1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I want a dog, and yet I have…

"I want a dog, and yet I have a cat."

Çeviri:Ben bir köpek istiyorum oysa bir kedim var.

February 1, 2014

21 Yorum


Yusuf_es

"and yet" bütün olarak mi kullanılıyor? "ve hala" , "ve henüz" bir kedim var diyebilirmiyiz?


Selcen_Ozturk

hayır. bu tip cümlede "oysa" anlamı var sadece.


sinanbirinci

''Yet'' zarf olarak '' şu anda'' anlamı da taşıyor. ''Ben bir köpek istiyorum ve şu anda bir kedim var.'' Bence kabul edilmeliydi.


sevimozcan1

Size katılıyorum. " oysa" Türkçeye uymuyor


kturedi6

Size katılmıyorum soru gayet mantıklıydı!


Girl_Evil

Biraz saçma bir cümle olmuş :/


cucubay

Yet kelimesi henüz anlamını karşılamıyor mu? Ayrıca yet sadece soru ve olumsuz cümlelerde kullanılmaz mı?


KeremGolba

eğer henüz anlamını kullanmak istiyorsan, cümlenin sonuna virgülden sonra kullanırsın ama burada gördüğün gibi oysa anlamı var


ErdiTartar

"Kedim var" dedim yanlış saydı doğrusu "benim kedim" olmalıymış. Bu programda gizli özne kabul edilmiyor mu?


Selcen_Ozturk

elbette kabul ediliyor yukaridaki cevaba bakarsaniz orada a gizli ozne var. baska bir hata daha yapmis olmalisiniz (bu cumlenin 817 tane alternatif cevirisi var:) )


Kotasiz

817 rakamına nasıl ulaştığını sorabilirmiyim? hiç inandırıcı değil.


Kotasiz

'and yet' kalıbını kullanıp da bizi yoracağına 'whereas' diye bir kalıp var. ben olsam onu denerdim.


navigahuku

cevabım doğru olmasına rağmen yanlış uyarısı verdi


HASANBAYRA1

"yet" --> cümleye soru anlamı ya da olumsuzluk katmıyor mu


nesekahyalar

zaten i neden kabul etmedi


cem84

Ben kopek isterim ama henüz bir kedim var neden olmaz? Burada kedim var derken, zaten kimin olduğu aşikar..


Selcen_Ozturk

bu cümlede henüz anlamına gelemeyeceği yukarıda da açıklanmış. yet ancak olumsuz cümlelerde, cümlenin sonuna getirilerek henüz anlamında kullanılabilir.

"I haven't cooked that yet": Ben henüz onu pişirmedim.


Mert_Zay

Çok güzel bir cevap. Teşekkürler.


Hanife922846

Ama ben doğru yazdım. Kabu edilmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.