1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We have dinner."

"We have dinner."

Fordítás:Megvacsorázunk.

January 31, 2014

8 hozzászólás


bannamari

Az angol nagyon sok hétköznapi cselekvést úgy fejez ki, hogy egy főnevet a "have" igével párosít. Ilyenek pl. a have breakfast, lunch, dinner (vigyázzatok, itt nincs határozatlan névelő!), vagy have a shower, have a bath, have a party, have a walk.

February 8, 2014

kosikbarbi

van vacsoránk, nem jó?

January 31, 2014

ojdzsi

Nem utal a mondat arra,hogy eszem inkább azt mondja hogy van a birtokomban,nem??

February 1, 2014

net91

Magyarul mondtad már így, hogy "A mi vacsorázunk." Na, ugye.

February 2, 2014

BarberJanos

Bocsánat, nem értem, megpróbálom még 1x Miért nem felel meg az a fordítás, hogy "Mi vacsorázunk". Miért kell a "Meg" igekötő?

February 2, 2014

net91

Az angolban 12 igeidő van. Az angol, ellentétben a magyarral, máshogy fejezi ki azt, amikor a vacsorázásról általában beszélünk, meg megint másképpen amikor arról beszélünk, hogy éppen most vacsorázunk. Véleményem szerint a szerkesztő/fordító azért használja a "meg" előtagot, hogy ezzel jelezze, hogy általános értelemben beszélünk az adott cselekményről. Szerintem fogadd el ezt most így, akkor is ha nem érted és később amikor a nyelvtanban az egyszerű jelent és a folyamatos jelent fogod tanulni, akkor világos lesz.

February 2, 2014

Irma491632

Dinner az vacsora ,az ebéd az lunch ,akkor miért nem fogadja el a jó válaszomat és ki javítja a nem megfelelőre .Zavar !

February 28, 2019

joci934507

Hát erre vajon milyen vålaszt vår?

April 8, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.