"Ezek az én öltönyeim."

Fordítás:They are my suits.

4 éve

22 hozzászólás


ZsoltNosze

Miért nem " These are my suits" ?

4 éve

SzelesPeti

Szerintem is These kéne

4 éve

Harga
Harga

Mutató névmásként "these". (pl. These are my suits, those are yours.) Vonatkozó névmásként "they". (Ne vidd el! Azok az én ruháim. - Do not take them. They are my suits.) Tehát duo megoldása korrekt, mi magyarok kettős jelentéssel használjuk az "ezek" "azok" szavakat (mutató és vonatkozó névmásként is).

9 hónapja

Transzalp

Lehet, hogy angolul a "they" a helyes, bár nekem másodjára elfogadta a "these"-t. De számomra nem ez a lényeg. Én azon akadok fenn, hogy "they"-t élőkre használnám, míg a "these"-t élettelenre. Magyarul nem mondom hogy "Ezek mind velem jöttek", ha élő személyekre utalok, legfeljebb viccesen, élettelen tárgyakra utalva, az "ezeket hoztam magammal" helyett. Ez egy egyszerű mondat. "Ezek az én öltönyeim". Ahol az "ezek" mutató névmás. Ezt nem használom vonatkozó névmásként. A vonatkozó névmás (főnév esetén): aki, ami, akik, amik Pl.: Ezek azok az öltönyeim, amik még jók rám. Az eredeti mondat esetében inkább arról lehet szó, hogy magyarul is kevere használjuk az élő és élettelen dologra utalva a személyes névmás tárgyesetét: "őket". Pl.: Ezek az én öltönyeim. És fel is emelem őket.

szerintem

8 hónapja

Harga
Harga

Ne ragadj le élő és élettelen kérdésénél, mindkettő ( "these","they") használható élőre és élettelenre is, de más a jelentésük, másra használjuk őket.

6 hónapja

Robcsa

Nekem a These -et is elfogadta

4 éve

frankj205

Jó neked, nekem nem fogadja el.

4 éve

Jorouto

Sajna még nem tökéletes a program. Ezért a hibákat jelenteni kell. Ha többen jelentik valószínűleg hamarabb kerül javításra. Amúgy nekem is elfogadta a These-et

4 éve

Lingocska

nekem is elfogadta

4 éve

Lingolingi

nekem is

4 éve

vivienwiwc

Neekm is

4 éve

tybore012

Barney Stinson is írhatta volna :D

4 éve

darvaslevi

Nekem is mindig ő jut eszembe :-)

4 éve

Librarian06

These suits are mine. Így is jó, elfogadja.

4 éve

attila.mon

Nekem is elfogadta a these- t

4 éve

ANDrenalIn

Nekem sem fogadja el! :(

4 éve

hunyadidorci

egyszer elrontottam, direkt megjegyeztem a helyes megoldásnak írt 'these'-t most beírtam és nem fogadta el. nem értem.. :S

4 éve

DraSebk

these are my suits...

4 éve

KordLestat

Nekem se

4 éve

LszlNagy16

nekem nem is volt these

9 hónapja

balazsercsey

Nekem nem volt a lehetőségek között a these, muszáj volt they-t mondanom, amit értek, hogy lehet használni, de ösztönösen inkább mondanék these-t...

7 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.