1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A rák állat."

"A rák állat."

Fordítás:The crab is an animal.

January 31, 2014

13 hozzászólás


Adam1978

Attól, hogy megszámlálható (számszerű) vagy nem. Az anyagok, az elvont fogalmak például általában nem megszámlálhatóak (nem számszerűek), a konkrét dolgok viszont általában igen.


Vampire02

Mi az hogy a rák állat? Nem értelmesebb úgy,hogy A rák egy állat?Akkor aki gyakorol az is úgy írná le.


TommyAngel4

Miert kell ide az a, an?


szlipiszlyszipu

Azert mert ha ugy mondod angolul hogy "crab is a animal" az eleg szarul hangzik, es mert EGY allat szoval ha nem lenne "an" akkor olyan lenne mintha azt mondanad a rak neve állat :D remelem ertheto 2020.01.05.


Fanni32

Én nem irtam oda az an-t és nem fogadta el! Ha az an-t is oda kell írni, akkor: A rák EGY állat . De ha nem akkor : A rák állat= The crab is animal.


vasvariistvan

Az angolnak kötelező odairnia az "an" - t, mert az állat megszámlálható kategória. Ugyanakkor magyarul nem kötelező (persze nem is tilos).


ZZoliZ

Miért kell the a mondat elejére? Ez a megállapítás elég általánosnak hangzik. Úgy tudom, hogy ha általánosítunk, általában beszélünk vmiről akkor nemhogy nem kell, de nem is szabad határozott névelőt használni. Rosszul tudom?


Adam1978

Amit írsz, az a többes számra vonatkozik, általános értelemben ott nem állhatna névelő: Crabs [!] are animals. Szintén nem állhatna névelő nem számszerű főnév előtt: Bread is food vagy Water is important. Egyes számú számszerű főnév elé viszont muszáj névelő: a és the is kifejezheti az általános jelentést, valamelyikre szükség van a kettő közül: a crab / the crab (is an animal).


ZZoliZ

Köszönöm, így már világos.


LuciFromHell

Csak kíváncsiságból, ide elfogadná nálasznak, hogy "a crab is an animal" ? kiindulva az előző, igencsak másokat összezavaró válaszokból?


vasvariistvan

Szerintem igen, ha nem egy már ismert rákról beszélne, hanem általában mindegyikről. .


Tibi585212

Nem fogadja el az "a" névelőt, pedig más esetekben pont ő javasolja azt.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.