"Which dog is yours?"

Çeviri:Hangi köpek sizin?

February 1, 2014

104 Yorum
Tartışma kilitli.


anilsahin

hangisi senin köpeğin cevabını kabul etmedi


MetinAydinn

Orda iyelik zamiri olan "yours" var. O yüzden iyelik zamirlerinden sonra hic birşey gelmez.

Yours= Senin ki / Sizin ki

"Hangi köpek senin ki."

Ya da;

"Hangi köpek senin."

Her iki şekilde de yazılabilir. Aynı anlamları taşıyorlar.


GulbaharOZ1

Dikkat edin orada "yours"diyor


Fatmasevgi5

Çünkü cevap o değil


dilanyalman

senin köpeğin hangisi neden kabul etmedi


smail211449

You olsaydı olurdu ama your kelimesi sizin anlamına geliyor.


cevatim

hangi kopek seninkidir diyede cevrilebilirmi?


ex_contributor

hangi kopek seninki/sizinki seklinde alternatif eklemisiz ama sonu -dir li de olur, biraz kulaga tuha gelse de evet, ekleriz.

eksikleri tamamlayabilmemize yardımcı olmak için aslinda "Problem Rapor Et" butonunu kullanmalisin. İyi dersler!

comment/1416077


gamzeuak1

"Which dog are yours" olması gerekmiyor mu


ahmet11923

Admin kralsin biraz guncelleme ile seviye secsek zorlasssa baya :d


jcYS6

Bence " Hangi köpek sizindir?" - yazma dilinde doğru olur, ama günlük konuşmada " Hangi köpek sizin?" - yanlış olmaz.


ErsinKo1

"Köpeğin hangisidir" yazdım kabul etmedi. Şaka gibi :)


SelmanGun

hangisi sizin köpeğiniz/hangisi senin köpeğin de kabul edilir olmalı


incikin_

"senin köpeğin" veya "sizin köpeğiniz" olarak çevirebilmemiz için "your dog" yapısı geçmeliydi. Anlam olarak ikisi de olabilir ama dilbilgisi bakımından farklı cümleler maalesef.


gamzeuak1

"Which dog are yours" olması gerekmiyor mu


tarkan.yavuz

hangisi senin köpeğinle,hangi köpek sizin sorusunun arasındaki anlam farkı nedir?


incikin_

Hangisi senin köpeğin? = Which (one) is your dog?
Hangi köpek sizin(ki)? = Which dog is yours?

Anlam farkından emin değilim; belki vurgu farkı olabilir en fazla; ama dilbilgisi bakımından iki cümle farklı diyebiliriz.


Turker90

"Sizin köpek hangisi?" diye cevap verdim. Yanlış dedi. Benim de dediğim sizin söylediğiniz cümleyle aynı anlama geliyor. Bunu da doğru kabul edilmeli.


incikin_

"Sizin köpek" olması için İngilizcede "your dog" demesi gerekirdi.
(your + isim)
Bir de bildiğim kadarıyla "sizin köpek" konuşma dilinde kullanılsa da Türkçede "köpeğiniz/sizin köpeğiniz" kullanımı daha doğru.


Turker90

Bazı/birtakım cümleler birebir çevrilmiyor. Anlamı doğru olması da yetiyor. Ayrıca birebir çevirdiğimizde "hangi köpek sizinki?" oluyor. "your dog" yerine de "yours" deniliyor hem de. "Sizin köpek" yerine "sizinki" oluyor bu da. Yani ha "hangi köpek sizin" ha "Sizin köpek hangisi" aynı yol.


seda_a

''köpek hanginizin?'' yazdım. peki benim sorumun ingilizcesi ne?


Kadirnan6

Whose is that dog?


sbr42

Neden your degilde yours


incikin_

"your"dan sonra bir isim getirmeniz gerekir:

● This is your cat.
● Where is your house?

"yours"dan sonra isim kullanamayız:

● This is my book. Where is yours?
● My t-shirt is black. Yours is red.


