"Tell her we love her."

Fordítás:Mondd meg neki, hogy szeretjük őt.

February 1, 2014

48 hozzászólás


BarnaKacik

Tényleg két d a "mondd" felszólító módban.

February 2, 2014

Riri401

Én is csak egy "d" betűt hagytam ki

January 2, 2015

tuimre

Igen. A nyelvtannal, fordítással voltam elfoglalva, és nem vettem észre, hogy az "okos T-9" levette a felszólító módra utaló második d betűt. Pedig azt már az oviban tudtam, és ilyenre megy el 1 élet! :(

February 14, 2015

AnikoDibaczi

Én is elrontottam. Ezért megnéztem a www.magyarhelyesiras.hu-n és tényleg MONDD!

March 30, 2016

Kata220875

Különben nem tudnánk, h. kiről van szó. Itt ugyanis, d végű igéknél, kiesik a felszólító mód jele és marad a személyrag. A hosszabb alak segíti a megértést mond-j(a)-d. A j, ami kiesik a rövidebb alakban.

September 15, 2019

Shibelion

Egyébként ez a mondat magyarul a legjobban így hangzana: Mondd meg neki, hogy szeretjük.

February 27, 2014

Skovacska

Elfogadta

May 8, 2018

dementor3

"Mond meg neki, mi szeretjük őt." Mond helyett mondd!

February 1, 2014

beresdeakbalazs

A mondd a helyes szerintem is

February 1, 2014

turbotom55

azt írtam,hogy: "közöld vele,mi szeretjük őt",ha ez nem ugyanazt jelenti,hát megeszem a nem létező kalapom

April 8, 2014

barnak01

Elmondjuk neki, mi szeretjük őt. Ez a fordítás miért nem jó?

February 27, 2014

Breki33

mert felszólító mód

February 27, 2014

barnak01

A felszólító módban nem kötelező a felkiáltó jel?

February 27, 2014

Shibelion

Nem.

February 27, 2014

zsurzs

Ezek szerint az angol nyelvben nem kötelező. Mert a magyarban igen. Bevallom, én a felkiáltó jel hiányában rontom el sokszor a fordítást.

December 1, 2014

Breki33

Nincs személyes névmás ez utal rá ebben az esetben.

Lejjebb írtam:

"A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást."

December 1, 2014

JLucaa

De ebben az alkalmazàsban nem is kötelező kittenni az írásjeleket. Az a lényeg, hogy mondattanilag helyes legyen.

April 20, 2015

BiddyB

Gondolom a szavak sorrendjéből kéne rájönni, kijelentőben 'her tell' lenne...

March 2, 2014

Riri401

Azért mert nem mi mondjuk el neki hanem ő

July 18, 2014

Mindenekelott

Ha még magyarul sem tudtok, akkor mit akartok az angollal?

April 25, 2018

jujuka9

A mond ige felszólító módban két d-vel írandó. Tehát itt a "mondd " a helyes.

February 3, 2014

Reflective

Két d-vel helyes a felszólító mód.

February 4, 2014

TmeaKiss3

Mondd meg! Felszólítás, így 2 D!!!

February 4, 2014

Hercze

Nem értem! Ez most angol nyelv tanulás, vagy magyar helyesírási gyakorlatokt végzünk?

April 10, 2014

Shibelion

Itt angol nyelvtanulásra van lehetőség, de az utóbbi nagyobb prioritást kellene, hogy élvezzen az előbbivel szemben, ami viszont nem minden egyénnél van így, sajnos.

April 10, 2014

ildikote

ebből a mondatból csak két szavat értettem,,,,,úgy látszik rossz a hallásom

May 20, 2014

kecsilla

Meséld el neki, hogy szeretjük. Miért nem jó!?

July 5, 2014

Shibelion

Mert ezen általában nincs mit mesélni, egyszerűen csak megmondják.

July 8, 2014

Sir-git13

Azt mondja hogy loves a love helyett.

February 7, 2014

RitaSipeki

én is loves-t hallottam még lassítottban is :)

February 9, 2014

fulesan

Nekem pusztán azért nem fogadta el, mert bele tettem az ő-t, mondd el ő neki, mi szeretjük őt. Holott ez így is ugyanazt jelenti, egyszer elfogadja, kéri, máskor beleköt a személyes névmásokba. Nem túl logikus.

February 18, 2014

Shibelion

Tudni kell, hogy hol van rájuk tényleges szükség és hol számítanak teljesen fölöslegesnek. Itt például a "neki" elé nincs értelme kitenni, míg a szeretjük után ki lehet, de nem fontos. Én talán csak egyszer buktam ilyenen.

February 20, 2014

CosmaEmese

"elmondja szeretjuk ot" miert nem jo, ha elfogadja a "mondja, szeretjuk ot" valaszt?

March 31, 2014

EszterZubor

Azert mert o nem elmondja hogy mi szeretjuk ot,hanem felszolit hogy Mondd meg neki mi szeretjuk ot. She tells we love him-O elmondja mi szeretjuk ot

April 1, 2014

CosmaEmese

koszonom

April 1, 2014

Eni74

Ebben a mondatban mi utalt a felszólító módra?

April 27, 2014

Breki33

Felszólító mód (Imperative Mood)

Csak második személyben használjuk, egyes és többes számban egyaránt a to nélküli főnévi igenévvel fejezzük ki:

<pre>Open the books. (Nyissátok ki a könyveteket!) Don’t be angry with Peter. (Ne légy mérges Péterre!) </pre>

Első és harmadik személyben körülírást, a to let igét használjuk to nélküli főnévi igenévvel:

<pre>Let me go. (Hadd menjek!) Let’s go to the cinema. (Menjünk moziba!) Don’t let him smoke. (Ne dohányozzon!) </pre>

Az angolban pontot teszünk a felszólító mondat után.

http://erettsegi.com/tetelek/angol/angol-felteteles-es-felszolito-mod-muveltetes/

April 28, 2014

OldAkita

A Duo nem tanít nyelvtant, de tulajdonképp egyfolytában azt teszi, csak nem magyarázza el mit miért. Ezt most te tetted meg, köszönet érte.

May 9, 2014

Breki33

A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást.

April 28, 2014

andrea.kri1

Es miert nem jo a mondd meg neki hogy szeretjuk ot?

June 14, 2014

An-csa-ka

Nem értem, ha még csak itt tart valaki, akkor honnan kéne tudnia, hogy ez felszólító mód? Még csak sima jelen idejű igéket veszünk, a felszólító mód megérne egy külön leckét szerintem. :-(

October 1, 2014

narancs12

Szégyen,hogy lehagytam a d-t,de véletlenül.

January 24, 2015

reczeylaura

Eddig soha nem volt baj hogyha kihagytam egy betűt. Ezt mégis hibának számolta be és visszament

March 7, 2015

KrthyImre

Nem vagyok a baglyotok!

March 14, 2018

KataJvor

"Mondja,hogy szeretjük őt" Elfogadta

February 11, 2019

FehrAnna8

Mondd meg neki, szeretjük őt! Így Fogadta el...

March 10, 2019

DuzniZsolti

Miért nincs felkiáltójel a felszólító mondat végén?

July 4, 2019

Szurmay-Do1

Az mértnem jó hogy '' mond meg neki hogy szeretem őt

July 27, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.