1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ezek az én öltönyeim."

"Ezek az én öltönyeim."

Fordítás:They are my suits.

February 1, 2014

31 hozzászólás


ZsoltNosze

Miért nem " These are my suits" ?


ElekesPanni

Szerintem is a These a helyes


SzelesPeti

Szerintem is These kéne


Harga

Mutató névmásként "these". (pl. These are my suits, those are yours.) Vonatkozó névmásként "they". (Ne vidd el! Azok az én ruháim. - Do not take them. They are my suits.) Tehát duo megoldása korrekt, mi magyarok kettős jelentéssel használjuk az "ezek" "azok" szavakat (mutató és vonatkozó névmásként is).


Transzalp

Lehet, hogy angolul a "they" a helyes, bár nekem másodjára elfogadta a "these"-t. De számomra nem ez a lényeg. Én azon akadok fenn, hogy "they"-t élőkre használnám, míg a "these"-t élettelenre. Magyarul nem mondom hogy "Ezek mind velem jöttek", ha élő személyekre utalok, legfeljebb viccesen, élettelen tárgyakra utalva, az "ezeket hoztam magammal" helyett. Ez egy egyszerű mondat. "Ezek az én öltönyeim". Ahol az "ezek" mutató névmás. Ezt nem használom vonatkozó névmásként. A vonatkozó névmás (főnév esetén): aki, ami, akik, amik Pl.: Ezek azok az öltönyeim, amik még jók rám. Az eredeti mondat esetében inkább arról lehet szó, hogy magyarul is kevere használjuk az élő és élettelen dologra utalva a személyes névmás tárgyesetét: "őket". Pl.: Ezek az én öltönyeim. És fel is emelem őket.

szerintem


Harga

Ne ragadj le élő és élettelen kérdésénél, mindkettő ( "these","they") használható élőre és élettelenre is, de más a jelentésük, másra használjuk őket.


AmbruschBo

és az miből derül itt ki, hogy nem mutató névmást kell alkalmazni?


AmbruschBo

A te példádban is azoknak fordítottad a they-t, ha "ezek"-ről van szó, akkor sokkal helyesebbnek tűnik a these


Robcsa

Nekem a These -et is elfogadta


frankj205

Jó neked, nekem nem fogadja el.


Jorouto

Sajna még nem tökéletes a program. Ezért a hibákat jelenteni kell. Ha többen jelentik valószínűleg hamarabb kerül javításra. Amúgy nekem is elfogadta a These-et


Lingocska

nekem is elfogadta


tybore012

Barney Stinson is írhatta volna :D


darvaslevi

Nekem is mindig ő jut eszembe :-)


Librarian06

These suits are mine. Így is jó, elfogadja.


attila.mon

Nekem is elfogadta a these- t


ANDrenalIn

Nekem sem fogadja el! :(


DraSebk

these are my suits...


hunyadidorci

egyszer elrontottam, direkt megjegyeztem a helyes megoldásnak írt 'these'-t most beírtam és nem fogadta el. nem értem.. :S


LszlNagy16

nekem nem is volt these


balazsercsey

Nekem nem volt a lehetőségek között a these, muszáj volt they-t mondanom, amit értek, hogy lehet használni, de ösztönösen inkább mondanék these-t...


HorvthBln

Miért are, és nem have?? Ha valaki valaszolna. Köszi


n.k.zsuzsa

They are my suits. = Ezek/azok az én öltönyeim.
They have my suits. = Náluk vannak az én öltönyeim.


Roland206077

These are.....mutató névmás! A they pedig személyes.....


SanyHder

A példa mondatból nem derül ki,...vajh miért they, illetve miért nem jó a these..Vagyis a mondatból nem derül ki, melyik a helyes..akkor miért kéri számon, illetve miért nem fogadja el jónak mindkettőt?


Harga

Mindkettő jó, ha jól használod. Ha leírod a mondatodat, tippelhetünk, mit rontottál.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.