1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He likes girls."

"He likes girls."

Çeviri:O, kızlardan hoşlanır.

February 1, 2014

107 Yorum

Konu önem sırasına göre

EmreBAL1

"hoşlaniyor" kabul etmedi. neden hoslanir oluyor anlamadim

December 20, 2014

serdaro81

Çok afedersiniz ama bu programı hazirlayan selcen ablamız nedense hep kızların sevildiğini anlatan fişler hazırlamış bu hoşuma gitmedi :( ben burada kızları eleştirmiyorum böyle anlamayın.sorunum; neden hep böyle? Bizim canımız yok mu bu programı bi tek kızlar kullanmıyor. mesela bundan önce de bu fiş vardı.

The public likes woman=halk kadınları sever.

October 22, 2015

mary1234lolo

ya burda amaç geniş zamanı öğrenmek cümlelere ne bakıyonuz ki ...

October 28, 2015

Cagatay2006

Haklısın derste bile bos bos seyler buluyolar

June 22, 2017

HerifinTeki

Haklısın...

February 3, 2016

nsnaltun

çünkü bu aralar kadına şiddet daha fazla yaygınlaştığı , kadınları güçsüz görüp kadınları kendilerinden aşşağıda gören erkekler var. yada kendini erkek olduğu için güçlü sananlar var ve gerçekten bu aralar kadına şiddet çok fazla yaygınlaştı mesela özgecan olayı erkekler kadına şiddet gösterince mutlumu oluyor bimiyorum ama (bütün erkekleri kastetmiyorum ) şimdi adaletten kaçsalarda yinede diğer dünyada cezalarını bulcaklar buda belki ona birşey olarak hazırlanmış bir soru olabilir

January 13, 2016

OnurAkbal4

ne alaka yaa... inilizce işte

August 3, 2019

siberyeniceri

19 tane de beğeni almış. Of arkadaş böyle duygu sömürüsünü ne çok seviyoruz.

September 16, 2019

serdaro81

Evet haklısın onlar diğer dünyada cezalarını bulacaklar,bulsunlar da zaten ona birşey dediğim yok ve bende gerçekten şu şiddet uygulayanları anlamıyorum zaten.siz neden bazı erkeklerin böyle yaptığını bilmiyorsunuz dmek ki bende bilmiyorum ama moralimi bozmuyorum.çünkü sonuçta diğer dünyada bunun cezasını ben çekmeyeceğim eğer elimden birsey gelseydi yaprdım ama elimden birşey gelmiyor.ben sadece "o(erkek) kızları sever" cümlesindeki anlatılan anlam hoşuma gitmedi sanki erkekler sapıktır gibi birşey anladım yaklasık 3 tane kızların sevildiğini anlatan fiş var ama erkelerle ilgili yok....

January 13, 2016

beyza802316

Şu sapıklık olayini anlayamadım ne yazik ki . İnsanlar doğası gereği sever . Kadinlar erkekleri , erkekler de kadınları. Bunda utanılacak hicbir sey yoktur , sapıklıkla da hicbir ilgisi yoktur .

June 6, 2018

nsnaltun

aslında herkes böyle düşünse bu dünya da böyle sorunlar çıkmayacak ama ne yaparsın şeytan insanların aklınına nasıl giriyor ve insanlarda nefsine yenik düşüp şeytanının dediklerinini bir bir yapıyorlar sonrada birerşeytana dönüşüyorlar

February 2, 2016

serdaro81

Aynen öyle

February 2, 2016

beyza802316

Feminist bir bakis açısı tebrikler

June 6, 2018

HerifinTeki

1- Sen sadece öğreneceksin. Yani dikkat etme öyle şeylere sen boşver... :)

February 3, 2016

HerifinTeki

Serdar Cübbeli Ahmet Hoca'yı geçtin helal olsun haklısın!

February 3, 2016

Baris4259

Serdar haklı olarak isyan ediyor

December 27, 2015

eren531702

Erkeklerin gücü helal lan yürü bee

November 10, 2015

AysenurTec

"He likes girls." Demis burada. Yani like ekine ozne he oldugu icin -s takisi gelmis. Bu kuralda genis zamanin kurali. Geniş zamanda Türkçede -r ya hani. O yuzden oyle demis

January 15, 2015

mehtapdnme

Simdiki zaman degil,genis zaman oldugu icin

February 10, 2015

hilall111

çünkü bu bir geniş zaman kalıbıdır

February 1, 2015

sonerkl

Geniş zamanın kalıbına tüküreyim, adam değil

February 26, 2016

Nejatzer

çünkü bu derste geniş zaman kullanmış yani şimdiki zaman ekini ''-yor'' kullanamazsın

May 17, 2015

Tuhana17

Konumuz geniş zaman şimdiki zaman değil

January 14, 2019

Sheyla32985

Çünkü orada şimdiki zaman değil geniş zaman kullanılmış.

