1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We even have a fish soup."

"We even have a fish soup."

Fordítás:Még hallevesünk is van.

February 1, 2014

76 hozzászólás


probbi

Az "is" honnan derül ki? Anélkül miért nem jó?


Shibelion

Az even-ből, ilyen esetekben hozzá tartozik a még-hez.


Werton123

Én a "sem"-et írtam, és úgy is értelmesnek KÉNE lennie a mondatnak.


Maminti.

Ha ebben a mondatban tagadás lenne az "even", akkor így nézne ki:

We do not have even a fish soup


Shibelion

WRONG! A szórenden ne változtass: We don't even have a fish soup. :)

Egyébként az even-nel nem tagadunk sehol, csak az előtte álló tagadó szóval.


Maminti.

Igenis Tanár Úr! :)


Shibelion

Leülni! Egyes! :D


Werton123

Ahha... köszönöm szépen az eligazítást :)


brutus01

A még van hallevesünk azért nem jó, mert magyarban jelentésbeli különbség van a két mondat között. A még hallevesünk is van azt jelenti, hogy van x fogásos kajánk és még hallevesünk is, de, ha azt mondod, hogy még van hallevesünk, akkor arra az értelmére világítasz rá, hogy az azért van, mert nem ettétek meg.


barba.g

Még van hallevesünk miért nem jó? Nem értem hol szerepel az "is" szó


Krisztina113

Talán az is szócska az angol even szó még...is jelentéséből következik


AdriennBor

Én is ebbe a hibába estem.


bence86

számomra érdekes a magyar gépi fordítása, hogy még halat is esznek...hol van itt az evés szó? inkább birtokolják, máskor ezért fordított esetben tuti életet vesztenék.


Shibelion

Én sem fordítanám a have-et evés-re, szerintem is birtokos szerkezet.


st46

"I have breakfast" például soha nem birtokos szerkezet, mindig "Reggelizek". és a határozatlan névelő is inkább erre utal. A vendéglős inkább "some fish soup"-ot használna.


puskaskati

Az even szó jelentésénél a per jeleket hogy kell értelmezni? Még....is, még sem, még sincs? Én speciel úgy gondoltam, hogy nincs hallevesünk.


viktro82

nekünk még hallevesünk is van... ez mitől hibás? :)


brigittacsilla

"egyhallevesünk" olyan szomorú


bpzs

megismételtem újra ezt a feladatsort, most beirtam az egyhallevesünk-et , de nem fogadta el, most a méghallevesünk volt a nyerö verzió :-)


brigittacsilla

Kemény két hét lehet mögöttük. :) sokan rácuppantunk a játékra, úgy látom...


bpzs

Vicces ugyan, de úgy voltam vele, hogy totál marhaság, de ha neki ez a jó, akkor beirom ezt, ne veszitsek emiatt életet...erre most épp nem ez tetszett neki :-) a férjemnek kf nyelvvizsgája van, de ö sem tudta duolingo nyelvre leforditani.


brigittacsilla

Azt tapasztaltam, hogy vannak jobban kidolgozott körök, mintha fel lenne osztva a szerkesztők között. A régebbi köröket, ha frissitenem kell, egyre inkább kidolgozottaknak találom. Azt irta itt egy szerkesztő, hogy kb egy év mulva lesz szuper. Es kerik hogy segitsunk a hibajelentessel nekik. Egyre nepszerubb ez a jatek. Szoval hajra mindenki. :)


Orsi1026

azért jobb az eleje, mert azt többen csinálták már meg, mint a közepét, pláne a végét. minél többen használják, annál többen jelentik be a hibákat, így azok már javítva vannak.


