1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My mother wears pants becaus…

"My mother wears pants because she is a modern woman."

Fordítás:Az édesanyám nadrágot hord, mert ő egy modern nő.

February 1, 2014

15 hozzászólás


kia1024

véleményem szerint: 1 "anyám" jelentése ekvivalens "édesanyám" jelentésével. 2 a nadrágot hordani és viselni is ugyanazt jelenti.


LszlGyrgy

Jelenteni kell a fordítási alternatívákat, s beépítik a programba. Még meg is köszönik levélben. :-)


naxatin

pants = nadrágok, nem?????


kalmarattila

Angolban ez egy fura kivétel, azért pants mert két szára van...


fregoli

A pants az nem többes szám?


Nndi666330

Azért nem többes szám mert az angoloknál azt jelenti itt a "többesszám" mert két dzára van. Ez az ollónál is így működik.


eviii91

en anyukamat irtam, azt ne irjatok .)


papoo47

A ...mamám miért nem jó?????


theonlymeezz

Nem tudom, hogy ki mit gondol, de szerintem a moder szó ha emberre vonatkozik az felvilágosult is lehet, vagy mi a szinonímája a modernnek a magyarban???


LichDesign

Újszerű talán? :)


Ditke908578

kedves Duolingo, lehet hogy 150 évvel ezelőtt "modernnek" számított a nadrágot viselő nő, de jelenleg 2018-at írunk, így ez a példamondat kissé hülyén hangzik. (Nem nyelvtani, hanem elvi problémáim vannak a példamondattal.) Kissé életszerűbb és életközelibb példamondatok hasznára lehetnének a tanulóknak...


KissNapsug

Ha nem lenne modern nem hordana nadragot??


TAGabor

Érdemes felhívni a kezdő tanulók figyelmét, hogy a "pants" szó értelmezésében jelentős különbség van az USA és Britt angol között. Angliában ugyanis a jelentése ALSÓNADRÁG, GATYA. Ott inkább a "trousers" szót használjuk, hogy elkerüljünk bármi félreértést :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.