A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I work tonight."

Fordítás:Ma éjszaka dolgozom.

4 éve

31 hozzászólás


abcdrhje72

Dolgozok este ...

4 éve

Loredana.G2004

Ez a duoli go jót tesz

10 hónapja

Marcipan86

Én dolgozok-at írtam és amiatt nem jó:-( átjavította dolgozom- ra

3 éve

borbas.matyas

Nekem is, pedig a helyesiras.mta.hu szerint mind a két alak helyes, ráadásul korábbi feladatoknál elfogadta hasonló esetben a k és az m végű verziót is.

3 éve

Loredana.G2004

Nekemis pnt gyan ugy van

10 hónapja

TwlenTwo2

Nekem is ez volt

3 éve

pezzonovante1

Este dolgozom, nem jó neki :-( Ma este dolgozom jó csak.

4 éve

racz-fodor-kati

ahogyan a today jelenti a mai napot

4 éve

lukacsi

A "ma éjjel" az rossz?

4 éve

adda76
adda76

az at night lenne.

4 éve

Fokka11

Az este dolgozom se jó :(

4 éve

kazsuli

tonight = MA este/éjszaka, míg az "at night" = általában éjszaka/este. Ezt a következtetést vontam le a példák alapján. A nagy szótár is " ma éjszaka"-t fordít a "tonight" -ra

4 éve

miskei
miskei

Ma este dolgozok. nekem ennél az ikes igénél elmegy ez a változat is, még ha nincs is ott a bővítmény.

3 éve

andrea.kov4

Jó lenne, ha az ikes igéket elfogadná, mert bár nem érdekel az életvesztés, azért nagyon bosszantó, hogy nem helyes az, ami igazából az lenne. Hogy és hol lehet ezt jelezni?

3 éve

OldAkita

A Duo nem csak angolul tanít hanem magyarul is :) "A valódi ikes igék szabályosan kijelentő mód, jelen idő, egyes szám 1. személyben csak -m toldalékot kaphatnak. A kérdezett példák helyesen tehát: eszem, iszom, lakom." és ennek megfelelően a dolgozom is. http://www.e-nyelv.hu/2009-11-12/ikes-igek-helyes-hasznalata/

3 éve

GusztvHara

Kedves OldAkita! Kérem magyarázza el a valódi és "ál" ikes igék mibenlétét.kiváncsian várom válaszát Azért használom a "magázást" mert az old kötelez, vagy tévedek?

3 éve

OldAkita

Kedves GustvHara! Nem érzem magam szakavatott tudornak az ikes igék ragozását illetően. Ebben a témában bőséges vitaanyag található a Google segítségével.

3 éve

GusztvHara

Kedves Tanulótársam! Kösz' a választ és még jobban tisztelem mert, miután megírtam soraimat rákattintottam a forrásra, s eddig nem ismert lehetőségekkel találkoztam.Gyönyörű a nyelvünk, s minő véletlen az angol tanulás 65 évet visszaröpített időben, hisz eddig nem foglalkoztam különösebben a nyelvtannal.Üdv.: Gusztáv

3 éve

OldAkita

Annyit még hozzá kell tennem, előző hozzászólásomban nem véletlen használtam a vitaanyag szót. Ugyanis sokak véleménye szerint az ikes igék ragozása értelmetlen és felesleges. Az iskolákban, úgy ahogy, igyekeznek tanítani, viszont szinte senki nem használja a köznyelvben. Gyakorlatilag halálra van ítélve. Ez még akkor is így lenne ha a felsejlő új világ nem az érintőképernyős ikonokról hanem az írott és olvasott szövegről szólna.

3 éve

surja1

Dolgozok dolgozom helyett.Én angolul tanulok de a készítőknek meg magyarul kéne

3 éve

BernadettH14

Este dolgozok

3 éve

Hofi1982

Dolgozok ma este. De hibát jelzett.

3 éve

SandalPhonAngel

"Dolgozok éjszaka" - az miért nem jó?

3 éve

adda76
adda76

Mert az at night lenne.

3 éve

GusztvHara

éjjel dolgozok: nem fogadta el,ugyanakkor az éjjel dolgozom-at helyesnek írja ,,??!!??

3 éve

G.D.Emi

Miért nem jó a "dolgozok ma este"?

3 éve

adda76
adda76

Jó. Jelentsd, ha nem fogadja el.

3 éve

afaszomkivan

ma este dolgozok

3 éve

Petra571936

Most miért baj ha odaraktam a "the"-t!? :D

3 éve

Harga
Harga

Attól függ, hova raktad.

1 éve