A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The birds read the newspaper."

Fordítás:A madarak elolvassák az újságot.

4 éve

61 hozzászólás


P.Gabor

a madarak újságot olvasnak - nem jó megoldásnak? a madarak az újságot olvassák - helyesnek írja - /pedig ez lehetne akár folyamatos jelen fordítása is, /nem látok értelmi különbséget, vagy tévedek?

4 éve

tien761

The birds read newspapers-A madarak újságot olvasnak.

The birds read THE newspaper - A madarak elolvassák AZ újságot. Látod már a különbséget? :)

4 éve

szucsdiamond1

Szerintem is a madarak újságot olvasnak a legjobb megoldás

4 éve

Amunn.

én is ezt a választ adtam,és sztem is helyes a megoldás.:D

4 éve

Zombory

"A madarak újságot olvasnak" választ is be lehetne tenni a helyes válaszok közé szerintem is.

4 éve

kramton

támogatom, jelentettem

4 éve

lili.meloc

A madarak, hogy olvashatnának újságot?!

4 éve

Maminti.
Maminti.

Palimadarak :D

4 éve

AlzKovcs1

Ügyesen Vagy ugyanúgy mint mi emberek, megveszik az újságárusnál:D

3 éve

gabenahun

Lassatok mar be ha nincs ott a the szocska akkor teljesen mas ertelme van a mondatnak. Ujsagot olvasnak es az ujsagot olvassak magyarul sem ugyanaz. Ha magyarul nem rakod oda a nevelot akkor a valaszod rossz. Ennyi

4 éve

Berenyibolya

De bizony ott van a The szocska .....vagy szerinted hol nincs ott ??? ,,The birds read the newspaper''

4 éve

Mabi77
Mabi77

Épp erre utalt gabehahun, hogy a magyarban sem lehet elhagyni, mert más lenne a jelentése.

4 éve

LaciBarna

A madarak elolvassák az újságot. Tudom! Az előbb mondta a kutyám :)

4 éve

Maminti.
Maminti.

:D

4 éve

cicusnuku

A madarak újságot olvasnak...?! Falun lakok de még nem láttam de majd figyelem xddd

4 éve

AlzKovcs1

Én már láttam őket olvasni

3 éve

Pallmall084

A madarak nem is olvasnak újságot:-D Bocsi,am tényleg király app.Komolyan

4 éve

Diri1

Itt már volt minden, ami teljesen "életszerű": A ló tejet iszik, A kutya rizst eszik, A madár újságot olvas... Muhaha!

4 éve

GalloFerenc

Te sem láttad a Vili, a verebet. :)

4 éve

LiliMller

Héjafalvi Hírek xD

4 éve

MARTA1967

nagyon érdekes...

4 éve

nagypiros001

Veréb News

4 éve

K.G.P.

Ez olyan életszerű mondat, mint annó volt egy Rigó utcai nyelvvizsga

4 éve

ZoltanKova2

Ujsagpapir mirert nem jo?

4 éve

tdani01

mert az nem ujsag hanem papir XD :D Am nem tom

1 hónapja

CsapoBenedek

a madarak nem is olvasnak ujságot

4 éve

Konczi1

én is "a madarak újságot olvasnak"-ot írtam, szerintem elfogadható lehetne.

4 éve

Maminti.
Maminti.

Nem elfogadható, mert az újság előtt ott a határozott névelő! "The newspaper". Tehát nem általában olvasnak, hanem AZ újságot elolvassák. (már amennyire a madarak tudnak olvasni) :D

4 éve

TiborMszroo

a madarak elolvassák az újságot

1 hete

SndorNagy2

Olyan hülye mondat

4 éve

richard.j79

jó nyelvtanilag ez a program nem tud magyarul

4 éve

Maminti.
Maminti.

De Te sem nagyon... Írásjelek? Jó, nyelvtanilag ez a program nem tud magyarul. Vagy: Jó nyelvtanilag, ez a program nem tud magyarul. Vagy: Jó nyelvtanilag ez, a program nem tud magyarul. :) Tudod, nem mindegy: A királynét megölni nem kell, félnetek jó lesz! Vagy: „A királynét megölni nem kell félnetek, jó lesz! :D

4 éve

richard.j79

ez egy rossz mondat nem logikus magyarul

4 éve

ZoltnRcz

Ezen már másodszor hasalok el, de még mindig fura a megoldás.