March 23, 2019

berfes

Sebep Hoslanir genis zamandir fiil S takisi aliyor .Likees

October 25, 2015

melisa20330

Cunku genis zaman

December 17, 2015

fazare

Geniş zaman

January 1, 2015

azra90685

Every boys like girls

November 2, 2017

incikin_

I doubt it:)) İsmin başına every getirirsek Türkçedeki gibi tekil isim kullanırız ve yüklem de ona uyum sağlar.

"Every boy likes girls."

November 2, 2017

CihangirIs

Biraz garip bi cümle

August 19, 2017

erkmenlisl

Hem romantik hem hoşlanıyor bizim duo

March 7, 2018

Barkintorn

"O, kızlardan hoşanır." cümlesi ile "Kızlardan hoşlanır" cümlesi arasındaki farkı biri bana anlatabilir mi? Bu soruları hazırlayanların Türkçe bildikleri konusunda şüphelerim var.

July 26, 2018

MasterofSex

O, kızlardan hoşlanır cümlesi, açık özneli bir cümle.Kızlardan hoşlanır cümlesi ise gizli özneye sahip bir cümle.Maalesef ingilizcede gizli özne kavramı yok.Dolayısıyla ingilizcede özneyi cümlede mutlaka belirtmemiz gerekir.

June 12, 2019

AliSivri3

Likes in asıl anlamı sevmek,severdir.Hoşlanmak sevmenin bir diğer anlamıdır

October 29, 2017

AliSivri3

Hoşlanıyor olamaz çünkü liking diye birşey olamaz

June 27, 2018

REM512418

Ne alaka acep??? Erkek deseydi de olurdu kız deseydide

July 4, 2018

enver68495

Genel ülke profilimiz

September 20, 2018

AdnanYagiz

Haparlör açıkken sese basarsanız kabul edir

August 30, 2019

Miki613074

Dualingo baykuşa asılmış olmalı :d

September 27, 2019

Yurdanur396015

Söylenirken sözcüğün baş harflerini değişik anlıyorum.

October 7, 2019

euyelik

"kızlardan hoşlanır" yazdım, kabul etmedi.

August 15, 2017

eyll_kara

O demelydin başta

September 13, 2017

uuhm7

selcan sen neden hep kızlar sever diyorsun iyi erkekler de var.Hem uygunsuz da bir ümle

January 16, 2018

eymasena1

Bune ya böyle nasi bisey söylencek genis zaman cümlelerimi bitti.

January 9, 2019

Nisa710364

Ooooooo kim o kız

February 3, 2019

Girl_Evil

Dualingo kızlara asılıyo yanlız

March 31, 2019

Sevoly24

Lan dil öğreniyoz burda neyin kafasee

February 11, 2017

durukankaraca

Kızları sevdiğimi öğrendim

February 22, 2017

Buket460391

O kız çocuklarını sever olmuyo mu??

March 20, 2017

zekiclv

"kızları" olması için "the girls" olması gerekmezmiydi.

May 31, 2015

-O_K-

"O kızlar sever" şeklinde tercüme yapamayacağımız için kızları diyoruz. the girls olsaydı da "o kızları sever" şeklinde çevirecektik

August 22, 2015

aysima.aslan

kızları beğenir yazdığım için kbul edilmedi :(

July 12, 2015

Elif59647

Beğenmek ayrı bir fiildir

February 13, 2016

Nihal488698

O kızları sever olmasın

August 11, 2015

fastwartgaming

Kim hoşlanıo kızlardan len :D

October 7, 2015

berke671907

o kızlardan hoşlanıyor kabul etmedi bozuk

November 21, 2015

berke671907

o kızlardan hoşlanıyor kabul etmedi bozuk

November 21, 2015

orhandurmus

likes sevmek değil mi ya o kızları sever neden olmuyo

November 26, 2015

katil_balina

o kızları sever aynı şey değil mi aga bu ne

December 8, 2015

Yusra.kedi.01

Seçmelide sever seçeneği var ama burda hoşlanmak yazmış?

December 31, 2015

staroutsky

o kızlardan hoşlanır olacak o kızları sever burada doğru fiil değil

May 25, 2016

besherat

Hello to everyone. I come here on this course not to learn English, but to learn Turkish. I think that I will never be able to understand the changes and suffixes in Turkish language . For example, in this sentence my answer was "O kızlar sevıyor" and it's completelly wrong. What is the "dan" in this sentence?

August 8, 2016

Barkintorn

I am a native Turkish speaker, even though, I don't agree with Duolingo answers. They have a huge problem about suffix and subjects and other similar grammar rules. Because, their Turkish program (questions and answers) does not match with our language %100 but maybe maximum %70. You should used to duolingos' mistakes.

July 26, 2018

Volkan769605

-dan ekinin karşılığı ne bu cümlede

November 4, 2016

AhmetFerit8

Burda biraz sapıklık var arkadaşlar

December 23, 2016

Melikmaras1

O kizlar gibi. Olmazmi

February 9, 2017

Sena379827

Sjsjsjsj

June 3, 2017

rabia6748

Hoslanmasin kalsin!!

August 7, 2017

feyzaday

o kızlara benzer ???

