1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I drink and eat."

"I drink and eat."

Çeviri:Ben içer ve yerim.

February 1, 2014

178 Yorum


BerkayPehlivan

İngilizce telaffuz da "I drink and the eat" gibi söylüyor. Bunun dikkate alınması lazım.


incikin_

Ulamadan dolayı öyle duyuyoruz. Cümleyi okurken "and"in sonundaki "d" harfi, "eat" sözcüğünün başındaki "i" sesiyle birleşiyor. Bu nedenle,

"I drin_kan_deat" gibi algılıyoruz.

Bu durum Türkçe için de geçerli:

Ü_çadam he_ran beraber gezerdi.
Dü._nakşam evde_nayrıldı.


muharrem198611

Yanlız ulama öyle olmuyor Kelimenin sonu sessiz bi sonraki kelimenin başı ise sesli olmalı! Örnek: I drinK An Eat


PerReMLiKZ

Malesef ben sana katılmıyorum!


AytacSarp

Yanlış biliyorsun


PerReMLiKZ

Aynen doğruyu söylüyorsun. Çok haklısın. ☺


KADERRBERRA

incikin bilgi için teşekkürler:-)


Davut1453Alemdar

Harikasin yine :) öğretmenim olur musun :))


Meralakmak3

Nasıl kalınlaştırıyon?


Cansdi

And'in d'si o bende başta öyle sanmıştım


lara396321

And eat i hızlıca soyledikleri icin oyle geliyor. Sen anlamiyorsun fakat yabancilar ne demek istendigini anliyor. AnDiğiit tarzinda bir sey çıkıyor baska bir uygulamada da and eat e rastladim ve ordaki adamda aynj sekilde telaffuz ediyordu ( normal bir vatandaştan alınmış bir cümleydi )


lokmanerol

Bnde oyle dusundum


incikin_

Türkçede olduğu gibi, İngilizcede de ulama var. Bu nedenle bazen seslerin yer değiştirdiği yanılgısına düşüyoruz.

Sessizle biten bir sözcükten sonra sesli ile başlayan bir sözcük geldiğinde:

"I drink and eat."
"I drin_ken_diit. " gibi okunuyor.


MutluKiyma

Ben 11 yasindayim birazcik zorlandim


abdurrahman1996

Doğru söylüyorsun. Uygulama hatasi var


EdanurErdi2

Yooooooo ole bisi demiyoooooo...... Sen yanlis anliyosun galibaaaa.....


PerReMLiKZ

Hiçdebile sen öyle düşün. EdanurErdi2!


mustafaselviolu

evet ama dinlemesinler


10472542892

aynen hem hizli soyledifinde yanlis anliyor yanlis soyluyor ve yanlis ezberliyoruz


ergun.kahr

Türkçe çeviride Ben demeye gerek yok. Yerim ve içerim. demek en dogrusu. kabul da etti zaten. Geniş zaman genel ifade olduğu için cümle en kısa hali ile ifade edilmeli.


RumeysaTad

düşüncenizi yanlış buluyorum.Yerim ve içerim cümlesi hatalı değil ama en kısa hali ile ifade edilmesi gerekmez diye dusunuyorum.


TolgaKartal

Türkçede ve'nin her iki tarafındaki ifadeye de aynı ek gelir. Tercümesi "Ben içer ve yerim" değil, "Ben içerim ve yerim" olmalı. Ben kelimesinin kullanımında bir yanlışlık yok. Ben diyerek vurgulanmak istenmiş olabilir.


Sevgi608144

s takasaının cümlede kullanım amacı ne. yani mesela She drink ile She drinks arasındaki fark nedir??