4 éve

GellrtKeny

a palimadarak

4 éve

koromster

Nem akarok kötöszködni, de életszerübb példákkal hasznosabb lenne ez a program.

4 éve

Maminti.
Maminti.

Kötözködni, életszerűbb! Ha már kritizálsz...

4 éve

Mabi77
Mabi77

Egy kérdés: hogyan lehet itt félkövér betűt varázsolni?

(Amúgy tök igazad van, bennem is nagy volt a kísértés, de aztán nem kötöZködtem :-))

4 éve

Maminti.
Maminti.

Két csillag közvetlen előtte és utána, Egy csillag = dőlt betű :)

4 éve

Mabi77
Mabi77

Thanks :-)

4 éve

Maminti.
Maminti.

You are welcome :)

4 éve

LaszloHorvath002

VILÁGSIKER, OLVASÓ MADARAK!

4 éve

MARTA1967

Igen...... vannak itt néha érdekes mondatok....

4 éve

Lingolingi

:)

3 éve

kissliakiss

Gyakori...

3 éve

Brigi1300

Az hogy AZ az kell oda mert ugy mas ertelme van a mondatbak

3 éve

kiwimadar
kiwimadar

Miért kell ennyire fenn akadni ezen a mondaton, hogy értelmes-e, vagy nem? Amúgy a palimadarak jó poén.

3 éve

PterTth2
PterTth2

ne már tényleg!

3 éve

Bagyes
Bagyes

Nem tudjátok? Ezek olyan papagájok, amik nemcsak beszélnek, de olvasnak is. Jobbak, mint két rendőr Londonban, ahol az egyik Ír, a másik olvas. Sorry Bobbies! (Jól írtam a bobby-t többesszámban?)

1 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Haromszor is meghallgattam, mert nem hittem a fulemnek! Ekkora marhasagot azert nem kellene feladni!

1 éve

Mabi77
Mabi77

Nekem meg kifejezetten tetszik, mert az ilyen példákkal pont el lehet kerülni az automatizmusokat a megoldásokban, amikor kisebb-nagyobb mértékben intelligenciából is tudod a választ. Itt viszont kénytelen vagy odafigyelni, hogy pontosan mit is hallasz/olvasol.

1 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Igazán? Csak a kíváncsiság miatt, szerinted pontosan mekkora intelligencia hányados szükséges ahhoz, hogy hallás alapján valamit 100%-os biztonsággal be tudj azonosítani, úgy hogy a beszédszintetizátor alapból hibásan ejt dolgokat az esetek nem kis részében? :)

1 éve

Mabi77
Mabi77

A "newspapert" eleve ki lehet találni akkor is, ha nem hallod túl jól. De pl. a "My son is a boy." mondatból is a második felében hallás és tökéletes megértés nélkül is ki lehet találni, hogy mi áll ott. Na egy ilyen mondatnál ez fel sem merül.

1 éve

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Látom akkor kezded már kapiskálni, miért is faszság egy olyan példamondatot hallás utáni feladatnak feladni, amit helyesen kikövetkeztetni nem lehet, viszont a gép által mondottakra sem támaszkodhatsz, mert a gyakorlat szerint gyakran hülyeségeket mond. Innentől kezdve lehetsz akármilyen intelligens, a hülyeségre csak találomra lehet válaszolni, a rossz válasszal pedig csak lepontoz, ami egyáltalán nem korrekt ebben az esetben.

1 éve

regi113

" A madarak elolvassák az újságot.." he-he-he Kicsit viccesen hangzik.....

1 éve

AranyViki

Ennek mi ertelme volt?

1 éve

Sasv_ri_J_zmin

Ekkora hülyeséget!!!

1 éve

gyuri58045

Persze mert a madarak olvasnak ujsagot...hadjuk oket muvelodni

5 hónapja

Capi01
Capi01

Én mindig lelassítva hallgatom vissza, így könnyebb.

2 hete

SzabCsaba9
SzabCsaba9

Csakhogy a beszélő nem lelassitva fog beszélni hozzád, így inkább a normál beszédtempót érdemes megszokni.

2 hete

TiborMszroo

ez mi?

1 hete