A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Tell her we love her."

Fordítás:Mondd meg neki, hogy szeretjük őt.

0
4 éve

43 hozzászólás


BarnaKacik

Tényleg két d a "mondd" felszólító módban.

20
Válasz4 éve

Riri401

Én is csak egy "d" betűt hagytam ki

6
Válasz3 éve

tuimre
tuimre

Igen. A nyelvtannal, fordítással voltam elfoglalva, és nem vettem észre, hogy az "okos T-9" levette a felszólító módra utaló második d betűt. Pedig azt már az oviban tudtam, és ilyenre megy el 1 élet! :(

3
Válasz3 éve

AnikoDibaczi

Én is elrontottam. Ezért megnéztem a www.magyarhelyesiras.hu-n és tényleg MONDD!

1
Válasz2 éve

Shibelion

Egyébként ez a mondat magyarul a legjobban így hangzana: Mondd meg neki, hogy szeretjük.

13
Válasz4 éve

Skovacska

Elfogadta

0
Válasz3 hónapja

dementor3

"Mond meg neki, mi szeretjük őt." Mond helyett mondd!

8
Válasz4 éve

beresdeakbalazs

A mondd a helyes szerintem is

6
Válasz4 éve

turbotom55

azt írtam,hogy: "közöld vele,mi szeretjük őt",ha ez nem ugyanazt jelenti,hát megeszem a nem létező kalapom

4
Válasz4 éve

barnak01
barnak01

Elmondjuk neki, mi szeretjük őt. Ez a fordítás miért nem jó?

3
Válasz4 éve

Breki33

mert felszólító mód

1
Válasz4 éve

barnak01
barnak01

A felszólító módban nem kötelező a felkiáltó jel?

2
Válasz4 éve

Shibelion

Nem.

1
Válasz4 éve

zsurzs

Ezek szerint az angol nyelvben nem kötelező. Mert a magyarban igen. Bevallom, én a felkiáltó jel hiányában rontom el sokszor a fordítást.

1
Válasz3 éve

Breki33

Nincs személyes névmás ez utal rá ebben az esetben.

Lejjebb írtam:

"A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást."

2
3 éve

JLucaa

De ebben az alkalmazàsban nem is kötelező kittenni az írásjeleket. Az a lényeg, hogy mondattanilag helyes legyen.

0
3 éve

BiddyB

Gondolom a szavak sorrendjéből kéne rájönni, kijelentőben 'her tell' lenne...

0
Válasz4 éve

Riri401

Azért mert nem mi mondjuk el neki hanem ő

0
Válasz4 éve

jujuka9

A mond ige felszólító módban két d-vel írandó. Tehát itt a "mondd " a helyes.

1
Válasz4 éve

Reflective

Két d-vel helyes a felszólító mód.

1
Válasz4 éve

TmeaKiss3

Mondd meg! Felszólítás, így 2 D!!!

1
Válasz4 éve

Hercze

Nem értem! Ez most angol nyelv tanulás, vagy magyar helyesírási gyakorlatokt végzünk?

1
Válasz4 éve

Shibelion

Itt angol nyelvtanulásra van lehetőség, de az utóbbi nagyobb prioritást kellene, hogy élvezzen az előbbivel szemben, ami viszont nem minden egyénnél van így, sajnos.

2
Válasz4 éve

ildikote

ebből a mondatból csak két szavat értettem,,,,,úgy látszik rossz a hallásom

1
Válasz4 éve

kecsilla

Meséld el neki, hogy szeretjük. Miért nem jó!?

1
Válasz4 éve

Shibelion

Mert ezen általában nincs mit mesélni, egyszerűen csak megmondják.

1
Válasz4 éve

Mindenekel

Ha még magyarul sem tudtok, akkor mit akartok az angollal?

1
Válasz3 hónapja

Sir-git13

Azt mondja hogy loves a love helyett.

0
Válasz4 éve

RitaSipeki

én is loves-t hallottam még lassítottban is :)

0
Válasz4 éve

fulesan

Nekem pusztán azért nem fogadta el, mert bele tettem az ő-t, mondd el ő neki, mi szeretjük őt. Holott ez így is ugyanazt jelenti, egyszer elfogadja, kéri, máskor beleköt a személyes névmásokba. Nem túl logikus.

0
Válasz4 éve

Shibelion

Tudni kell, hogy hol van rájuk tényleges szükség és hol számítanak teljesen fölöslegesnek. Itt például a "neki" elé nincs értelme kitenni, míg a szeretjük után ki lehet, de nem fontos. Én talán csak egyszer buktam ilyenen.

0
Válasz4 éve

CosmaEmese

"elmondja szeretjuk ot" miert nem jo, ha elfogadja a "mondja, szeretjuk ot" valaszt?

0
Válasz4 éve

EszterZubor

Azert mert o nem elmondja hogy mi szeretjuk ot,hanem felszolit hogy Mondd meg neki mi szeretjuk ot. She tells we love him-O elmondja mi szeretjuk ot

1
Válasz4 éve

CosmaEmese

koszonom

0
Válasz4 éve

Eni74

Ebben a mondatban mi utalt a felszólító módra?

0
Válasz4 éve

Breki33

Felszólító mód (Imperative Mood)

Csak második személyben használjuk, egyes és többes számban egyaránt a to nélküli főnévi igenévvel fejezzük ki:

<pre>Open the books. (Nyissátok ki a könyveteket!) Don’t be angry with Peter. (Ne légy mérges Péterre!) </pre>

Első és harmadik személyben körülírást, a to let igét használjuk to nélküli főnévi igenévvel:

<pre>Let me go. (Hadd menjek!) Let’s go to the cinema. (Menjünk moziba!) Don’t let him smoke. (Ne dohányozzon!) </pre>

Az angolban pontot teszünk a felszólító mondat után.

http://erettsegi.com/tetelek/angol/angol-felteteles-es-felszolito-mod-muveltetes/

6
Válasz4 éve

OldAkita

A Duo nem tanít nyelvtant, de tulajdonképp egyfolytában azt teszi, csak nem magyarázza el mit miért. Ezt most te tetted meg, köszönet érte.

1
Válasz4 éve

Breki33

A kérés vagy parancs egyenesen egy másik személyhez szól, ezért nem használunk személyes névmást.

1
Válasz4 éve

andrea.kri1

Es miert nem jo a mondd meg neki hogy szeretjuk ot?

0
Válasz4 éve

An-csa-ka

Nem értem, ha még csak itt tart valaki, akkor honnan kéne tudnia, hogy ez felszólító mód? Még csak sima jelen idejű igéket veszünk, a felszólító mód megérne egy külön leckét szerintem. :-(

0
Válasz3 éve

narancs12

Szégyen,hogy lehagytam a d-t,de véletlenül.

0
Válasz3 éve