1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I drink and eat."

"I drink and eat."

Çeviri:Ben içer ve yerim.

February 1, 2014

153 Yorum


BerkayPehlivan

İngilizce telaffuz da "I drink and the eat" gibi söylüyor. Bunun dikkate alınması lazım.


incikin_

Ulamadan dolayı öyle duyuyoruz. Cümleyi okurken "and"in sonundaki "d" harfi, "eat" sözcüğünün başındaki "i" sesiyle birleşiyor. Bu nedenle,

"I drin_kan_deat" gibi algılıyoruz.

Bu durum Türkçe için de geçerli:

Ü_çadam he_ran beraber gezerdi.
Dü._nakşam evde_nayrıldı.


KADERRBERRA

incikin bilgi için teşekkürler:-)


ElifSarezh

Hangi "İNCİKİN"?


PerReMLiKZ

Aynen doğruyu söylüyorsun. Çok haklısın. ☺


Baran351474

Mükemmelsin teşekkürler:)


lara396321

And eat i hızlıca soyledikleri icin oyle geliyor. Sen anlamiyorsun fakat yabancilar ne demek istendigini anliyor. AnDiğiit tarzinda bir sey çıkıyor baska bir uygulamada da and eat e rastladim ve ordaki adamda aynj sekilde telaffuz ediyordu ( normal bir vatandaştan alınmış bir cümleydi )


lokmanerol

Bnde oyle dusundum


Cansdi

And'in d'si o bende başta öyle sanmıştım


incikin_

Türkçede olduğu gibi, İngilizcede de ulama var. Bu nedenle bazen seslerin yer değiştirdiği yanılgısına düşüyoruz.

Sessizle biten bir sözcükten sonra sesli ile başlayan bir sözcük geldiğinde:

"I drink and eat."
"I drin_ken_diit. " gibi okunuyor.


r4bia_arbc

Teşekkürler incikin


MutluKiyma

Ben 11 yasindayim birazcik zorlandim


AliEkrem12

I am 10 years old ve kolayca geçtim


EcrinAkus

Bende 11 yaşındayım ama hiç zorlanmadım -_-


sehernur907920

ses anlaşılmıyokii


berat313016

Cok kolay bu dil ya


ergun.kahr

Türkçe çeviride Ben demeye gerek yok. Yerim ve içerim. demek en dogrusu. kabul da etti zaten. Geniş zaman genel ifade olduğu için cümle en kısa hali ile ifade edilmeli.


TolgaKartal

Türkçede ve'nin her iki tarafındaki ifadeye de aynı ek gelir. Tercümesi "Ben içer ve yerim" değil, "Ben içerim ve yerim" olmalı. Ben kelimesinin kullanımında bir yanlışlık yok. Ben diyerek vurgulanmak istenmiş olabilir.


Sevgi608144

s takasaının cümlede kullanım amacı ne. yani mesela She drink ile She drinks arasındaki fark nedir??


Sermet421112

Gramer çalışmadan uygulamayı yüklersen olacağı bu :)


penpe2

She drink olmaz. She drinks genis zaman, yani herzaman veya daima. She was drink ,icerdi olur. She was driking iciyordu olur.


incikin_

"She drank."=(O içti.) (di'li geçmiş zaman)
"She was drinking." (=O içiyordu.) (Geçmiş zamanın hikayesi)


Emre557741

Hocam he she ye O desek olmazmı ya


Begm904181

I drink and eat= Ben içerim ve yerim.


Nazartumblr

Soru yanıltıcı bir yada Bir yazmak can alabiliyor


Glen141089

Alt tarafı soru sordu.


yunusemre942727

Ben su içer ve yerim yazdım kabul etmedi


Sermet421112

Suyu hem içip hem de yiyemezsin :)


yusufislam601327

Ben içerim ve yerim dahi bence çünkü ben içer ve yerim anlamsız


Aysel720034

Ben "and" ı "an" gibi duydum


eneskemal1

ben yerim ve içerim dedim ve doğru oldu ingilizcede kelimeler karışıyor onları en doğru şekilde birleştirirseniz doğru olur


Haluk_Tek

Türkçe de içerim ve yerim denmez yerim içerim diye kullanılır. Dikkate alınması iyi olur.


ECRNDENEK

Icerım ve yerımim yerlerini degıstırıyorum yanlis kabul ediyo


incikin_

Sözcüklerin anlamını doğru bilip bilmediğinizi de test ettiği için sıra önemli.


Sermet421112

Türkçe de sıra önemli değil çeviri türkçe mantığına da uygun olmalı. İki durumda da doğru kabul etmeli.


Glen141089

Yine incikin yine


Zeynep-Azra

ben yer ve içerim dersem ne değişir ki?


remnuryldz1

Ne desem yanlıs anlıyo


gulsum512417

Duolingo size birşey diycem ingilizceyi söyleyen kadin yanliş soyluyor ve the ya wö diyooo


Enes157085

Ben yerim ve içerim de içerim kelimesi eksik normalde içerim olması gerekirken içer yazıyor.


Mehtapinel

Telafuzlar zor ama yinede guzel


rasimyazzt

sa ben baruthane ortaokulundan


Murat453

abi ben bu sorudan hiçbirşey anlamadım


SirinKeles

Basit ti caliakan olana basit


Damla599519

Ben yer ve içerim yazdım çok şey farkediyor mu ki?


kke314332

Okunusu farkli yazilisi fark li


EmreCanay1994000

Arkadaşlar ben yer ve icer yaptim yanlis dedi tam bir salaklık


NisanurDuy

Ben ,yerim ve icerim yazdım neden olmadı???


bedozeyno

Ingilizceye cok fazla baglandınız lan


uygurhan24

Buna neden s takisi gelmedi genis zaman degil mi


eko118265

soru cevapliyorum ama yanlış diyor


newalaguange

Ve kelimrsi yok ki


d_balnura

Казах тили гой


MehmetDemi988615

yerim ve içerim doğru çeviridir.yanlış sayılamaz.


