Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Su mu içiyorum?"

Çeviri:Trinke ich Wasser?

2 yıl önce

3 Yorum


yagizmertkaya

"Ich trinke Wasser." dediğinizde düz cümle yapmış olursunuz. Yani ''Su içiyorum." anlamına gelir. Almanca'da soru cümlelerinde fiil başa gelir. (Tabii bir soru zarfı bulunmuyorsa.)

2 yıl önce

Almanca.26

Trinke ich wasser yazdim kabul etti fakat ( ich trinke das wasser ) bu cevap yanlış mı kabul etmiyor?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Ich trinke das Wasser." doğru bir cümle ama anlamı farklı. "Das" belirli artikeli kullandığınız için artık "Wasser" (su) belirli, ikimizin de bildiği su haline geldi. Belirsiz olan durumlarda ise belirsiz artikel kullanılır ve normalde "Ich trinke ein Wasser." olması lazım, çünkü su belirsiz, herhangi bir su olabilir ve belirsiz artikel (ein) kullanacağız. Ancak "Wasser" sayılamayan bir isim. "Su, ekmek" vb. gibi isimler sayılamadıkları için belirsiz artikel alamazlar. "Ein Brot", "Ein Wasser" gibi şeyler dersek hatalı oluyor yani. "Trinke ich Wasser." normal cümle halinde olamaz, fiil her zaman 2. sırada olur. Yani sadece nesne ve özne yer değiştirebilir, Türkçe'de olduğu gibi: ("Wasser trinke ich."). Ama soru cümlelerinde fiil başa yani öznenin yanına geçer. Soru cümlesi olup olmadığını bu şekilde anlayabilirsiniz. Bir de Almanca'da bütün isim soylu sözcükler büyük harfle yazılır, cümlenin neresinde olursa olsun.

2 yıl önce