1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Suyumuz var."

"Suyumuz var."

Çeviri:Wir haben Wasser.

June 25, 2016

8 Yorum


zeynepati

wir haben Wasser ile wir haben das Wasser in farkı nedir?


SteffiBookworm

Suyumuz var = Wir haben Wasser.
Su bizde. - Wir haben das Wasser.


zeynepati

das belirtili kelimeler için kullanılıyordu.Bizde ekini nerden anladınız acaba?


Esma462098

habe haben habt bunlar neye göre ek alıyor eğer biz isek habe siz ise haben falan mı açıklar msiniz


MeteUlku
  • ich habe = Ben sahibim
  • du hast = Sen sahipsin (İngilizce'de "you" hem "sen" hem de "siz" demek ama Almanca'da öyle değil. "Du" sadece 2. tekil şahıs "sen" demek için kullanılır.)
  • er/sie/es hat = O sahip
  • wir haben = Biz sahibiz
  • ihr habt = Siz sahipsiniz (nezaket anlamında kullanılan "siz" değil, çoğul olan "siz")
  • sie haben = Onlar sahip
  • Sie haben = Siz sahipsiniz (başharfi büyük yazılan "Sie"ler resmi, nezaket anlamında kullanılan "siz" demektir, 2. çoğul şahıs değil.)

saIwgJ

Çoğul olan siz ihr dır bir kere


inlovetomere

Fiile gore cekimleniyor Ich hab-e Du ha-st (b dustu) Er,sie,es ha-t (b yine dustu) Wir hab-en Ihr hab-t Sie,sie hab-en

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.