. Okumak fiili (lesen) Akkusativ nesne ile kullanılır (...'ı okumak). Fakat die (eine) artikeli, akkusativ durumda da yine die (eine) olduğu için görünüş itibariyle bir şey değişmez.

Bu örnekteki diğer bir yorumun altında MeteUlku'nün açıkladığı gibi, Akkusativ durumda sadece der artikeli değişir.

Örnek olarak, Akkusativ nesnenin der artikeline sahip bir isim okuduğunu düşünelim. (Mesela; mektup → der Brief). Bu durumda cümle aşağıdaki gibi olacaktır.

• Er liest den Brief. → O, mektubu okuyor.

• Er liest einen Brief. → O bir mektup okuyor.


Zeynep210127

sie onlar demek değil mi


MeteUlku

"Bir" demek, belirsiz artikel. Eğer bahsettiğiniz şey konuşmacı ve dinleyici tarafından bilinmiyorsa "ein" kullanılır. İsmin cinsiyetine ve durumuna göre de farklı hallere girer. "Zeitung" kelimesi feminen bir isim ve yukarıdaki cümlede artikeli akkusative göre çevirmek zorundayız, "lesen" fiili her zaman akkusativ gerektirir.

  • Maskülen ("der" alanlar): Nominativ'de (ismin yalın hali) "ein", Akkusativ'de (ismin "-i" hali) "einen" olur.
  • Feminen ("die" alanlar): Nominativ'de (ismin yalın hali) "eine", Akkusativ'de (ismin "-i" hali) "eine" olur.
  • Nötr ("das" alanlar): Nominativ'de (ismin yalın hali) "ein", Akkusativ'de (ismin "-i" hali) "ein" olur.

-NikolaTesla-

Neden gazeteyi dişi olarak almış


alibektas34

Bir sebebi yok. Ancak sonu -ung ile biten kelimelerin tamamına yakınının artikeli die'dir.


BeratDuman10

Almanca ogretmeni misin acaba


alibektas34

Değilim.

Almanca'yı Duolingo, YouTube, DW Learn German, Udemy ve diğer bağımsız kaynaklardan öğreniyorum.


f.efess__

Gercekten anlamadim Sie de bi liest bide lesen diyo kücük sie degil


MustafaKILI

Bende bug oldu yawww


mehmetcenkcii

Sadece Zeitung u kücük yazdım diye de yanlış saymazsın ya

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.