February 1, 2014

Selcen_Ozturk

olmaz. sizinki "he is like a girl"

February 1, 2014

Xalit

"o kizlara benzer"in tercumesi "he is like a girl" demeyin sakin!? oyleyse ben kursu birakiyorum :)

February 14, 2014

Selcen_Ozturk

neden? "o, kızlara benzer" biraz yanlış bir kullanım zaten daha doğrusu "o, kıza benzer", çevirisi de "he is like a girl" ya da "he looks like a girl"

February 14, 2014

Xalit

kusura bakmayin, benim cahilligim. ben bugune kadar like'i hep sadece sevmek, hoslanmak zannetmisim. oysa anlamlarinin "dökümü" şu şekildeymiş:

sıfat: gibi, benzer, aynı, olası, zarf: gibi, benzer edat: gibi, benzer, falan, aynı, olası isim: benzer, aynı, zevk, beğeni, eş fiil: beğenmek, hoşlanmak, sevmek, istemek, hoşuna gitmek bağlaç: sanki, güya

bundan sonra bin dusunup bir yazarim :)

February 14, 2014

acarahmet1

Merhaba "kizlardan hoşlanır" derken -den -dan ekini nasil aldığını anlatir misiniz.simdiden tesekkurler.

July 6, 2014

Selcen_Ozturk

bir yerden çıkarmıyoruz, Türkçede hoşlanmak fiili için -den gereklidir. ingilizcede like fiili bir edata ihtiyaç duymaz

May 13, 2015

[aktif olmayan kullanıcı]

    Aynen bende ayni noktada takildim -den -dan anlamını nasıl çıkarıyoruz. Önemli bi konu.

    May 13, 2015

bordobereli47

    Soyle oluyor girls boys dedigimizde ordaki s takisi cogul yapiyor ama girl ve boy olursa tekil oluyor girl kiz girls kizlar oluyor ama s takisi her yere gelmiyor. Ornegin men man olayi men adamlar olurken man adamlar oluyor yani mens yada mans olmuyor

    September 13, 2014

zynpdlgr17

    "kızları"daki "ı" takısı nerden geliyoo burda "the girls" demiyokii

    March 8, 2015

YusufAkql

    O kızları sever yazdim ama cevapla pek iliskisi yok sanki

    July 30, 2015

Arzubirol2

    Bencede bende öyle yazdım bi alakası yok gibi HAKLISIN

    August 21, 2015

Nida-Altan

    Sapık mı ne erkek kızdan hoşlanıyormış

    October 14, 2015

zcanTokmak1

    Hayir a*k duolingosu cogu dogru olacak seye didit ediyo

    October 21, 2015

DurmuAliDu

    Olan olmus artik :)

    November 21, 2015

basakzeynep
    December 17, 2015

nderKrc

    Kadinlarin pozitif ayrimciliga ihtiyaci var..olsun ne zarari var

    December 31, 2015

Grkem716338

    ooooooooooo

    January 4, 2016

aligel2
    February 2, 2016

Halil811962

    Siz neyin kafasını yaşıyorsunuz

    April 18, 2016

klokloklok

    türkçe düşünüyorsunuz.

    April 21, 2016

neray5

    kkkkk

    May 12, 2016

Bekiriftle

    Oğlan kızları sever dedim kabul etmedi. Halbuki örneklerde kendileri de "He" nin türkçesini "oğlan" olarak çeviriyordu.

    May 20, 2016

sadece2
    June 17, 2016

ALCNnw

    Yanlis soyluyor mk

    June 29, 2016

MorukYasin

    kızları kim sevmez

    July 15, 2016

HasanMamma

    I am too

    August 12, 2016

Ahmet293838

    Abi baska cumlemi kalmadi

    September 6, 2016

rem49511
    October 22, 2016

Memolicano

    Beğenir de olabilir mi?

    October 21, 2014

YusufAkql

    Olur

    July 30, 2015

ysrkonca

    Like ' gibi, benzer' anlamında olması gerekmez mi?

    November 21, 2014

Neslinur4

    Eğer cümlede ana fiil olsaydı gibi anlamına gelirdi. Mesela "I love cats like my friends." Ben kedileri arkadaşlarım gibi severim. Ana fiil "love"". Bu durumda da like gibi anlamına gelir. Bu cümlede ise ana fiil olmadığı için "like" sevmek anlamına geliyor. Sözlüklerde de "Gibi" kelimesinin ingilizcesi "Like", "Sevmek" kelimesinin ingilizcesi ise "To like" olarak geçer. Umarım anlatabilmişimdir. :)

    July 11, 2015

budii_2002

    Like cümlede sıfat olarak kullanılırsa gibi benzer anlamı taşır ama asıl anlamı hoşlanmak sevmektir

    December 7, 2014

tuesonay

    sapııık

    September 13, 2016

ilaydairem7

    Bu ne ya siz sapık mısınız ne bicim soru hazırlıyorsunuz lütfen bir daha kızlarla erkekleri birbirine karıştırmayın

    July 4, 2017

melike457303

    nasıl bir beyine sahipsin acaba hemen sapıklığı yapıştırdın

    August 30, 2017
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.