Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ona pozwoliła artyście gotować."

Tłumaczenie:She has allowed the artist to cook.

4 lata temu

11 komentarzy


DVF007
DVF007

She has let the artist to cook?

4 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

"Let" i "make" używamy bez "to" - "She let me do it", "She made me do it".

1 rok temu

gkuba

I also used verb 'let' and it was marked as incorrect.

4 lata temu

Sly82x

Tam nie było opcji let

3 lata temu

kamikami82

Prawie. "She let the artist cook."

4 lata temu

turisma

I typed the same and it's correct :) one of two

4 lata temu

buskes76

po "let" nigdy "to" ! bez "to" byłoby dobrze

8 miesięcy temu

arko04

Dlaczego przed "artist" jest the? I dlaczego przed "cook" "jest to"

2 lata temu

bat400870

Artysta jest konkretny dlayego the artist To cook bo pozwolila mu GOTOWAĆ - bezokolicznik

2 lata temu

arko04

Czyli zawsze przed bezokolicznikiem daje sie to?

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Zwykle ale nie zawsze.
NP po "make" i "let" nie używamy "to"
"He made/let me do it".
Po "help" jest opcjalne
"He helped her (to) pack".

Nie używamy "to" po czasownikach modalnych - "I can cook", "You should go", "He might be late", itd.

1 rok temu