A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Ezek az én öltönyeim."

Fordítás:They are my suits.

0
4 éve

22 hozzászólás


ZsoltNosze

Miért nem " These are my suits" ?

34
Válasz4 éve

SzelesPeti

Szerintem is These kéne

8
Válasz4 éve

Harga
Harga

Mutató névmásként "these". (pl. These are my suits, those are yours.) Vonatkozó névmásként "they". (Ne vidd el! Azok az én ruháim. - Do not take them. They are my suits.) Tehát duo megoldása korrekt, mi magyarok kettős jelentéssel használjuk az "ezek" "azok" szavakat (mutató és vonatkozó névmásként is).

3
Válasz5 hónapja

Transzalp

Lehet, hogy angolul a "they" a helyes, bár nekem másodjára elfogadta a "these"-t. De számomra nem ez a lényeg. Én azon akadok fenn, hogy "they"-t élőkre használnám, míg a "these"-t élettelenre. Magyarul nem mondom hogy "Ezek mind velem jöttek", ha élő személyekre utalok, legfeljebb viccesen, élettelen tárgyakra utalva, az "ezeket hoztam magammal" helyett. Ez egy egyszerű mondat. "Ezek az én öltönyeim". Ahol az "ezek" mutató névmás. Ezt nem használom vonatkozó névmásként. A vonatkozó névmás (főnév esetén): aki, ami, akik, amik Pl.: Ezek azok az öltönyeim, amik még jók rám. Az eredeti mondat esetében inkább arról lehet szó, hogy magyarul is kevere használjuk az élő és élettelen dologra utalva a személyes névmás tárgyesetét: "őket". Pl.: Ezek az én öltönyeim. És fel is emelem őket.

szerintem

1
Válasz5 hónapja

Harga
Harga

Ne ragadj le élő és élettelen kérdésénél, mindkettő ( "these","they") használható élőre és élettelenre is, de más a jelentésük, másra használjuk őket.

1
Válasz3 hónapja

Robcsa

Nekem a These -et is elfogadta

8
Válasz4 éve

frankj205

Jó neked, nekem nem fogadja el.

0
Válasz4 éve

Jorouto

Sajna még nem tökéletes a program. Ezért a hibákat jelenteni kell. Ha többen jelentik valószínűleg hamarabb kerül javításra. Amúgy nekem is elfogadta a These-et

4
Válasz4 éve

Lingocska

nekem is elfogadta

2
Válasz4 éve

Lingolingi

nekem is

2
Válasz4 éve

vivienwiwc

Neekm is

0
Válasz4 éve

tybore012

Barney Stinson is írhatta volna :D

4
Válasz4 éve

darvaslevi

Nekem is mindig ő jut eszembe :-)

0
Válasz4 éve

Librarian06

These suits are mine. Így is jó, elfogadja.

3
Válasz4 éve

attila.mon

Nekem is elfogadta a these- t

1
Válasz4 éve

ANDrenalIn

Nekem sem fogadja el! :(

1
Válasz4 éve

hunyadidorci

egyszer elrontottam, direkt megjegyeztem a helyes megoldásnak írt 'these'-t most beírtam és nem fogadta el. nem értem.. :S

0
Válasz4 éve

DraSebk

these are my suits...

0
Válasz4 éve

KordLestat

Nekem se

0
Válasz4 éve

LszlNagy16

nekem nem is volt these

0
Válasz6 hónapja

balazsercsey

Nekem nem volt a lehetőségek között a these, muszáj volt they-t mondanom, amit értek, hogy lehet használni, de ösztönösen inkább mondanék these-t...

0
Válasz4 hónapja