1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My children sleep."

"My children sleep."

Fordítás:A gyerekeim alszanak.

February 1, 2014

29 hozzászólás


DanielWhite

Szerintem meg de. Inkább az a fontosabb, hogy a sokkal szebb "gyermekeim"-et is el kéne fogadnia.


Xelph

child, children

childrens nincs


BartaAnita

Olyan nincs hogy childrens. Az egyes szam a child a tobbes a children. Ha birtokos akkor children's. The children's book = a gyerekek konyve.


pethoandras91

én is kitenném a névelőt. a gyermeket nekem elfogadta


johalasz46

My children...= A gyermekeim. Birtokviszony, nem kell THE. - 2021.01.


pethoandras91

Bár vagy 6 éve írtam a hozzászólást, abban elég biztos vagyok, hogy a magyar "a" névelőre gondoltam - angolról magyarra kellett fordítani, és "Gyermekeim alszanak" fordítást jelezte hibásnak.


Fikusz75

szerintem annyira nem kell az "a"


elge76

Ennél a résznél szívesen vennék egy leírást, hogy mitől függ a szavak végén az "s" betű. Egyelőre nem találtam ilyet, és mivel ezt a részét nem értem, ezért elég gyakran hibázok is emiatt.


iszedlak81

nézd meg "Többes szám" és a "Birtoskos eset" fejezeteket, ott segíteni fog mikor miért használunk "s" betűt :)


csabesz3

Atti2004 Vidéken szórványosan,de használják azt,h alusznak


johalasz46

Viszont ez egy program! Robot! - tanítják, tanítjuk, együtt tanulunk, egymástól is. - 2021.01.


mics781083

helyes emgoldás a My children are sleeping lenne.


johalasz46

Nem. Ez most történik (is, are + ing), de a feladat szerint általános jelen van. Mit csinálnak? Alszanak = sleep.- 2021.01.


ELLA211

A gyerekeim alusznak. Miért nem jó?


Atti626

Mert olyan magyar szó, h alusznak, nem létezik.


pethoandras91

de, létezik. az más kérdés, hogy nem köznyelvi, sokkal inkább népies forma... vagy netán József Attila sem tud magyarul az Altató c. versében?


OldAkita

József Attila természetesen tud magyarul, viszont nem tekintette élete egyik céljának hogy angolt tanítson a népeknek. A Duo viszont nem tud úgy magyarul hogy a lehetőségek közé beemelje az alvás szinonímái közé az aluszik, a szundikál, avagy a horkolva húzza a lóbőrt, viszont ez nem is várható el tőle.


Nefelejcs1

Álmost is jelent tudomásom szerint


castleofta

"My children sleeps" nem helyes. De miért. Válaszokat köszönöm.


jzsuzsi

sleeps: csak egyes szám harmadik személyben van a végén -s

My child sleeps. A gyerekem alszik.

My children sleep. A gyerekeim alszanak.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.