"I drink and eat."

Çeviri:Ben içer ve yerim.

5 yıl önce

66 Yorum


BerkayPehlivan

İngilizce telaffuz da "I drink and the eat" gibi söylüyor. Bunun dikkate alınması lazım.

4 yıl önce

incikin_

Ulamadan dolayı öyle duyuyoruz. Cümleyi okurken "and"in sonundaki "d" harfi, "eat" sözcüğünün başındaki "i" sesiyle birleşiyor. Bu nedenle,

"I drin_kan_deat" gibi algılıyoruz.

Bu durum Türkçe için de geçerli:

Ü_çadam he_ran beraber gezerdi.
Dü._nakşam evde_nayrıldı.

1 yıl önce

KADERRBERRA

incikin bilgi için teşekkürler:-)

1 yıl önce

muharrem198611

Yanlız ulama öyle olmuyor Kelimenin sonu sessiz bi sonraki kelimenin başı ise sesli olmalı! Örnek: I drinK An Eat

1 yıl önce

PerReMLiKZ

Malesef ben sana katılmıyorum!

1 ay önce

PerReMLiKZ

MUHERREM!

1 ay önce

PerReMLiKZ

Aynen doğruyu söylüyorsun. Çok haklısın. ☺

1 ay önce

Davut1453Alemdar

Harikasin yine :) öğretmenim olur musun :))

1 ay önce

Cansdi

And'in d'si o bende başta öyle sanmıştım

4 yıl önce

lara396321

And eat i hızlıca soyledikleri icin oyle geliyor. Sen anlamiyorsun fakat yabancilar ne demek istendigini anliyor. AnDiğiit tarzinda bir sey çıkıyor baska bir uygulamada da and eat e rastladim ve ordaki adamda aynj sekilde telaffuz ediyordu ( normal bir vatandaştan alınmış bir cümleydi )

1 yıl önce

lokmanerol

Bnde oyle dusundum

1 yıl önce

Robin37367

teşekkürler

1 yıl önce

ipek645542

Bencede berkay

1 yıl önce

HelinEyllD

Ayneb

1 yıl önce

incikin_

Türkçede olduğu gibi, İngilizcede de ulama var. Bu nedenle bazen seslerin yer değiştirdiği yanılgısına düşüyoruz.

Sessizle biten bir sözcükten sonra sesli ile başlayan bir sözcük geldiğinde:

"I drink and eat."
"I drin_ken_diit. " gibi okunuyor.

1 yıl önce

Veysel970484

Evet

5 ay önce

MutluKiyma

Ben 11 yasindayim birazcik zorlandim

1 hafta önce

ergun.kahr

Türkçe çeviride Ben demeye gerek yok. Yerim ve içerim. demek en dogrusu. kabul da etti zaten. Geniş zaman genel ifade olduğu için cümle en kısa hali ile ifade edilmeli.

4 yıl önce

TolgaKartal

Türkçede ve'nin her iki tarafındaki ifadeye de aynı ek gelir. Tercümesi "Ben içer ve yerim" değil, "Ben içerim ve yerim" olmalı. Ben kelimesinin kullanımında bir yanlışlık yok. Ben diyerek vurgulanmak istenmiş olabilir.

3 yıl önce

Nazartumblr

Soru yanıltıcı bir yada Bir yazmak can alabiliyor

2 yıl önce

yunusemre942727

Ben su içer ve yerim yazdım kabul etmedi

2 yıl önce

SirinKeles

Kabul etmz tabi

1 yıl önce

yusufislam601327

Ben içerim ve yerim dahi bence çünkü ben içer ve yerim anlamsız

2 yıl önce

Sevgi608144

Forever DUOLİNGO

2 yıl önce

Sevgi608144

s takasaının cümlede kullanım amacı ne. yani mesela She drink ile She drinks arasındaki fark nedir??

2 yıl önce

Hasan55228

Birisi tekil diyeri çogul oldugu icin

1 yıl önce

Emre557741

Hocam he she ye O desek olmazmı ya

1 yıl önce

Begm904181

I drink and eat= Ben içerim ve yerim.

