1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "El plato está lleno."

"El plato está lleno."

Traducción:El plat és ple.

June 28, 2016

5 comentarios


TeresaBarq

Cuál es la diferencia entre Omplo y Ple?


simsegurap

"Omplo" és un verb i "ple" un adjectiu. Per exemple "Jo omplo el plat fins deixar-lo ple"


TeresaBarq

Gracias, lo q me pasó es que en castellano se dice Yo lleno, igual q El plato está lleno.....


Oceanotti

Afegeixo al que ha dit simsegurap que hi ha un verb, emplenar, que és sinònim d'omplir, en què es veu molt bé la relació entre tots dos.


Sergi837640

¿Por qué es "El plat és ple" y no "El plat està ple"?

Tengo entendido que el verbo ser se utiliza cuando se indica algún lugar.

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.
Empieza