1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My mother wears pants becaus…

"My mother wears pants because she is a modern woman."

Fordítás:Az édesanyám nadrágot hord, mert ő egy modern nő.

February 1, 2014

22 hozzászólás


kia1024

véleményem szerint: 1 "anyám" jelentése ekvivalens "édesanyám" jelentésével. 2 a nadrágot hordani és viselni is ugyanazt jelenti.


LszlGyrgy

Jelenteni kell a fordítási alternatívákat, s beépítik a programba. Még meg is köszönik levélben. :-)


naxatin

pants = nadrágok, nem?????


kalmarattila

Angolban ez egy fura kivétel, azért pants mert két szára van...


trrudi3

Nem ez egy kivétel, olyan mint a glasses. 2 szára van, ezért pants :3


fregoli

A pants az nem többes szám?


Nndi666330

Azért nem többes szám mert az angoloknál azt jelenti itt a "többesszám" mert két dzára van. Ez az ollónál is így működik.


Ditke908578

kedves Duolingo, lehet hogy 150 évvel ezelőtt "modernnek" számított a nadrágot viselő nő, de jelenleg 2018-at írunk, így ez a példamondat kissé hülyén hangzik. (Nem nyelvtani, hanem elvi problémáim vannak a példamondattal.) Kissé életszerűbb és életközelibb példamondatok hasznára lehetnének a tanulóknak...


eviii91

en anyukamat irtam, azt ne irjatok .)


LichDesign

Nekem se fogadta el. :)


szdaniel15

Magyarban a mama a nagymamát jelenti, nem az anyát, legalább is ez a megszokott. Valószínűleg sok általános iskolást össze is zavarja, hogy a mum - ami kiejtve majdnem mama - az anyát jelenti.


papoo47

A ...mamám miért nem jó?????


szdaniel15

Magyarban a mama a nagymamát jelenti, nem az anyát, legalább is ez a megszokott. Valószínűleg sok általános iskolást össze is zavarja, hogy a mum - ami kiejtve majdnem mama - az anyát jelenti.


theonlymeezz

Nem tudom, hogy ki mit gondol, de szerintem a moder szó ha emberre vonatkozik az felvilágosult is lehet, vagy mi a szinonímája a modernnek a magyarban???


LichDesign

Újszerű talán? :)


TAGabor

Érdemes felhívni a kezdő tanulók figyelmét, hogy a "pants" szó értelmezésében jelentős különbség van az USA és Britt angol között. Angliában ugyanis a jelentése ALSÓNADRÁG, GATYA. Ott inkább a "trousers" szót használjuk, hogy elkerüljünk bármi félreértést :)


KissNapsug

Ha nem lenne modern nem hordana nadragot??


Gorka1956

El sem kezdtem , máris írta, hogy próbáljam meg mégegyszer és ez megismétlődőtt egészen addig, amíg azt írta, hogy tegyük félre! Ez nem az első eset és nagyon bosszantó!


Baldr10

Valaki olvassa már el, aki tehet is ellene! A helyreállítás során olyan hosszú mondatokat ad be az első három körben, hogy egyszerűen kifutok az időből. Mintha direkt az lenne a cél, hogy jól megszívassák a delikvenst... Nem lehet egy tucatnyi szóból álló mondatot bepötyögni/lefordítani úgy hogy a harmadik körben már csak tíz másodpercem van rá, mert az előző mondatok is k..a hosszúak voltak! Az elején kéne tudni időt gyűjteni. Kösz Duo!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.