1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Our child has a cat."

"Our child has a cat."

Fordítás:A gyerekünknek van egy macskája.

February 1, 2014

13 hozzászólás


balukaust

Gyerekünknek van egy macskája


Amazon6206

azért, mert a birtokos névmások mindig tartalmazzák a névelőt is > az én ...> az ő...> a mi....>>az övék... stb., tehát itt is "a (mi) gyerekünknek........"


galnekkriszta

Ez így nem volt jó?


Maminti.

Az "a gyerekünknek van macskája" vajon miért nem jó?


janigamer

Még nem bogóztam ki, de a 'We have oil.' 'Van olajunk.' a 'We have the oil.' 'Nálunk van az olaj.' + most olvastam, hogy a birtokos jelző tartalmazza a névelőt, így 'We have the an oil.' = 'We have an oil.', azaz 'Nálunk van az olajunk.', ha jól sejtem. Tehát ezt kell átültetni a gyerekünknél van a macskája esetre. Az igeidőket is figyelembe veszi..


SD-77

De jó. Jelentse be!


btomi77

Mert kifelejtetted azt, hogy EGY macskája van.


Maminti.

Az "a"-t az angolban a megszámlálható főnevek elé mindig oda kell tenni, viszont a magyarul nem feltétlen kell mondani, hogy "egy" macskája van, ha csak nem kifejezetten meg akarjuk mondani a macskák számát. Tehát szerintem mind a két verzió jó!


makkmarce

nem, ezt nem szamolgatjuk, hanem határozott és határozatlan névelőnek hívják. és nem mindegy, hogy összetört az autót vagy összetört egy autót. az első esetben egyértelmű, hogy melyiket, a másodikban meg nem is fontos hogy melyik autóról van szó.


Baditz

mi gyerekünknek van egy macskája, miért nem jó?


Amazon6206

a birtokos névmások mindig tartalmazzák a névelőt is > az én ...> az ő...> a mi....>>az övék... stb.


vaKeresztr

Szerintem én is ezt írtam!???

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés