1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Tell her we love her."

"Tell her we love her."

Fordítás:Mondd meg neki, hogy szeretjük őt.

February 1, 2014

49 hozzászólás


BarnaKacik

Tényleg két d a "mondd" felszólító módban.


Riri401

Én is csak egy "d" betűt hagytam ki


tuimre

Igen. A nyelvtannal, fordítással voltam elfoglalva, és nem vettem észre, hogy az "okos T-9" levette a felszólító módra utaló második d betűt. Pedig azt már az oviban tudtam, és ilyenre megy el 1 élet! :(


AnikoDibaczi

Én is elrontottam. Ezért megnéztem a www.magyarhelyesiras.hu-n és tényleg MONDD!


Kata220875

Különben nem tudnánk, h. kiről van szó. Itt ugyanis, d végű igéknél, kiesik a felszólító mód jele és marad a személyrag. A hosszabb alak segíti a megértést mond-j(a)-d. A j, ami kiesik a rövidebb alakban.


Shibelion

Egyébként ez a mondat magyarul a legjobban így hangzana: Mondd meg neki, hogy szeretjük.


dementor3

"Mond meg neki, mi szeretjük őt." Mond helyett mondd!


beresdeakbalazs

A mondd a helyes szerintem is


turbotom55

azt írtam,hogy: "közöld vele,mi szeretjük őt",ha ez nem ugyanazt jelenti,hát megeszem a nem létező kalapom


barnak01

Elmondjuk neki, mi szeretjük őt. Ez a fordítás miért nem jó?


Breki33

mert felszólító mód


barnak01

A felszólító módban nem kötelező a felkiáltó jel?


zsurzs

Ezek szerint az angol nyelvben nem kötelező. Mert a magyarban igen. Bevallom, én a felkiáltó jel hiányában rontom el sokszor a fordítást.


Breki33

Nincs személyes névmás ez utal rá ebben az esetben.

Lejjebb írtam:

"A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást."


JLucaa

De ebben az alkalmazàsban nem is kötelező kittenni az írásjeleket. Az a lényeg, hogy mondattanilag helyes legyen.


BiddyB

Gondolom a szavak sorrendjéből kéne rájönni, kijelentőben 'her tell' lenne...


Riri401

Azért mert nem mi mondjuk el neki hanem ő


Mindenekelott

Ha még magyarul sem tudtok, akkor mit akartok az angollal?


jujuka9

A mond ige felszólító módban két d-vel írandó. Tehát itt a "mondd " a helyes.


Reflective

Két d-vel helyes a felszólító mód.


TmeaKiss3

Mondd meg! Felszólítás, így 2 D!!!


Hercze

Nem értem! Ez most angol nyelv tanulás, vagy magyar helyesírási gyakorlatokt végzünk?


Shibelion

Itt angol nyelvtanulásra van lehetőség, de az utóbbi nagyobb prioritást kellene, hogy élvezzen az előbbivel szemben, ami viszont nem minden egyénnél van így, sajnos.


ildikote

ebből a mondatból csak két szavat értettem,,,,,úgy látszik rossz a hallásom


kecsilla

Meséld el neki, hogy szeretjük. Miért nem jó!?


Shibelion

Mert ezen általában nincs mit mesélni, egyszerűen csak megmondják.


Sir-git13

Azt mondja hogy loves a love helyett.


RitaSipeki

én is loves-t hallottam még lassítottban is :)


fulesan

Nekem pusztán azért nem fogadta el, mert bele tettem az ő-t, mondd el ő neki, mi szeretjük őt. Holott ez így is ugyanazt jelenti, egyszer elfogadja, kéri, máskor beleköt a személyes névmásokba. Nem túl logikus.


Shibelion

Tudni kell, hogy hol van rájuk tényleges szükség és hol számítanak teljesen fölöslegesnek. Itt például a "neki" elé nincs értelme kitenni, míg a szeretjük után ki lehet, de nem fontos. Én talán csak egyszer buktam ilyenen.


CosmaEmese

"elmondja szeretjuk ot" miert nem jo, ha elfogadja a "mondja, szeretjuk ot" valaszt?


EszterZubor

Azert mert o nem elmondja hogy mi szeretjuk ot,hanem felszolit hogy Mondd meg neki mi szeretjuk ot. She tells we love him-O elmondja mi szeretjuk ot


Eni74

Ebben a mondatban mi utalt a felszólító módra?


Breki33

Felszólító mód (Imperative Mood)

Csak második személyben használjuk, egyes és többes számban egyaránt a to nélküli főnévi igenévvel fejezzük ki:

<pre>Open the books. (Nyissátok ki a könyveteket!) Don’t be angry with Peter. (Ne légy mérges Péterre!) </pre>

Első és harmadik személyben körülírást, a to let igét használjuk to nélküli főnévi igenévvel:

<pre>Let me go. (Hadd menjek!) Let’s go to the cinema. (Menjünk moziba!) Don’t let him smoke. (Ne dohányozzon!) </pre>

Az angolban pontot teszünk a felszólító mondat után.

http://erettsegi.com/tetelek/angol/angol-felteteles-es-felszolito-mod-muveltetes/


OldAkita

A Duo nem tanít nyelvtant, de tulajdonképp egyfolytában azt teszi, csak nem magyarázza el mit miért. Ezt most te tetted meg, köszönet érte.


Breki33

A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást.


andrea.kri1

Es miert nem jo a mondd meg neki hogy szeretjuk ot?


An-csa-ka

Nem értem, ha még csak itt tart valaki, akkor honnan kéne tudnia, hogy ez felszólító mód? Még csak sima jelen idejű igéket veszünk, a felszólító mód megérne egy külön leckét szerintem. :-(


narancs12

Szégyen,hogy lehagytam a d-t,de véletlenül.


reczeylaura

Eddig soha nem volt baj hogyha kihagytam egy betűt. Ezt mégis hibának számolta be és visszament


KrthyImre

Nem vagyok a baglyotok!


KataJvor

"Mondja,hogy szeretjük őt" Elfogadta


FehrAnna8

Mondd meg neki, szeretjük őt! Így Fogadta el...


DuzniZsolti

Miért nincs felkiáltójel a felszólító mondat végén?


Szurmay-Do1

Az mértnem jó hogy '' mond meg neki hogy szeretem őt


Unczi

Kicsit nem egyértelmű…

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.