"Irunonceaweek."

Fordítás:Heti egyszer futok.

4 éve

6 hozzászólás


AkosSz.

Ahogy egyre több a felvetés arra, hogy a "szaladok az miért nem jó" kezd felmerülni bennem a gyanú, hogy az akik ezt kérdezik vagy még vagy nem futottak heti rendszerességgel sportként vagy valami tájnyelvi sajátosságról van egy bizonyos területen. Ha ez utóbbi a helyzet, nos a duolingóban ezek e helyi nyelvi sajátosságokat a magyar nyelvben nem kezelik külön. Mifelénk a "szaladok" szót két fő esetben használják: Vagy ha siet valaki valahová (nem feltétlen fut ténylegesen) vagy a gyerekek spontán céltalan rohangálására szokták mondani, hogy szaladgálnak. De semmi esetre se a heti rendszeres felnőtt (sportszerű) futásra. Lehetne persze mondani, hogy az én "készülékemben" van a hiba és én nem ismerem a sportszerű rendszeres futás szinonimájaként, de erre hoztam korábban példaként, hogy nincs olyan, hogy "szaladóverseny" csak futóverseny.

4 éve

maria.urba2

Futok egy hèten egyszer mièrt nem jo?

4 éve

AkosSz.

Azért mert valójában a mondatod jelentése, hogy egyik héten (valamelyiken a sok közül) futni fogsz egyet. A 'héten' szó előtt teljesen felesleges az 'egy'.

4 éve

nemtudom
nemtudom

Forest Gumppnak is sikerült

2 éve

Lna268373

Akarja még valaki megkérdezni, hogy a szaladok miért nem jó?...

1 éve

TthKlmn
TthKlmn

Most már jó volna ha normálisan kiejtené a szavakat mert nem a bostoni piacon van hanem diákokat kellene tanítani!

6 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.