Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Der Schuh von dem Jungen ist nicht groß."

Çeviri:Oğlanın ayakkabısı büyük değildir.

2 yıl önce

2 Yorum


kamilfirti

Neden Junge değil de Jungen acaba?

2 yıl önce

k.gokce
k.gokce
Mod

Almancada "n-Deklination" denen bir durum vardır. Burada bazı "der" artikeline sahip olan tekil sözcüklere, Akkusativ, Dativ ve Genitiv'de "-n" eklenir. "Junge" kelimesi bunlardan bir tanesidir. "Kunde", "Student", "Zeuge" gibi kelimeler de "n-Deklination"a uğrayan isimlerdendir.

http://www.dilforum.com/forum/showthread.php/106990-N-Deklination

Üstteki linkte birçok örnek verilmiş ve konu anlatımı da bulunmakta. Detaylı incelemek isterseniz buradan da faydalanabilirsiniz.

2 yıl önce