1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They are not your fish."

"They are not your fish."

Fordítás:Azok nem a te halaid.

February 1, 2014

33 hozzászólás


maricusi

Én kezdő vagyok, de a they-jel én úgy gondolom felhívták a figyelmet rá, hogy több halról van szó. Meg pont az a lényege a doulingonak, hogy nem fűznek hozzá kommentárt, hanem mint a kisgyerekeknél nekünk kell a tapasztalatok alapján ezt az információt megszereznünk. Ráadásul itt még kedves segítőkész haladók is vannak csak úgy látom ez sokakat hidegen hagy.


Scaba91

nem fishes. rendhagyó szó, többesszáma szintúgy fish


Metatron36

Mellesleg a "sheep" (mint bárány) többesszáma is "sheep". Szóval vannak ilyenek, nem kell fennakadni


mg1941mt1935

Engem az zavar, h ogy a forditás " nem a te halad" akkor miért irom they are?


nyusziagyar

A fordítás "nem a te halaid" a "they are not" pedig azt jelenti "ők" vagy "azok" (nem a te halaid).


marcsuska

Szerintem a halaid az helyesen nem fishes?


20030425

Nem. Ez egy kivételes eset. Angolul a "hal" szót többesszámban, mint egyesszámban ugyanúgy kell írni.


atomjani

Én is hibára gyanakodok.


Sutus

A fish többesszáma is "fish". A "fishes" az többfajta halat jelent.


Katixd

Nem! Ez rendhagyó


attivera

noncs is ezzel gond csak mivel ez szerintem itt meg kezdo szinten vagyunk fell kellene hivni rea a figyelmet mert a tobbesszamanl meg a halak- fishes legyen az csuka vagy ponty vagy akarmilyen hall ugyanis szerintem halakra gondol es nem halfajtakra


IzaHuba2

Ennyi komment után megis tanultam :) köszönöm!


Katharosz

Az rendben van, hogy a hal többes számban is fish, de ebből a mondatból hogy derül ki, hogy most akkor egy halról van szó, vagy többről?


dbarnus

Miért többesszám


Darkcomet

Ennek semmi értelme. Mármint magyarul.


Gallpapa

A szótár szerint ( Takács Erika Angol-Magyar Kéziszótár ) marcsuskának igaza van. Az angolba hiba csúszott.


Metatron36

akkor a szótár is rossz. Hal = fish. Halak = fish. Mert rendhagyó.


Pistika

Szerintem is fishes...


Katixd

Nem, ez kivétel. .


Jucilia

szerintem a "they"-ben benne van a többesszám.... de lehet, hogy attól még hiányzik a halak többesszám... kezdő vagyok :)


balazsvagyok

Az angol többes számba teszi a főnevet minden olyan esetben, amikor több dologról van szó, tehát fishes! A magyarban elhagyható a többes szám jele pl: két asztal, az angolban nem.


Sutus

"A fish többesszáma is "fish". A "fishes" az többfajta halat jelent."


szovimam

akkor erre nem kellene felhívni a figyelmet, vagy jelezni valahogy, mert egy kezdőt megzavar az egyes szám ebben az esetben, félrevezető


balazsvagyok

és valóban... köszönöm!


Katixd

De a fish afféle kivétel az tsz. Ban is fish.


SDG2014

Én csupán egy halat látok...nem fishes-t kellett volna írniuk?A They személyekre vonatkozik (Ők) és nem állatokra...vagy rosszul gondolom?


Metatron36

Most 20 komment után még felveti ezt valaki? A "fish"nek a többesszáma is "fish", kész. Halak = fish.


OldAkita

Paródia ami itt zajlik:) Kb 5x meg lett válaszolva hogy a fish többes számban is fish, de mindig jön valaki aki megkérdi. Én azoktól kérdeznék akik kérdeznek: Ti nem olvassátok el a kommenteket, csak kérdeztek? :)))


Katharosz

Ja... rájöttem... a "they are" -ból egyértelműen lehet tudni, hogy többes szám...


maricusi

Tévedsz az are nem a halra utal, hanem arra, hogy ők.


Katharosz

Azok nem a Te halaid... de szerintem túl van már ez tárgyalva, alaposan. Lépjünk túl a halacskákon... :)


nyusziagyar

Attól tartok te vagy itt nagy tévedésben. ;)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.