6 ay önce

eneskemal1

ben yerim ve içerim dedim ve doğru oldu ingilizcede kelimeler karışıyor onları en doğru şekilde birleştirirseniz doğru olur

3 yıl önce

Haluk_Tek

Türkçe de içerim ve yerim denmez yerim içerim diye kullanılır. Dikkate alınması iyi olur.

2 yıl önce

Hasankarl

Güzel

2 yıl önce

SirinKeles

Bwncedde

1 yıl önce

ECRNDENEK

Icerım ve yerımim yerlerini degıstırıyorum yanlis kabul ediyo

2 yıl önce

incikin_

Sözcüklerin anlamını doğru bilip bilmediğinizi de test ettiği için sıra önemli.

1 yıl önce

mertalicanay

aferın

2 yıl önce

MERVEUAN

Bence gayet iyi

2 yıl önce

Zeynep-Azra

ben yer ve içerim dersem ne değişir ki?

2 yıl önce

remnuryldz1

Ne desem yanlıs anlıyo

2 yıl önce

gulsum512417

Duolingo size birşey diycem ingilizceyi söyleyen kadin yanliş soyluyor ve the ya wö diyooo

2 yıl önce

Enes157085

Ben yerim ve içerim de içerim kelimesi eksik normalde içerim olması gerekirken içer yazıyor.

2 yıl önce

Mehtapinel

Telafuzlar zor ama yinede guzel

1 yıl önce

MertOyunda7

Aynen değişmez

1 yıl önce

rasimyazzt

sa ben baruthane ortaokulundan

1 yıl önce

Murat453

abi ben bu sorudan hiçbirşey anlamadım

1 yıl önce

Hadi907942

Çok iyi gidiyor

1 yıl önce

SirinKeles

Basit ti caliakan olana basit

1 yıl önce

Damla599519

Ben yer ve içerim yazdım çok şey farkediyor mu ki?

1 yıl önce

kke314332

Okunusu farkli yazilisi fark li

1 yıl önce

kaan515106

Arkadaşlar ben yer ve icer yaptim yanlis dedi tam bir salaklık

1 yıl önce

NisanurDuy

Ben ,yerim ve icerim yazdım neden olmadı???

1 yıl önce

bedozeyno

Ingilizceye cok fazla baglandınız lan

10 ay önce

uygurhan24

Buna neden s takisi gelmedi genis zaman degil mi

8 ay önce

eko118265

soru cevapliyorum ama yanlış diyor

7 ay önce

newalaguange

Ve kelimrsi yok ki

5 ay önce

d_balnura

Казах тили гой

5 ay önce

MehmetDemi988615

yerim ve içerim doğru çeviridir.yanlış sayılamaz.

5 ay önce

MustafaDen721675

Yanlış yaptim ilk dogru yapmistim bidaha sorun yiyosa

5 ay önce

masoum652974

I drink and eat

4 ay önce

MuhammetRa467059

Yalancı bunlar

4 ay önce

the-coldwar

Peki bu soruya ; " Ben yerim ve içerim " diyemiyoruz değil mi. Bazen İngilizce tercümede sondakinin yerini değiştirdiğimiz oluyor burada aynı anlamda özne oldukları için mi Ben yerim ve içerim diyoruz değiştirmeden ?

3 ay önce

Tuncay367248

deneme

3 ay önce

Furkan31417

Icmek ve yemek kelimelerinin yeri değişik olsa ne olur ki ?

1 ay önce

PerReMLiKZ

Bence doğru. Ama sizin düşünceniz farklı olabilir.☺

1 ay önce

Horgaloten

Burada seçeneklerde yok ama içerim kelimesi. Lütfen dikkate alın.

2 hafta önce

MutluKiyma

Birazcik zorlandim ben ama yardim etseniz bilemedim

1 hafta önce

Onurcan210090

Çok zor

1 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.