1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Der Schuh von dem Jungen ist…

"Der Schuh von dem Jungen ist nicht groß."

Çeviri:Oğlanın ayakkabısı büyük değildir.

July 8, 2016

3 Yorum

Konu önem sırasına göre

kamilfirti

Neden Junge değil de Jungen acaba?

July 8, 2016

k.gokce

Almancada "n-Deklination" denen bir durum vardır. Burada bazı "der" artikeline sahip olan tekil sözcüklere, Akkusativ, Dativ ve Genitiv'de "-n" eklenir. "Junge" kelimesi bunlardan bir tanesidir. "Kunde", "Student", "Zeuge" gibi kelimeler de "n-Deklination"a uğrayan isimlerdendir.

http://www.dilforum.com/forum/showthread.php/106990-N-Deklination

Üstteki linkte birçok örnek verilmiş ve konu anlatımı da bulunmakta. Detaylı incelemek isterseniz buradan da faydalanabilirsiniz.

July 8, 2016

meltem52190

Teşekkürler

October 4, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.