1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A man and an apple"

"A man and an apple"

Fordítás:Egy férfi és egy alma

January 31, 2014

73 hozzászólás


Zadent

Azt írtam; A férfi és az alma, - ami kb. ugyan azt jelenti, mint az "egy férfi és egy alma". Az egy határozatlan. Nem tudom, mai az "an" jelentése. One?


drbogar

Az angolban a határozot névelőből van egy és a határozatlanból kettő. Az a és az an is egy et jelent. Ha magánhangzóval kezdődik a következő szó akkor an, ha mássalhangzóval akkor a.


miklos.var

Köszönöm ez lett volna nekem is a kérdésem. Tehát, ha jól értem, egyszerűen lefordítva... Akkor ha: magánhangzóval kezdődik egy mondat pl. ebben az esetben (A), akkor a második határozatlan névelő, azaz az (an) is egyet jelent? Jól értem?

Természetesen értem, hogy az an is egy, de meg szeretném a logikáját érteni, hogy miért így van és miért így használják. Tudom azt is, hogy ez az angol nyelvtan, de szeretném megérteni mélyebben is a dolgot. Még egyszer köszi a türelmet és a segítséget. :)


Vick2814

Az an jelentése egy (valami) .


zsofi0001

Én is ezt írtam de nekem se fogadta el.


kunczpetra

Nem, az an azt jelenti hogy egy nem számként


rozsaszinkukac

az a es az an jelentes az az hogy: egy


csi

A férfi és az alma, - ami kb. ugyan azt jelenti, mint az "egy férfi és egy alma".
Bocsi, de azt ajánlanám hogy először tanulmányozd egy kicsit a magyar nyelvtant. Magyarban az "a/az" határozott. "Egy" az határozatlan.

A férfi és az alma = The man and the apple.

A határozott névelő a főnév határozottságára utal: a, az. A határozatlan névelő a főnév határozatlanságára utal: egy. http://www.nyelvora.com/magyar-nyelvtan/3-9-viszonyszok.html

határozatlan névelő, amely az utána következő dolog alacsony fokú egyénítettségére utal: "egy", "néhány" határozott névelő, amely a dolog magas fokú egyénítettségét jelzi: "a", "az" (nyelvünkben a 16. században jelent meg, de a finnben pl. ma sincs) A névelő hiánya általában határozatlanságot jelez. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9vel%C5%91


Bibbancscat08

A férfi és az almát úgy írnánk le angolul hogy: The man and the apple. Egy férfi és egy alma: A man and an apple. A különbség csak az, hogy a the röviden azt jelenti, hogy a/az (ha hosszasan elmagyaráznám, akkor is ez jönne le belőle.) Az an/a azt jelenti, hogy egy (valami). Csak gyakorolni kell. A végén majd belejössz, és úgy fújod majd, hogy magadra sem ismersz.


[törölt felhasználó]

    Na végre valaki aki leírta a különbséget, úgy hogy érthető legyen ;)


saramacko

    ugyan az mint az "a" .Egy.


zsofi0001

    Én is ezt írtam de nekem se fogadta el.


PereJohanna

    A férfi almàt eszik


FarkasEsztergnes

    Az an jelentése az hogy egy


MarcellTpa

    Nem, mert az ,,A'' angolul úgy van, hogy ,,The''


tthvivii1

    Nek em se fogadta el mert az a az a the


gabi913467

    Nem az {an} jelentése hogy a vagy az. Érted?


zsozso0101

    Hol làthatom a jó vàlaszt?


drbogar

    Ha elrontod kiírja alul.


HannaNapsu

    Az miért nem jó,hogy "egy férfi és egy alma???????????


jagotigo

    Nekem el fogadja úgy.


Bogi1215

    miért nem lehet úgy fodítani hogy egy alma és egy férfi?


NorbertHar

    Drbogar ez hasznos info:) köszi:)


petruska800

    Nem lehetne kihagyni úgy, hogy ne vigyen le életet? Csak mert nincs hangszórónk..


StTnde

    Beállításoknál ki lehet kapcsolni. :-)


Forraydont

    Mikor használja az angol az A val kezdődő mondatot és mit jelent?


Wiwooh

    Angolul kell kimondani nem?


Major_Szilvia

    A jo megoldast irtam erre nem jo ez mar nem az elso


zeusslg

    En. Ferfi es alma


r858r858

    Egy férfi és egy alma szerelmesek csak egy szerelem kell és kész a jó értelmes szó!


adamsdaniel007

    szereted a minecarafot


kondas91

    Almmaa!:) (justvidman)


KollerDvid

    Nagyon szar a hang Alig érteni


gabica3

    egy ferfi es egy alma . . . .


StTnde

    Nèmetül igen :-)


RkosKriszt

    '' an''-t akkor használunk ha magánhangzóval kezdődik '' a''-t amikor mássalhangzóval kezdődne egy szó Persze az 'an' és az 'a' is azt jelenti hogy egy ezen mit nem lehet érteni?????


dzsesszika2

    Én írni akartam volna de ti értékeltétek


DunsztBalint

    Egyre jobb a kiejtésem :D


adamsdaniel007

    egy ember és egy alma


    [törölt felhasználó]

      egy férfi és egy alma


POKEMO3

      nekem sikerült


napi774646

      az an jelentése az, és nem fogadja el....


GrtaSzsz

      ,,Es egy alma"!!!!?????????????????????????


MariNagy

      Egy férfi és egy alma


RomhnyiBal

      férfi és egy alma


IllsLvia

      Finom az alma Szóval bele illik a mondatba a férfi is szép szó de azért azt nem raknám bele a mondatba


IllsLvia

      Finom az alma a férfi szó hiszen nem a férfiak nem szeretik annyira az almát a kis amelyik fiú meg szereti az almát pont


Reka0112

      Ezt a kerdest mar 4 re kapom


IldiBs

      Azt irtam hogy: Egy fèrfi ès egy alma de veletlenul az egyet ès az almát egybeirtam. Ès nem volt helyes


Vmate2008

      A férfi meg az alma mért nem jó?


PopaDomoko

      A ferfi borzalmasan hadar.Alig lehet erteni.Lassitva kell hallgatni.


Szabo_Miklos

      Nem tudom lassan vagy gyorsan mondja szarabbul?


Edit923045

      Helyesen irtam és nem fogadta el!


Zoltn998771

      Ugyan azt irtam,mègis rosz a válasz


GombosnMar

      Szerintem jó a válaszom. Látja valaki benne, hol a hiba?


Roberto0615

      Úgy mondtam ahogy a nő és piros lett az egész mondat...


TthZsigmon1

      Nagyon gyorsan mondja az angol szöveget,én lassabban kérem mondani!!!Köszönöm


MiksaJk

      túl könyü nekem


BakosAndre3

      Ez nekem nem megy


Somfaikarolyne1

      Érthetetlen a beszed


FehrAnna8

      Kegyetlen rossz a hangfelvétel!!!!


Attila369588

      Politikának mi köze van a gyümölcsökhez ?

      Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.