A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The ducks eat a strawberry."

Fordítás:A kacsák esznek egy epret.

4 éve

34 hozzászólás


Gy.B.

Látom itt is sokan kiakadtak a kiejtéstől. Mint a múltkori angol érettsgin a diákok, akik szerint zajos, és visszhangos volt a szöveg.

Csak egy tanács... SOSE HALLGASS "VEGYTISZTA" ANGOLT!

Tavaly kiköltöztünk Malayziába, ahol mindenki beszél angolul. (Angol gyarmat volt...) Az istennek se tudtam rávenni egyetlen malájt sem, hogy irodalmi angol kiejtéssel beszéljen, így az első két hónapom a "Sorry, but I don't understand, what you say!" ismételgetésével telt.

Ez a szöveggenerátor maga a csoda az itteni beszédhez képest.

3 éve

IstvnBodor

duck vagy dog .. ajajj nehezen érthető

4 éve

JzsefKirly

eléggé kiakasztó, nagyon ratyi ez a szintetizátor.

4 éve

NagyKriszt13

Én nem is hallgatom

3 éve

bodnar.csa

Micsoda baromsag? Oda se fernek egy eperhez tobben

4 éve

kisgee

Nem mindig érthető a kiejtés...

4 éve

kalo977

más szövegkörnyezetnek kéne lennie és akkor ki tudnám következtetni, hogy most kutyákról vagy kacsákról lenne szó. Például a kutyák húst esznek, vagy a kacsák kenyeret esznek!!!! NEM? Egyértelműbb?

4 éve

P.popi

Nálam a kutyák nyertek.

4 éve

Csacsika2

szerintem nem következtetni kell, hanem kapásból tudni !

4 éve

k.szasza11

Nagyon jó hogy a ducks dogsnak hangzik

4 éve

Zsombor755588

Elöbb tejet isznak most meg epret esznek a kacsák . Olyan a gyomruk mint Bartos Istvának

2 éve

Gabica1

A kacsák szamócát esznek. A kacsák földiepret esznek. A kacsák esznek egy földiepret. A kacsák esznek egy szamócát.

4 éve

ceromaster

+1

4 éve

Jastin76

Nem tudom hogy velem van e baj. Valahogy az esetek többségében a hallás utáni fordításnál rontom el. Csak én értem nehezen?

4 éve

Nagy_Gyorgyi

Hallgasd meg többször, felváltva: normál-lassítva-normál-lassítva. Nálam bejött.

4 éve

Gabica1

Nem vagy egyedül. :)

4 éve

beata.hasz

a kacsák megesznek egy epret

4 éve

szik

en is sokszor felreertem ducks dogs nehez eszrevenni a kulonbseget

4 éve

Csacsika2

a kutya erős Ó, a kacsa meg Á

4 éve

asusasus

ez lett volna az utolsó kérdés és ezen az egy szamócán elment minden!Szét vág az ideg!Megint kezdhetem a hülye szendvicsektől,lovaktól,meg hogy kinek vannak tányérjai?

4 éve

nagyi60
nagyi60

nem a kutya és a kacsa nekem is feladja a leckét, de most az egyet is a-nak hallottam. Valóban sokszor érthetetlen.

4 éve

Csacsika2

dog nál annyira ót mond

4 éve

BartalisDorottya

Nem lehet jól hallani. Nagyon sz...r ez a vacak.

4 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Nemigen szoktam a DL-t dicsérni, és lehet, hogy most nagyképűnek tűnök, de a nőci amerikai kiejtése egyszerűen TÖKÉLETES, nem is értem, mit lehet rajta félreérteni. Duck: [dʌk] ez az az ʌ, amit a Magyarok ö-nek mondanak: kecsöp, piköp, löncs. Duck végén jól hallható a K. Dog: [dɒ>g] mint a palóc á, kicsit a-ba hajló o, és G van a végén. Tessék összehasonlítani: http://www.wordreference.com/definition/duck http://www.wordreference.com/definition/dog. Haladóknak: úgy is kell mondani, mert ha úgy mondom, tudom, mire figyeljek, amikor hallom.

2 éve

Adorit

dog - duck szint.!!! XD

4 éve

Donkaz

Itt akkor miert nincs többesszamba az eper,mikor ag elozo feladatba az alma es az elefant is abba volt?! A kérdés ìró ért ahhoz amit csinal vajon??

3 éve

Gy.B.

Az elefántos példában az volt, hogy az elefántok almát esznek. Általános dolgoknál az angol sokszor használ többes számot. Ez persze a több száz hozzászólót nem érdekli, csak sivalkodnak, hogy miért többes szám. (Esetleg ha már úgyis a gép előtt ülnek, megkereshetnék az ide vonatkozó szabályt. Nem lenne nehéz.)

Ennél a példánál viszont ott van a határozatlan névelő az eper előtt. Tehát EGY epret esznek. Nem lehet többes szám...

3 éve

bence701

simson

3 éve

barnabas.levay

Nekem is ez a problemam

2 éve

szaszdani2

Én ''dog"-ot értettem

2 éve

SzszDniel3

B.meg, nem lehet érteni

2 éve

LszlUgrai

Na most azok a kacsák egyenek már földiepret, mert nekünk volt eperfánk és voltak kacsáink, de nem ehették az epret mert berúgnak tőle.... :D

1 éve

GerleiIstv

Magyarul, nem kell az egy!

2 hónapja

GalvanTivadar
GalvanTivadar

De bizony, hogy kell, különben más lesz az "értelme", mint az eredeti mondatnak.

2 hónapja