MustafaDen721675

Yanlış yaptim ilk dogru yapmistim bidaha sorun yiyosa


the-coldwar

Peki bu soruya ; " Ben yerim ve içerim " diyemiyoruz değil mi. Bazen İngilizce tercümede sondakinin yerini değiştirdiğimiz oluyor burada aynı anlamda özne oldukları için mi Ben yerim ve içerim diyoruz değiştirmeden ?


Furkan31417

Icmek ve yemek kelimelerinin yeri değişik olsa ne olur ki ?


PerReMLiKZ

Bence doğru. Ama sizin düşünceniz farklı olabilir.☺


Horgaloten

Burada seçeneklerde yok ama içerim kelimesi. Lütfen dikkate alın.


MutluKiyma

Birazcik zorlandim ben ama yardim etseniz bilemedim


nehir817746

I drink and eat Ben yerim ve içerim yazdım tersten oldu ne olacak ki!


ozgur.gurgen

Ne fark eder. Yanlış olarak gösterip moralimi bozuyorsun kuş.


AybarsNaci

Ya sadece yerleri değişik


EEvV11

ben içer ve yerim yazdım ana kabul edilmedi


EEvV11

ben içer ve yerim yazdım ama yanlış kabul edildi


cypmen

Ben içerim ve yerim..


Sermet421112

Ben yer ve içerim :)


msbogur

Doğru yazmışım ki...


espeon256

Cevap olarak diyo ki ben içer ve yerim tamam doğru ama ben dedim ki ben yer ve içerim hiç bir fark yok ama yanlış diyor.


Mustafaime867942

Adam gibi söylemiyor ki


espeon256

Ha ben yer ve içerim ha ben içer ve yerim ne fark eder


Nehir5454

Kafamı karıştırdı


Mehmet616365

Doğru yaptım ama yanlıs diyor hep yardımcı olun


BuraKahraman

Doğruyu yazdım yanlış dedi


ebrar.sly

The gelmesi lâzım and takisindan sonra


[aktif olmayan kullanıcı]

    Bence çok kolay . Deneyip örenirsiniz size güveniyorum


Jas326612

    zaten dogru cevabı vermistim yanlışı anlayamadim


Nuray584035

    Hiç bişey anlaçılmıyo


Bediha923467

    İçerim ve yerim!Sefam olsun.


EcrinNurAslan

    Evet bir değişik söylüyorlar


tavan512801

    yorumunuzu niye siliyosunuz


tavan512801

    elifnazzz12 haklı


Trkan60503C8

    Soru yanıltıcı bir yada Bir yazmak can alabiliyor


gazelakbulut

    Dualingo ingilizce konuşmaya yardim edecek harika bir uygula


fatih797

    Ağır cekimde ( eats ) diyor


Tuncaen

    Ya aglicam basa ozme koymadim diye satmadi


husna_gkck

    Ben niye I drink a beer olarak anladım ki jdjckwkxos


serkan506911

    Cumleyi seslendirirken eats diyor


Nrgiz725630

    Çok güzellll bir program


tinywildfl

    Seçeneklerde uygun karşılık yok. Takıldı kaldı burda


Bal12345678

    I drink and eats diyor yaa


glperiayde

    Bide and yazcama an yazdim sirf bir d.


Hatice929046

    Aslında ben doğru yapacaktım ama elim yanlış tuşlara gitmiş onu sileyim diye kontrol ete basınca yanlış olduğunu söyledi.


ElifSarezh
    <pre> (I eat and drink)(Ben yerim ve içerim)anlamına geliyor. </pre>

    (Good Afternoon)(Tünaydın anlamına)geliyor.Ben 38 yaşındayım sizlerede (İngilizce) öğtebilirim. Zoom şifrem (hadgdjfhdjfcj#@cmeck.homel@gmail.com) sizde zoom yükleyin ben size ingilizce öğretebilirim...


ElifSarezh

    Sizi çok seviyorum


Efe657083

    Wkycgxfgy5ggg jjbtj


Zeynep87270

    Ama simdi ben bunu eats sandim ama eat diyomus


NeraidaK

    Yanlislikla ans yazdim oldu#_#


ElanurAslan2010

    Ben içer ve yerim bu cevap


glin154171

    Dogru çikan sonucu yanlis diyor


KbraEren7

    Basit şeyler koyuyolar bence


aLeeEren

    Boşluğa basayım derken yanlışlıkla m harfine basıp "I drinkmand eat" yazdım ama kabul etti.


mer395432

    Seste i drink and eat's diyor hatalı


HalilVurma

    İngilizce baya ama baya yaradı şimdi Amerika Birleşik Devletlerindeyim


FatmaAyenu1

    Ama I drink yok ki I drinkes var


jimmoriarty760

    Ben yer ve icerim yaptim kabul etmedi


PeLiNy0n

    I drink and eat ben yerim ve içerim demek ama benim cevaplarımda içer yazıyor bu yüzden yazdığımı yanlış sayıyor


AylinYlmaz276641

    Turkce olan "içer"'in yanında neden im eki yok?


Nigar231595

    Çok guzel bisey bu cok sevdim:)


AslEsma1

    Doğru yaptığım halde yanlış diyo anlamdım


Zeynep.2010.

    Ya orada içmek ve içerim yaziyir anlaminda ama cevap bambaska


Zeynep.2010.

    Cook güzel bir uygulama bu uygulamayi indurme sebebim ingilizcem coook kotu


hakan417799

    Arkadaslar bu cumlede drink icerim degilmiydi burda icer dedmis

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.