JutkaBerecz

egymást tanítjuk mi egy kicsit magyarra őket.Az eleje könnyű ,ahogy haladunk egyre nehezebb több visszajelzés érkezik hozzájuk,és jó érzés ha visszajeleznek fel van osztva közöttük én már kapta a 15 .östől választ.Tényleg meg vagyok elégedve,végig csinálom.


ohollos

Mindenki jobban járt, mint én, mert én úgy fordítottam, hogy még sincs hallevesünk.


matzoli

Az even mikor jelenti azt, hogy "is"és mikor hogy "sincs"?


Shibelion

Is-t, ha kijelentő, sincs-et vagy ennek szinonímáit pedig, ha tagadó mondatban szerepel.


peter.birk

Az mondjuk nem éppen mindegy KicsiVikk....


janess73

"nekünk is van egy hallevesünk" miért nem jó, sokkal magyarosabb, mint a példamondat, hogy "nekünk van egy hallevesünk is"


Andichess

A két mondat jelentése szerintem eltér, mert az "is" más mondatrészhez kapcsolódik. A nekünk is van: másnak is van és nekünk is. Hallevesünk is : esetleg húslevesünk is van. Az is az első esetben személyhez kötődik, a második esetben a leveshez. Szakszerűen nem tudom elmagyarázni, de szerintem ezért más a két mondat értelme.


kittitancsik

Ilyenkor mivan ha ugyanúgy írom be ahogy a megoldàs és nem fogadja el


Zsozsoka7

is nélkül miért nem jó?


Shibelion

Mert így írták eredeti (angol) szöveget.


EszterZubor

Mégsincs hallevesunk.ez nem jo.gondolom akkar a have igét is tagadasba teszi? We even haven't is a fish soup? Vagy hülyeséget írók?valaki vagy az csak annyi h we don't have fish soup?


janess73

"mi is eszünk egy hallevest" magyaros, ugyanazt jelenti mint a példamondatok még sem jó. Vajon miért???


Maminti.

Ez az "even" nagyon megzavart. Akárhány szótárat nézek, nagyjából mindegyik ezeket a jelentéseket írja: egyenesít, egészen, egyenes, egyenletes, egyenlő, éppen, kiegyenesít, kiegyenlít, lapos, páros, sík, sima, szabályos, éppen, egészen, stb. Sehol semmi jelét nem találtam a Duo-n írott jelentésnek. Szeretném tudni, hogy a való életben valóban használják-e az "even"-t a "még... is" kifejezésre! Előre is köszönöm a válaszadónak! ;)


Shibelion

Igen, használják. Ennek a példamondatnak az even többi jelentésével elszállna az értelme. Valamint még olyan jelentése is van, hogy egyáltalán. Amit viszont itt szintén nem lenne logikus használni.

http://gevaaalik.com/wp-content/uploads/2013/03/Do-you-even-lift-bro.jpg


LyricsHaxe

"még nekünk is van halászlevünk " tényleg helytelen ?


KollerMisi

persze hogy helytelen! a halászlé Magyar étel a Duolingo pedig Amerikai így nem ismeri. ha jót akarsz, akkor "hallevest írj"!


Tuda7

even lehet is vagy sincs ... ez érdekes ...mert akkor nekünk is van halleves vagy nekünk sincs ....nem mindegy :-)


Shibelion

Sincs-et akkor jelent, ha tagadó mondatban szerepel, nyilván.

We don't even have a fish soup. = Még (csak) halászlevünk sincs.

Szóval itt csak is-t jelenthet.


millera08

Nem vagyok egy konyhatündér, de én még nálunk hallevesről sosem hallottam, csak halászléről.


Maminti.

Pedig nem minden halleves halászlé. :) A halászlé kifejezetten magyar specialitás, ami tulajdonképpen hosszú lére eresztett halpaprikás.


nagyi60

na most már kapjanak a fejükhöz, ez a fordítás messze nem azt tartalmazza mint az angol mondat.


Maminti.

Pedig bizony, pontosan azt jelenti, ha mégoly furcsa is :)


Shibelion

Viszont a have nem jelenti azt, hogy eszünk.