Erdi4557

S sahiplik bildiyor diye biliyorm


tugerr

benimki-mine gibi bu da 2.şahısa sahiplik belirtir. seninki-yours


flegmatik1

cunku yours zamirdir. your gibi sifat degil


emrenester

Hangisi sizin kopeginiz yazdım kabul etmedi.hangi kopek sizin cevabını verdi


Binnur5

hangisi senin köpeğin cevabını kabul etmedi


zgenemli

Çünkü bu cümlede kelimeleri sırasıyla koymamız gerekiyordu


[aktif olmayan kullanıcı]

    Hangi köpek onların dedim kabul etmedi


Emre.D

    Senin / sizin kopeginiz hangisi? Cevabini kabul etmektedir


Emre.D

    "your(s)" daki S harfi ve aitlik icin kullanilmistir ...


Alcor944

    which is your dog ? cümlesi doğru mudur ?


Mehtapzuur

    SENIN KOPEK HANGISI DESEK CUMLELERIN YERI DEGISTIGI ICIN MI YANLIS OLUYOR ??? SONUCTA HANGI KOPEK SENIN DE AYNI ANLAMDA ...


SuA744418

    Türkçede bile doğru sayılmayan uyduruk bir cümlenin İngilizcesini neden soruyorsunuz ki?


BARIS_KARAMAN

    Arkadaşlar sizin cevabınızın da doğru olduğuna inanıyorsanız, problem bildirin. Buton hemen altta. Sistem kullanıcıların katkılarıyla gelişiyor.


cgrbrklnew

    "it" belki de "köpek"ten daha yaygın kullanılan bir sözcük. bence kabul edilmeli.


AnlYrd

    hangisi sizin köpeği kabul etmedi neden? cevaplarmısınız


TheSaintMan

    hangisi senin köpeğindir yazdım kabul etmedi


incikin_

    İki soru farklı yapıdadır; hatta cevaplarına bakarsak daha iyi anlaşılıyor gibi:

    JANE: Which (one) is your dog? = Hangisi senin köpeğin?
    JOE: This (one) is my dog. = Bu benim köpeğim.

    JANE: Which dog is yours? = Hangi köpek senin(ki)?
    JOE: This dog is mine. = Bu köpek benim(ki).

    Yalnız Türkçede Hangi köpek senin**ki cümlesi yerine "Hangi köpek *senin?" diyoruz bildiğim kadarıyla. Dolayısıyla cevabımız böyle oldu.


burcusmcb

    köpeklerden hangisi seninki cevabını da kabul etmedi


Miss_Left_Hand

    Hangisi senindir cümlesini which it are your? şeklinde yazabilir miyim? Eksik bir şey var sanki?


incikin_

    "Which (one) is yours?" şeklinde sorabilirsiniz.


ErdinKaratoprak

    hangi köpek senin ? yazdım kabul etti


incikin_

    "Senin" veya "sizin" dememiz İngilizcede dilbilgisi bakımından bir fark getirmiyor cümleye. Dolayısıyla kabul edilebilir.


ErdinKaratoprak

    anladım teşekkürler


ihko35

    Yahu o degil de benim ingilizcem iyi. Daha ileri seviyeye nasil gecerim ? Bir de profil fotografi nasil koyabilirim. Profilimde ayak resmim olmadan rahat edemiyorum.


braztok

    Which dog is yours? cevap vbuuuu


EsinSIR

    bunu doğru yapan varsa lütfen yazsın


AMucteba

    Which dog is yours?


SerenaySezgin

    seninki hangi köpektir cevabını kabul etmedi


ozan909375

    Hangisi kopeginiz kabul edilmeli niye olmuyor bence bir hata var


Shahrazad26

    Can sizin always be used instead of sizinki?


gs132

    sızın kopek hangısı yazdım kabul etmaedı


Onur649094

    hangi it senin dedim kabul etmedi


Hsn495277

    'sizin köpek hangisi' cevabında yanlış olan ne


yyildirim02

    Hangisi senin köpeğindir. neden yanlış oluyor. (hangisi senin köpeğin) is dır dir ise neden yanlış diyor.


SuA744418

    Yukarıda yanıtlanmış bir soru bu.


EypUNUTKAN

    Yours çoğul olduğu için sizin,senin değil.


eyvaz17

    hangi it senindir yazdım yanlış çıkdı


gayesi

    Arkadaşlar, anladığım kadarıyla anlam olarak farketmese de zamir ve sıfat arasındaki farkı farkediyor muyuz diye diğer cevapları kabul etmiyor. İyi de ediyor. :)


iclal271933

    Hangisi sizin köpeğiniz olurmu


bozkurtemrah

    köpeğin hangisi? dediğimde seni kast ettiğim açıkken. senin köpeğin hangisi dememe gerek var mı?


engerex

    Köpeğin hangisi? Senin köpeğin hangisi? Ne fark var?


Zeynep516910

    Which is your dog da doğru olur mu.hangisi senin köpeğin


serdarbilg1

    Sizin köpeğiniz hangisi yazdım yanlış cevap dedi. Aynı manaya geliyor türkçede


TCAysenAkay

    Neden your degil neden yours açıklayabilirmisiniz?


Serhat361226

    "Hangi köpek sizindir" neden kabul olmuyor?


Serhat361226

    "Hangi köpek sizindir" neden olmuyor?


AyeKk4

    easy easy tamam tamam


ali872671

    Which is your dog olur mu


ProxideZ

    sizin köpek hangisi dedim kabul etmedi yanlış mıdır bu?? (Which dog is yours)


ArdanX

    hangisi senin köpeğindir yazdım neden kabul etmiyor.


Mehmet413308

    Dog yerine herhangi baska birsey de yazilabilirmi. Mesela kalem canli cansiz...


KaanBilgeT

    hangi it senin dedim kabul etmedi, acaba iti mi kabul etmedi sizin yerine senin dediğim için mi kabul etmedi :( ruhumda kabalık var napim ya


perihan186296

    Söylediğinin aynisini yazdim fakat sonuna ? Işaret i koymadim diye yanlış dedi.sistem. -


ismailkrde

    sürekli olarak kaplumbağa fil köpek başka hayvanların kelime anlamlarını da öğrensek daha iyi olacak


mehmet135668

    hangi köpek sizin ile sizin köpek hangisi arsında Türkçede ne gibi bir fark var ve kabul etmiyorsunuz


mehmet135668

    tercümelerde gerçekten türk dili ve anlamlarını bilen kişiler veya ingilizce tercümeyi bilen kişileri kullanmalısınız


Bediha923467

    Sizin köpek hangisi?İşte belli bir düzeni olmayan dil.Bir cümlenin sonundan bir başka cümlenin başından,başka bir cümlede ortasından çeviri yapıyoruz.


Semih712813

    hangi kopek sizin ile sizin kopek hangisi arasindaki fark nedir


IrmakAvar2

    Ben doğru konusuyorum önce doğru sonra yanlış diyor


Ruken930161

    Ben bu tarz sorulrda çok iyiyimdir


yilmaz058

    Hangi İT sizin? Kabul etmedi


Reyhan576811

    Kopek derken anlamakta güçlük çektim. Teleffüzü tuhaf geldi bana


Reyhan576811

    Köpek derken telaffuz hiç anlaşılmıyor


Reyhan576811

    Dog derken telafuzu sanki dara der gibi. Anlamadım köpek dediğini


Rojin386742

    Bugüne kadar duolingoda bircok seviye atladım puan kazandım burayı şimdi farkettim fghihgghhj


Nur.Ka.

    Senin köpek hangisi. Doğru olmalıydı


alicxmxz

    Dog kısmını duck diye söylüyor tekrar tekrar denedim duck diyor


Sadettin985892

    Yours u daha önce senin ki olarak veriyordu şimdi sizinkine döndü hangi yaptığım doğru hangi yaptığım yanlış seçemez duruma geldim bu uygulama iyice kafamı allak bullak etti


Fatih139132

    Hangi it sizin yazdım kabul etmedi. Ühühüüh


emrejanin

    Urs yazdim kabul etmedi

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.