1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is a man."

"He is a man."

Fordítás:Ő férfi.

February 1, 2014

67 hozzászólás


molnarelma

Az egy is ott van!


Vill348778

De nem muszály kiírni. ;)


istvantaka3

Akkor ird oda magyarul is!


HengeGege

Mi ez ha angolul irja es ki kell mondani akkor angolul vagy magyarul kell kimondani?? Istenem


Vill348778

Hát mivel meghalgatod ANGOLUL KELL KIMONDANI!!!! Meg ki van írva a feladat. Remélem érted! Asszem MINDEN feladatban ki van írva mit kell csinálj. Máskor figyelj és meglátod!


eDKsEvqP

Angolul kimondod


timcsike4

Azta eddig én nekem mind jó lett


demjenvivi

Kovacs viki vagy


MartosBogi

I am not sure about the grammatical rules but I think you cannot miss the verb in every situation for example Én nő vagyok (I am a woman) , Te nő vagy (You are a woman). Nők vagyunk (We are women) Nők vagytok (You are women) But! I don't know why you may omit the verb in with or without an article Ő (egy) nő (She is a woman) in plural Ők nők (They are women.)


Wiwooh

Azt mondtam, hogy: ő egy férfi miért nem fogadja el??


kuruc.aron.2003

ő egy nő azt irtam ez kész katasztrófa !!! :)


masonry007

nembaj a tévedés oktat legjobban


VeronikaCs8

De az ő egy férfi... amúgy


DzseniJB

Könnyű volt! És helyesen válaszoltam!


[törölt felhasználó]

    Nem jó a fordítás! He is a man = Ő egy férfi | És nem pedig "Ő férfi"!


Vill348778

    De azért igy is elfogatta a kezdőknek.


balladvid

    ő férfi ugy kell irni


Vill348778

    Vagy ő EGY férfi. :)


tothrekuss012

    Mind1 ezt is elfogadta :D


BrigittaHv

    Pedig jól mondtam


demimama

    nekem ez túl könnyű


RMGWT

    Ja nekem is;-)


eDKsEvqP

    Csinálj szintfelmérő tesztet


Gymnastical

    Why does the Hungarian translation not have the verb? (excuse my English. I am a native English speaker learning Hungarian)


Brijsven

    Often the verb is not necessary to get the message across -- especially in sentences that involve linking verbs.

    The verb -- van (to be) -- plays a role as a linking verb and férfi is the compliment. In such sentences it is common place, perhaps mandatory in some instances (I'm not completely sure about that), to drop the linking verb in such simple sentences where a pronoun and its compliment are enough to get the message across.

    Recall in Dutch, "Ik ben student" (I am a student) -- the article (a) is not necessary, as zijn forms the link between the subject (Ik) and the compliment (student).

    The much more elaborate dropping of sentence components (compared to Dutch, for example) is just one of the many cool features of Hungarian ^_^

    Here the 3rd person singular pronoun denotes the grammatical number (e.g. I, you, he/she/it, etc.). As you may have already noticed (otherwise you'll eventually learn that) there are two sets of conjugations for verbs: Definite and Indefinite -- each conjugation for each grammatical number is different and, thus, the pronoun can often be dropped. Indeed in most cases the leading pronoun should be dropped unless emphasis is intended to be placed on the subject.

    This example is just the opposite: No verb, thus, a pronoun is needed to indicate grammatical number. Because Hungarian has no grammatical gender, the compliment itself provides enough context as to whether ő means she or he.

    I'm sure there are complex ways to compose a sentence that renders something such as "She is a man." Or "He is a woman." Etcetera. But that's far beyond the scope of this example. ;)

    • Én férfi -- I (am a) man.

    • Te férfi -- You (are a) man.

    • Ő férfi -- He (is a) man.

    • Ő nő -- She (is a) woman.


Tamara846327

    Én is jól csináltam !:)


LaszloVikt1

    De az (a) az egy-et jelent. És az (is) az pedig van fuuuuuuu


jeszkelLuc

    Sikerült nagyon meglepő


tibi329965

    Tük jó ez a játék


istvantaka3

    He is a man!!! Magyarul" egy fèrfi"!!! Ö van egy fèrfi! Nem kettö!!


TthKlmn

    20 perc alatt 3500 pont a krémnek azaz a kiválasztottak sorából egyeseket így jutalmaznak!!!Jó ügyet szolgál a duolingo!


StarLuck5

    Jol irtam s nem fogadta el


LinaLigeti

    Is és a mikkor használjuk??


eDKsEvqP

    Az IS ahhoz tartozik hogy HE SHE vagy IT azaz ő, es az azt jelenti , hogy van. Az A pedig az egyet jelenti


BuraiKroly

    A pontos jelentése egy férfi


Tibor498919

    Ha beírom hogy " Ő férfi " akkor azt írja hogy helyes és alá azt hogy "Az egy férfi de fordítva nem mükszik


Izabell717379

    Az ,,Ő egy férfi" miért nem jó? Hisz ottvan a az ,,a". Valaki megmondaná? :-)


eDKsEvqP

    Az aki XD-t ír mér kap lepontozást? XD


KolozsiFer

    Kolozsi András

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.