1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The birds read the newspaper…

"The birds read the newspaper."

Fordítás:A madarak elolvassák az újságot.

February 1, 2014

79 hozzászólás


P.Gabor

a madarak újságot olvasnak - nem jó megoldásnak? a madarak az újságot olvassák - helyesnek írja - /pedig ez lehetne akár folyamatos jelen fordítása is, /nem látok értelmi különbséget, vagy tévedek?


tien761

The birds read newspapers-A madarak újságot olvasnak.

The birds read THE newspaper - A madarak elolvassák AZ újságot. Látod már a különbséget? :)


Amunn.

én is ezt a választ adtam,és sztem is helyes a megoldás.:D


szucsdiamond1

Szerintem is a madarak újságot olvasnak a legjobb megoldás


Zombory

"A madarak újságot olvasnak" választ is be lehetne tenni a helyes válaszok közé szerintem is.


kramton

támogatom, jelentettem


lili.meloc

A madarak, hogy olvashatnának újságot?!


AlzKovcs1

Ügyesen Vagy ugyanúgy mint mi emberek, megveszik az újságárusnál:D


Mriusz5

Ez a hír kacsa.


LaciBarna

A madarak elolvassák az újságot. Tudom! Az előbb mondta a kutyám :)


gabenahun

Lassatok mar be ha nincs ott a the szocska akkor teljesen mas ertelme van a mondatnak. Ujsagot olvasnak es az ujsagot olvassak magyarul sem ugyanaz. Ha magyarul nem rakod oda a nevelot akkor a valaszod rossz. Ennyi


Berenyibolya

De bizony ott van a The szocska .....vagy szerinted hol nincs ott ??? ,,The birds read the newspaper''


Mabi77

Épp erre utalt gabehahun, hogy a magyarban sem lehet elhagyni, mert más lenne a jelentése.


cicusnuku

A madarak újságot olvasnak...?! Falun lakok de még nem láttam de majd figyelem xddd


AlzKovcs1

Én már láttam őket olvasni


Pallmall084

A madarak nem is olvasnak újságot:-D Bocsi,am tényleg király app.Komolyan


Diri1

Itt már volt minden, ami teljesen "életszerű": A ló tejet iszik, A kutya rizst eszik, A madár újságot olvas... Muhaha!


GalloFerenc

Te sem láttad a Vili, a verebet. :)


LiliMller

Héjafalvi Hírek xD


MARTA1967

nagyon érdekes...


K.G.P.

Ez olyan életszerű mondat, mint annó volt egy Rigó utcai nyelvvizsga


ZoltanKova2

Ujsagpapir mirert nem jo?


tdani01

mert az nem ujsag hanem papir XD :D Am nem tom


CsapoBenedek

a madarak nem is olvasnak ujságot


Szanto1

Ha több mesét olvasol, akkor találkozol még extrémebb változatokkal. Kérdezd meg a gyerekeket! Simán vezetnek repülőgépet is. :D


Konczi1

én is "a madarak újságot olvasnak"-ot írtam, szerintem elfogadható lehetne.


Maminti.

Nem elfogadható, mert az újság előtt ott a határozott névelő! "The newspaper". Tehát nem általában olvasnak, hanem AZ újságot elolvassák. (már amennyire a madarak tudnak olvasni) :D


Bagyes

Nem tudjátok? Ezek olyan papagájok, amik nemcsak beszélnek, de olvasnak is. Jobbak, mint két rendőr Londonban, ahol az egyik Ír, a másik olvas. Sorry Bobbies! (Jól írtam a bobby-t többesszámban?)


regi113

" A madarak elolvassák az újságot.." he-he-he Kicsit viccesen hangzik.....


valami.olyasmi

Ennek mi ertelme volt?


Roxyfoxi

Ekkora hülyeséget!!!


gyuri58045

Persze mert a madarak olvasnak ujsagot...hadjuk oket muvelodni


ReniMeszroo

a madarak elolvassák az újságot


SndorNagy2

Olyan hülye mondat


richard.j79

jó nyelvtanilag ez a program nem tud magyarul


Maminti.

De Te sem nagyon... Írásjelek? Jó, nyelvtanilag ez a program nem tud magyarul. Vagy: Jó nyelvtanilag, ez a program nem tud magyarul. Vagy: Jó nyelvtanilag ez, a program nem tud magyarul. :) Tudod, nem mindegy: A királynét megölni nem kell, félnetek jó lesz! Vagy: „A királynét megölni nem kell félnetek, jó lesz! :D


richard.j79

ez egy rossz mondat nem logikus magyarul


ZoltnRcz

Ezen már másodszor hasalok el, de még mindig fura a megoldás.


koromster

Nem akarok kötöszködni, de életszerübb példákkal hasznosabb lenne ez a program.


Maminti.

Kötözködni, életszerűbb! Ha már kritizálsz...


