"Onun büyük bir ailesi var ."

Çeviri:Er hat eine große Familie.

July 2, 2016

3 Yorum


GamzeZeren

Gross ve Grosse arasındaki fark nedir?

July 2, 2016

MeteUlku

İsmin cinsiyetiyle alakalı bir durum. "Familie" feminen bir isim ("die/eine" alan), "groß" sıfatıyla kullanılırsa yani "büyük bir aile" olursa sıfatı da ismin cinsiyetine göre söylemeniz gerekiyor. Bazen sıfatı isimle kullandığınızda, ismin cinsiyetine göre sıfata bir veya iki harf eklemeniz gerekiyor. Ayrıca ismin haline göre de (nominativ, akkusativ, genitiv, dativ) değişim gösteriyor.

Nominativ:

  • Maskülen isimlerle kullanılan sıfatlar: ein großer Stift (büyük bir kalem)
  • Feminen isimlerle kullanılan sıfatlar: eine große Familie (büyük bir aile)
  • Nötr isimlerle kullanılan sıfatlar: ein großes Haus (büyük bir ev)

Akkusativ:

  • Maskülen: Wir haben einen großen Stift. (Büyük bir kalemimiz var.)
  • Feminen: Wir haben eine große Familie. (Büyük bir ailemiz var.)
  • Nötr: Wir haben ein großes Haus. (Büyük bir evimiz var.)

gibi değişebilir...

  • Nominativ: Maskülen "-er", Feminen "-e", Nötr "-es" alır. (großer, große, großes)
  • Akkusativ: Maskülen "-en", Feminen "-e", Nötr "-es" alır. (großen, große, großes)
  • Genitiv: Maskülen "-en", Feminen "-er", Nötr "-en" alır. (großen, großer, großen)
  • Dativ: Maskülen "-em", Feminen "-er", Nötr "-em" alır. (großem, großer, großem)
July 2, 2016

oduman77

Elinize, dilinize, yüreğinize sağlık.

August 11, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.