1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Oğlan bir elma yer ve ben ek…

"Oğlan bir elma yer ve ben ekmek yerim."

Çeviri:The boy eats an apple and I eat bread.

February 1, 2014

30 Yorum


chumarro

boy eats an apple and I "eats" bread diyorum ve kabul edilmiyor. Fakat önceki sorularda hep "I eats bread" şeklinde geçiyor s takısı neye göre ekleniyor?


Cemozel

S takisi sadece he she ve it te gelir


cimbom10

siz hocamisiniz benim gibi ogrenci mi ^__ ^


ProwlingParis

Şurada gördüğün kadro olarak kursu yapanlarız

course/en/tr


navavaner

iyiymiş ya. site tamamen ücretsiz şu an, ilerde ücretli olma ihtimali var mı acaba?


Selcen_Ozturk

hayır, hep ücretsiz kalacak


arastam

sen ne okuyon kı kucuk ogrencı


berfinn00

She he ve it olanlar s eki alir I you we they s eki almaz


2duygu2

S' takası he she it ' getirilmektedir


HasanGezer1

He she is de oluyo o


MenekeOru

He she it de gelir sadece s takası


Neslihan_Elif

S takisi sadece şhe it ve hede gelir


demirci37

Supersiniz. Boyle bir projeyi yapan katkisi bulunan herkese cok tesekkkur ederim. Hayat paylasinca guzell ;)


Hikmetbki

The boy eat an apple yerine he eats an apple neden olmuyor


Selcen_Ozturk

çünkü "he" o demek, kelimeyi çevirmelisin


kkocagoz1

Valla İngilizcemi gelistirdim,ispanyolcaya da bakacagim.Diger dilleri deneyen var mi?


cltkn

ben he boy diye yazdım the boy oluyormuş onu anlamadım


omercito

He boy diye bir kullanım yok. "Boy" bir isim/noun ve isimlerden önce bir belirteç/article kullanmamız gerekiyor. "The" belirteçini bilinen/belirli noun'lar için kullanıyoruz. "A, an" belirteçlerini ise bilinmeyen/belirsiz noun'lar için kullanıyoruz.


bluegirlminel13

He ve boy demek erkeklik anlamina geliyo zten.the boy derken "the" boy kelimesine yardimci oluyo gibi bisey.


Wedad_Doody

(I eat the bread) why wrong??


omercito

I eat the bread - Ekmeği yerim

The bread you're talking about is specific in this sentence.


ENESAKPINA

The boy eats an apple and I am eat bread yazdım yanlış niye " am"takısı gelmiyoki


omercito

"am/is/are" "to be" yani "olmak" fiilinin çekimleridir. Burada "to eat" yani "yemek" fiilini kullanmanız gerekiyor. İkisini bir arada kullanmanız zaten yanlış.

  • I am an apple. = Ben bir elmayım.
  • I eat an apple. = Ben bir elma yerim.
  • I am eat an apple. = HATALI, iki fiili birlikte kullanmıyoruz.
  • I am eating an apple. = Ben bir elma yiyorum. (Burada "am" yardımcı fiil görevi görüyor.

Son cümle şimdiki zaman cümlesidir ve "am/is/are + verb-ing" şeklinde oluşturulur. Belki onunla karıştırmış olabilirsiniz.


Utumyo

"The boys eats an apple and I eat the bread." neden olmadı?


SleymanOsm

The boy an eat apple and i am eat bread yazdım neden yanlış oluyor ?


MeryemErva1

I am eat bread yazdm kabul etmedi biraz once buna benzer cumlede de sadece I kullandm diye kabul etmemisti bunu hala çakamadm yha


pialypys

I harfini kucuk yazdim diye cümleyi kabul etmedi son sorudaydim :(


MuhammedEr16

Neden "I" oluyorda "I'm yada I am" olmuyor.


redokan

Bread yerine board yazdim kabul etti :D

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.