Hasan55228

Birisi tekil diyeri çogul oldugu icin


Sermet421112

Gramer çalışmadan uygulamayı yüklersen olacağı bu :)


penpe2

She drink olmaz. She drinks genis zaman, yani herzaman veya daima. She was drink ,icerdi olur. She was driking iciyordu olur.


incikin_

"She drank."=(O içti.) (di'li geçmiş zaman)
"She was drinking." (=O içiyordu.) (Geçmiş zamanın hikayesi)


Nazartumblr

Soru yanıltıcı bir yada Bir yazmak can alabiliyor


yunusemre942727

Ben su içer ve yerim yazdım kabul etmedi


Sermet421112

Suyu hem içip hem de yiyemezsin :)


yusufislam601327

Ben içerim ve yerim dahi bence çünkü ben içer ve yerim anlamsız


Emre557741

Hocam he she ye O desek olmazmı ya


Begm904181

I drink and eat= Ben içerim ve yerim.


eneskemal1

ben yerim ve içerim dedim ve doğru oldu ingilizcede kelimeler karışıyor onları en doğru şekilde birleştirirseniz doğru olur


Haluk_Tek

Türkçe de içerim ve yerim denmez yerim içerim diye kullanılır. Dikkate alınması iyi olur.


ECRNDENEK

Icerım ve yerımim yerlerini degıstırıyorum yanlis kabul ediyo


incikin_

Sözcüklerin anlamını doğru bilip bilmediğinizi de test ettiği için sıra önemli.


Sermet421112

Türkçe de sıra önemli değil çeviri türkçe mantığına da uygun olmalı. İki durumda da doğru kabul etmeli.


Zeynep-Azra

ben yer ve içerim dersem ne değişir ki?


remnuryldz1

Ne desem yanlıs anlıyo


gulsum512417

Duolingo size birşey diycem ingilizceyi söyleyen kadin yanliş soyluyor ve the ya wö diyooo


Enes157085

Ben yerim ve içerim de içerim kelimesi eksik normalde içerim olması gerekirken içer yazıyor.


Mehtapinel

Telafuzlar zor ama yinede guzel


rasimyazzt

sa ben baruthane ortaokulundan


Murat453

abi ben bu sorudan hiçbirşey anlamadım


SirinKeles

Basit ti caliakan olana basit


Damla599519

Ben yer ve içerim yazdım çok şey farkediyor mu ki?


kke314332

Okunusu farkli yazilisi fark li


EmreCanay1994000

Arkadaşlar ben yer ve icer yaptim yanlis dedi tam bir salaklık


NisanurDuy

Ben ,yerim ve icerim yazdım neden olmadı???


bedozeyno

Ingilizceye cok fazla baglandınız lan


uygurhan24

Buna neden s takisi gelmedi genis zaman degil mi


eko118265

soru cevapliyorum ama yanlış diyor


newalaguange

Ve kelimrsi yok ki


d_balnura

Казах тили гой


MehmetDemi988615

yerim ve içerim doğru çeviridir.yanlış sayılamaz.


MustafaDen721675

Yanlış yaptim ilk dogru yapmistim bidaha sorun yiyosa


the-coldwar

Peki bu soruya ; " Ben yerim ve içerim " diyemiyoruz değil mi. Bazen İngilizce tercümede sondakinin yerini değiştirdiğimiz oluyor burada aynı anlamda özne oldukları için mi Ben yerim ve içerim diyoruz değiştirmeden ?


Furkan31417

Icmek ve yemek kelimelerinin yeri değişik olsa ne olur ki ?


PerReMLiKZ

Bence doğru. Ama sizin düşünceniz farklı olabilir.☺


Horgaloten

Burada seçeneklerde yok ama içerim kelimesi. Lütfen dikkate alın.


MutluKiyma

Birazcik zorlandim ben ama yardim etseniz bilemedim


nehir817746

I drink and eat Ben yerim ve içerim yazdım tersten oldu ne olacak ki!


ozgur.gurgen

Ne fark eder. Yanlış olarak gösterip moralimi bozuyorsun kuş.


AybarsNaci

Ya sadece yerleri değişik


EEvV11

ben içer ve yerim yazdım ana kabul edilmedi


EEvV11

ben içer ve yerim yazdım ama yanlış kabul edildi


cypmen

Ben içerim ve yerim..


Sermet421112

Ben yer ve içerim :)


msbogur

Doğru yazmışım ki...


yasemin351105

Cevap olarak diyo ki ben içer ve yerim tamam doğru ama ben dedim ki ben yer ve içerim hiç bir fark yok ama yanlış diyor.


Mustafaime867942

Adam gibi söylemiyor ki


yasemin351105

Ha ben yer ve içerim ha ben içer ve yerim ne fark eder


CeceErtuqrul

Doğru çeviriyi yaptım fakat merak ettiğim türçede içer ve yerim değilde yerim içerim deriz ya hani böyle yazsakda kabul edermiydi ?


KurunOyun

Bu Uygulama süperrrr!!!!


sla367302

Söylemeleri farki söylenmiyor soylense bile kabul etmiyor


penpe2

Ingilizcede noktalar olmadinda, bizde klavye noktali yaziyor ondan aksan hatasi diyor.


incikin_

Türke/İngillizce karakter hatası yaptığınızda cevap doğru kabul ediliyor; yalnızca uyarıyor.


Glcan337307

Ay crinks and iit oluyo telafuzlar çok zor


Glcan337307

Tekafuz zor am geçtim ben size kolay gelsin


yilmazkork2

Anlmiyorki beni bu tetcuman


Mary-641

Orada ben yok iki kez olmadığı için kabul edilmez


KazimGoksu

tekil kelimede bir sonraki kelimede s takısı geliyorsa neden drinks değilde drink oluyor I tekil anlam çünkü


Selcen_Ozturk

-s takısı sadece 3. tekil (yani "o" ya da "o" anlamına gelebilecek kelimeler; diğer bir deyişle ben sen biz siz onlar dışındakiler için) için. I yani ben ise 1. tekil şahıstır ve fiil -s takısı almaz


sahra21506

Çok akıllısın


mustafaselviolu

bunları nereden biliyorsun


elifnazzz12

Kimse cevap vermeyecek ama nasıl gizli yorum oluyor


MrsDarkRos

Altlarda kalmış yorum anlamında. Seninkide gizli yorum


federiko1234

ben yanlış yazmışım ondan :p :p :p


ecenaz10

bu nasıl yazılıyor


ecenaz10

bu nasıl yazılıyor


SelimFurkan

ben yazarken bir harf fazla yazdım yanlış dedi


vedazey

ya dogru yaptım ve yazacagıma ver yazmısım ilahi adalet güzel gidiyo sevdim siteyi :D


vesola123

Bn yerim ve icer de olur amaaa


Elif.33

bence biraz kötü olmuş


Elif.33

bence biraz kötü olmuş


cemtolga

She is drink and eat ? Olmuş olsaydı " o yer ve içer " mi olucaktı ? " I " geldigi icinmi yerim yani geniş zaman oldu ? Geniş zamanda fiilin sonuna "s" gelmiyormuydu "drinks" içerim ?


HalBenHB

"Ben içer ve yerim" Türkçe'de anlatım bozukluğuna sahiptir. Doğrusu "Ben içerim ve yerim" olmalıydı. (Bunu da kabul etti fakat asıl doğrusunu anlatım bozukluğuna sahip olan cümle olarak kabul etmiş.)


mehmetkader1

aynen doğru algılamış ve ifade etmişsin. I = ben içerim olmalı içer ve yerim de içer ben olmaz her hangi birisi de içer algılanbiir


msuren1

Eat=ye eats=içer drink=iç drinks=içer ama burada oyle degil sona ek gelmeden eylem olmuş