Maminti.

I have lunch = ebédelek; I have dinner = vacsorázok; I have breakfast = reggelizek. Szerintem ez alapján a "hallevest eszünk" fordítható úgy, hogy "we have a fish soup".


Shibelion

Nem, ez alapján akkor úgy kellene, hogy hallevesezek... :D Bár lehet, hogy neked van igazad és csak én dramatizálom túl. Nem szándékom mindig ellent mondani neked, de most szerintem inkább nem értek egyet.


Maminti.

Nem is gondoltam, hogy előre megfontolt szándékkal mondsz nekem ellent. :D Sőt! Örülök, ha egy-egy vitás kérdést meg lehet valakivel beszélni, hiszen abból is lehet tanulni. Ebben a kérdésben nem tudom melyikőnknek van igaza, de azt gondolom, ez nem is olyan marginális kérdés. :) Nekem amúgy is az "even" okozott problémát, amit viszont voltál szíves nagyon szépen elmagyarázni.


Shibelion

You're welcome! :)


Bony31

A have: étel/ital mellett = eszik/iszik (Duo súgó) Ezt csak most fedeztem fel. have a bit of sg = harap vmi kis ennivalót (SZTAKI) A határozatlan névelőnek is köze lehet az értelmezéshez, bár ezt még csak gyanítom.


Shibelion

Sigh Jaj, ez a magyar.

Én is most találkoztam vele először.


nagyi60

ja kérem ha csak úgy oda lehet biggyeszteni egy szót ami nincs ott már sokkal könnyebb.


Maminti.

Melyik szóra gondolsz pontosan?


Mirjam114175

Koszonom Shibe Doge a magyarazatod igy vegre ertem miert volt hibas az hogy nincs-et hasznaltam


borandi68

Az "even"-nek van egy olyan jelentése is, hogy "éppen". Nekünk éppen van egy hallevesünk!


hannam1098

a még mellé miért kell az is? even csak 1x van a mondatban...


malyacska

Ez most komoly? Vèletlen kihagytam a hallevesből az egyik "l "betűt ès nem fogadta el,egyèb hiba nem volt!ès most megint meghaltam,1-el a vège előtt!!!


amukbazso

Probbi igazad van itt sem also sem mas kifejezes nem utal az is -re igy elkene fogadnia a rendszernek


zeneszpeter

Honnan derül ki, hogy az "is" mire értendő? Nekünk is van, vagy halászlénk is van? Hogyan szólna az a mondat, hogy nekünk is van halászlénk?


Fricc85

Szerintem ez azt jelenti ,hogy "Nekunk még van hallevesunk." vagy "Nekunk is van hallevesunk" A szo szerinti forditasban...vagy nem ?


DiscreteIdeal

Nem értem miért keresi mindenki az 'is' létigét. Ez egyszerű jelen, az alany 'we', az ige 'have', a kötöszó 'even'.

Engem ami jobban bosszant, a 'fish soup' előtti 'a'. Tudtommal a 'soup' megszámlálhatatlan főnév, így szerintem a 'fish soup' is.

Szerintem az alábbiak helyesek, de lehet, hogy tévedek: We even have fish soup. We even have some fish soup. We even have a plate of fish soup.


Sztankay54

Nekünk is van halászlénk. Egyszerűen érthetetlen,hogy ez miért hibás. Az ist berakja a mondat végére.


Ninagi

Az even egyik jelentése a még... is, tehát nem lehet másként érteni, nem kell keresni külön a mondatban az is-t, egyszerűen meg kell tanulni ezt a típusú kifejezést. Az angolt néhol nem lehet szóról szóra lefordítani.


rbita

De miért "egyhalászlevünk" szerepel a megoldásban?


Sztankay54

Az even szerintem fosztóképző ,ezért nem értem a DUO fordítását, DE készséggel fogadnék egy magyarázatot.Köszönettel.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.