A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Eszem egy almát."

Fordítás:I eat an apple.

4 éve

21 hozzászólás


Elbilge

Most akkor az "eszem egy almát" fordítása hogyan hangzik? "I eat an apple" vagy "I'm eating an apple" ?

4 éve

fonyokatalin

az -ing-es alak akkor van, ha folyamatban van az evés.

4 éve

csilla69

" eszem egy almát" az lehet akár folyamatban is és akkor jónak kellene lenni az -ing-es alaknak is, mert se azt nem jelöli, hogy enni fogom, se azt hogy most éppen eszem az almát.

4 éve

GYURI46

I eat an apple. Ez a helyes fordítás.

4 éve

anzsika90

I eat an apple

4 éve

jeges.tibi

I eat an apple

4 éve

fulopanna

én ezt írtam és nem fogadja el

4 éve

tudos40

Rosz

3 éve

Szepi1132

I eat an apple

3 éve

batman4444

Nem értem

2 éve

Rozi731258

H

2 éve

Titaania

Az eszem verzió az úgymond választékos stílusban használják, mivel ikes ige. A köznapi beszédben a többség inkább már ezt használja " Eszek egy almát. "

4 éve

bolyosrobi

Ez nagyon szomorú, hogy így van!

4 éve

D.Zsuzsa

Véleményem szerint, helytelenül használják a köznapi beszédben, mivel az ikes ige ragozásából egyértelműen következik, hogy a ragozott szó mindig "m"-re végződik. Eszem, iszom stb.

4 éve

AMG848901

Nem választékos a helyes beszéd. Az "eszek" sosem volt jó, és nem is nyelv fejlődésének iránya, ahogy nem is tájszólás... Csak sima műveletlenség, vagy prosztóság

3 hete

bzSeniG

Az eszem helyes, NEM ikes ige

4 éve

kele27
kele27

Az eszem ikes ige..

4 éve

akkormit

eszem a helyes ,mert nem ikes ige

4 éve

anzsika90

Nem így használjuk a magyar nyelvben,hogy eszem egy almát,hanem úgy hogy eszek egy almát,ezért nem hejes ez a mondat szerintem

4 éve

Hanolka

Ha nincs tárgyiasítva: pl. mit csinálsz? Eszek. Mit eszel kérdésre: almát eszem. Amúgy a hejest helyesen ly-al írjuk.

4 éve

ZsuzsaSztr

Eszem azt, amikor pld. almát ! És eszek valamit, amikor nem közlöm, hogy mi az.

3 éve