Mabi77

Egy kérdés: hogyan lehet itt félkövér betűt varázsolni?

(Amúgy tök igazad van, bennem is nagy volt a kísértés, de aztán nem kötöZködtem :-))


Maminti.

Két csillag közvetlen előtte és utána, Egy csillag = dőlt betű :)


Maminti.

You are welcome :)


LaszloHorvath002

VILÁGSIKER, OLVASÓ MADARAK!


MARTA1967

Igen...... vannak itt néha érdekes mondatok....


Brigi1300

Az hogy AZ az kell oda mert ugy mas ertelme van a mondatbak


kiwimadar

Miért kell ennyire fenn akadni ezen a mondaton, hogy értelmes-e, vagy nem? Amúgy a palimadarak jó poén.


PterTth2

ne már tényleg!


SzabCsaba9

Haromszor is meghallgattam, mert nem hittem a fulemnek! Ekkora marhasagot azert nem kellene feladni!


Mabi77

Nekem meg kifejezetten tetszik, mert az ilyen példákkal pont el lehet kerülni az automatizmusokat a megoldásokban, amikor kisebb-nagyobb mértékben intelligenciából is tudod a választ. Itt viszont kénytelen vagy odafigyelni, hogy pontosan mit is hallasz/olvasol.


SzabCsaba9

Igazán? Csak a kíváncsiság miatt, szerinted pontosan mekkora intelligencia hányados szükséges ahhoz, hogy hallás alapján valamit 100%-os biztonsággal be tudj azonosítani, úgy hogy a beszédszintetizátor alapból hibásan ejt dolgokat az esetek nem kis részében? :)


Mabi77

A "newspapert" eleve ki lehet találni akkor is, ha nem hallod túl jól. De pl. a "My son is a boy." mondatból is a második felében hallás és tökéletes megértés nélkül is ki lehet találni, hogy mi áll ott. Na egy ilyen mondatnál ez fel sem merül.


SzabCsaba9

Látom akkor kezded már kapiskálni, miért is faszság egy olyan példamondatot hallás utáni feladatnak feladni, amit helyesen kikövetkeztetni nem lehet, viszont a gép által mondottakra sem támaszkodhatsz, mert a gyakorlat szerint gyakran hülyeségeket mond. Innentől kezdve lehetsz akármilyen intelligens, a hülyeségre csak találomra lehet válaszolni, a rossz válasszal pedig csak lepontoz, ami egyáltalán nem korrekt ebben az esetben.


Nomi722496

Ha már egyszer meg tanulunk egy mondatot annak miért nincs értelme? A madarak mióta olvasnak újságot?


SzabCsaba9

Ne a példamondatot akard megtanulni, hanem a nyelvtant és a nyelv logikáját! Ez csak egyfajta segítség ebben. :)


EnnEnn1

A palimadarak... :D


esponta

Márpedig ugyanaz az értelme hogy olvassák vagy olvasnak! Egy nagyon pici különbség van csak, ettől még el lehet fogadni. Bár ennyi erővel életszerű mondatokat is fel lehetne adni fordításnak.


jcsabax

Az kérdés mennyire pici a különbség, de a duo-n ez a különbségtétel mindig kifejezetten jelen van. Azaz, hogy határozott névelő vagy határozatlan névelő illik (illene) a mondatba. Az 'olvassák'-hoz határozott illik: 'olvassák az újságot' (egy konkrétat), az 'olvasnak'-hoz pedig határozatlan: 'olvasnak újságot' (nem egy meghatározottat). Talán így jobban megfogható a különbség, és, hogy melyik lehet a helyes.


Gabo670926

Nem tudom mi a különbség, a madarak olvassák az újságot, vagy elolvassák. Számomra a végerdmény ugyan az, okos madár


nonkaka

Ha a madarak újságot olvasnak, a kígyók mehetnének a cirkuszba állásinterjúra


GregorMan1

Hasznos lesz ez a mondat, amikor a madarak olvasási szokásairól kell beszélnem valahol. Értem én hogy a nyelvtani szerkezet gyakorlására alkalmas a példa, de hasznosabb lenne olyan mondatokon gyakorolni amik életszerű helyzetekben nagy valószínúséggel elő is állnak. Ez a mondat fog majd beugrani ha az újsággal kapcsolatban mondani kell valamit.


Lehel249628

Nem tudtam hogy tudnak olvasni a madarak!!


Tanonc2

A Futrinka utcában jelenik meg a "Csőr" nevű sajtóorgánum. Alighanem arról van szó.


Panni729515

Hogy tanultak meg olvasni: e-learning és az anyukájuk segítségével.???


Reni848538

A madarak nem olvasnak ujsagot max ha meg tanitjak de ez teljes keptelenseg


ReniMeszroo

De egy 200 IQ vagy testvér!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.