1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A man and an apple"

"A man and an apple"

Fordítás:Egy férfi és egy alma

January 31, 2014

62 hozzászólás


Zadent

Azt írtam; A férfi és az alma, - ami kb. ugyan azt jelenti, mint az "egy férfi és egy alma". Az egy határozatlan. Nem tudom, mai az "an" jelentése. One?


drbogar

Az angolban a határozot névelőből van egy és a határozatlanból kettő. Az a és az an is egy et jelent. Ha magánhangzóval kezdődik a következő szó akkor an, ha mássalhangzóval akkor a.


miklos.var

Köszönöm ez lett volna nekem is a kérdésem. Tehát, ha jól értem, egyszerűen lefordítva... Akkor ha: magánhangzóval kezdődik egy mondat pl. ebben az esetben (A), akkor a második határozatlan névelő, azaz az (an) is egyet jelent? Jól értem?

Természetesen értem, hogy az an is egy, de meg szeretném a logikáját érteni, hogy miért így van és miért így használják. Tudom azt is, hogy ez az angol nyelvtan, de szeretném megérteni mélyebben is a dolgot. Még egyszer köszi a türelmet és a segítséget. :)


Vick2814

Az an jelentése egy (valami) .


zsofi0001

Én is ezt írtam de nekem se fogadta el.


kunczpetra

Nem, az an azt jelenti hogy egy nem számként


rozsaszinkukac

az a es az an jelentes az az hogy: egy


saramacko

ugyan az mint az "a" .Egy.


zsofi0001

Én is ezt írtam de nekem se fogadta el.


csi

A férfi és az alma, - ami kb. ugyan azt jelenti, mint az "egy férfi és egy alma".
Bocsi, de azt ajánlanám hogy először tanulmányozd egy kicsit a magyar nyelvtant. Magyarban az "a/az" határozott. "Egy" az határozatlan.

A férfi és az alma = The man and the apple.

A határozott névelő a főnév határozottságára utal: a, az. A határozatlan névelő a főnév határozatlanságára utal: egy. http://www.nyelvora.com/magyar-nyelvtan/3-9-viszonyszok.html

határozatlan névelő, amely az utána következő dolog alacsony fokú egyénítettségére utal: "egy", "néhány" határozott névelő, amely a dolog magas fokú egyénítettségét jelzi: "a", "az" (nyelvünkben a 16. században jelent meg, de a finnben pl. ma sincs) A névelő hiánya általában határozatlanságot jelez. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9vel%C5%91


PereJohanna

A férfi almàt eszik


Bibbancscat08

A férfi és az almát úgy írnánk le angolul hogy: The man and the apple. Egy férfi és egy alma: A man and an apple. A különbség csak az, hogy a the röviden azt jelenti, hogy a/az (ha hosszasan elmagyaráznám, akkor is ez jönne le belőle.) Az an/a azt jelenti, hogy egy (valami). Csak gyakorolni kell. A végén majd belejössz, és úgy fújod majd, hogy magadra sem ismersz.


Omnium90

Na végre valaki aki leírta a különbséget, úgy hogy érthető legyen ;)


FarkasEsztergnes

Az an jelentése az hogy egy


Ella670836

Nem ! Az an az a hejett van bagy katics ra es meg tudod !!!


Evelin553325

Azt is jelenti hogy egy Pl: I look a picture. Nézek egy képet. De pl: I eat an apple. Megeszem az almát.


MarcellTpa

Nem, mert az ,,A'' angolul úgy van, hogy ,,The''


zsozso0101

Hol làthatom a jó vàlaszt?


drbogar

Ha elrontod kiírja alul.


HannaNapsu

Az miért nem jó,hogy "egy férfi és egy alma???????????


jagotigo

Nekem el fogadja úgy.


Bogi1215

miért nem lehet úgy fodítani hogy egy alma és egy férfi?


NorbertHar

Drbogar ez hasznos info:) köszi:)


petruska800

Nem lehetne kihagyni úgy, hogy ne vigyen le életet? Csak mert nincs hangszórónk..


StTnde

Beállításoknál ki lehet kapcsolni. :-)


Forraydont

Mikor használja az angol az A val kezdődő mondatot és mit jelent?


Wiwooh

Angolul kell kimondani nem?


Major_Szilvia

A jo megoldast irtam erre nem jo ez mar nem az elso


zeusslg

En. Ferfi es alma


r858r858

Egy férfi és egy alma szerelmesek csak egy szerelem kell és kész a jó értelmes szó!


adamsdaniel007

szereted a minecarafot


kondas91

Almmaa!:) (justvidman)


KollerDvid

Nagyon szar a hang Alig érteni


gabica3

egy ferfi es egy alma . . . .


StTnde

Nèmetül igen :-)


RkosKriszt

'' an''-t akkor használunk ha magánhangzóval kezdődik '' a''-t amikor mássalhangzóval kezdődne egy szó Persze az 'an' és az 'a' is azt jelenti hogy egy ezen mit nem lehet érteni?????


dzsesszika2

Én írni akartam volna de ti értékeltétek


DunsztBalint

Egyre jobb a kiejtésem :D


adamsdaniel007

egy ember és egy alma


bpeti06

egy férfi és egy alma


POKEMO3

nekem sikerült


napi774646

az an jelentése az, és nem fogadja el....


GrtaSzsz

,,Es egy alma"!!!!?????????????????????????


MariNagy

Egy férfi és egy alma


RomhnyiBal

férfi és egy alma


IllsLvia

Finom az alma Szóval bele illik a mondatba a férfi is szép szó de azért azt nem raknám bele a mondatba


IllsLvia

Finom az alma a férfi szó hiszen nem a férfiak nem szeretik annyira az almát a kis amelyik fiú meg szereti az almát pont


Rka864409

Ezt a kerdest mar 4 re kapom


IldiBs

Azt irtam hogy: Egy fèrfi ès egy alma de veletlenul az egyet ès az almát egybeirtam. Ès nem volt helyes


Vmate2008

A férfi meg az alma mért nem jó?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.