esin354506

Evet bencede and kelimesinin d si the gibi sanki


FatihOrak

Beautiful one programs


zlem22

Duyduğunuz şeyi yazda ses duyulmuyor


sedanur763169

Doğru yaziyom ama yalnis diyor 3 te


speakNGili

ben yerim ve içerim yazdım ters olcaktı


kalenderis

Ben yer ve icerim dedim kabul etmedi , ben icer ve yerim diyor


mehmetuslu2007

XD Dexter bir de sen de bir çok insan gibi. Türkiye Ligi play an icin bir tanem sen, ne zaman başlar ve bir çocuk an önce, işten. , education in der Presse, ne zaman başlar ve bir çocuk an önce, işten. , education in der Presse, ne zaman başlar ve bir çocuk an önce, işten. , education in der Presse, ne zaman başlar ve bir çocuk an önce, bir de ben de. Bu fiyata böyle bir şey yok ki. Bu fiyata böyle bir şey yok ki. Bu fiyata böyle bir şey yok. Tek da bir başka. . . . . . . . . . . . . . . . . . oyunu, ben bu gün önce ve ben hayata geçirdi, ne zaman başlar ve bir çocuk an icin bir imza


reasonisyou92

"Ben içerim ve ben yerim" dedim kabul etmedi. Nedenini hala anlamış değilim.


BassLeo

Orada yalnız bir I var. O yüzden 2. I olmaz...


Metin.Metin

İki defa ben demisin de ondan


mavimsi_1

"Ben içer ve yerim . " olmalıydı . Çünkü tek "I" var . Umarım yardımcı olabilmişimdir . :)


ergderKAN

İkinci ben gereksiz oluyo cumle icinde, dogrusu, ben icer ve yerim. Özne gereksizligi yapiyorsun ikisefer ben yazinca


mehmetkader1

I= cümlenin başında aldığı iki fiile de ben yaparım vurgusu vermiş olur


MetinnYanmazz

'I' kullanmamız gerek 'İ' kullanınca kabul etmiyor.


EmirMuhammed

Ben içer be yerim dedim cümlende imla hatası var diyor. Ve yazacağıma Be yazmışım. Ama doğru kabul etti. Takdire şayan bir uygulama. Teşekkürler...


EdanurErdi2

Zaten ole yazdihinizda kabul ediyoo bir sorunn olmuyoo Sadece kelimeyi yanlis yazdiginizi belirtiyor..


zelal234

Domato deyicede aynı


mustafaselviolu

kimisinde yeşil olmuyor


hakanihat

'Ben iciyorum ve yiyorum" yazdim niey olmadi :?


oktayakgoz

-yor eki şimdiki zaman ekidir. soru ise geniş zamandır.


selin0655

Çünkü ben içer ve yerim olacak idi.


kemalellidort

Ay nasıl oluyor ya An olarak anladım E ile başliyor ya da şivesi mi oyle acaba


HazaxPro

ben içtim ve yedim yazdım nooooooo


benalev

Gecmis zaman kullanmissin hata orada genis zaman kullanmalisin


Volkan.88

I drink and eat okunusunu yaza bilirmisiniz


aydaydo

"ay dırink end iğt" diye okunması gerekirken soruda okunuşu aynen şu şekil ki problemde buradan kaynaklanıyor. "ay dırink en dı it" haliyle buradaki "dı" "the" gibi algılanıp hataya yol açıyor. bunu bilgisayar değilde gerçek insan sesiyle verseler böyle anlaşılmaz diye düşünüyorum.


duygucerenacu234

Haklısın bazen 'the' yani 'dı' kelimesini kullanıyorlar


fadimeates

Geniş zaman olduğu için -s takısı gelmesi gerekmiyor mu


alper37

ya ama of ya ne gıcıklık yer ve içer yazdım.cevap yanlış.doğrusuda yerim ve içerim diyoya şikayet etcem banane!


MrsDarkRos

Hayır, içer ve yerim diyor. Galiba senin ingilizcen kıt?


Yiit129591

Hangi ingiliz böyle konuşuyor.


fcoskun

içiyor ve yiyorum dedim kabul etmedi!


OnurOzkir

İçiyor 3. Tekil sahıs eki eylemi yapan '' benim'' o yüzden ben içer ve yerim


QueenMerve

İçiyor yiyorum eylemleri sürdürmüşsün kabul etmez tabiii


melek_...

Çünkü şimdiki zaman diil genis zaman cevap yer ve içerim olcakti


.elif

ben yerim ve içerim de olur


ProwlingParis

hayır, sırayı değiştiremezsin.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.