"Hangi elbise kırmızı?"

Çeviri:What dress is red?

February 2, 2014

54 Yorum

Konu önem sırasına göre

Ugurak

Which kullanmak daha uygun olmas miydi ?

March 20, 2014

Selcen_Ozturk

Hayır. What daha uygun olmakla beraber which de doğrudur. Örneklerle bunun İngilizce olarak açıklamasını okumak isteyenler buraya.

Özet: Sorumuzun cevabı için bilinmeyen bir sayıda ya da sonsuz sayıda alternatif varsa what kullanırız. Sorumuzun bir kaç bariz alternatif cevabı varsa (mesela bir seçenek sunulmuşsa) which kullanırız, what kullanmamızda da sorun yoktur.

Mesela:

  • What language does he speak? (Herhangi bir dili konuşuyor olabilir, o yüzden burada which kullanmak tuhaftır).
  • Which language does he speak? (Mesela ortamdaki herkesin İngilizce ya da Almancadan birini konuştuğunu biliyorsunuz. O yüzden "which" tercih edilir çünkü cevap İngilizce ya da Almanca)
August 13, 2014

furkanceylaan

Açıkcası kafa karıştırıcı bir yapısı var bir Which yapan olarak söylüyorum. Bu genel olarak bir nesne yani "ıt" olmasından ötürü kaynaklanmıyor değil mi? Yani "it" olduğu için "what" gelir algısı yaratmamalı bende?

October 22, 2016

TubaNur805657

Allah razı olsun

April 20, 2019

UmutBulduk1

Çok iyi bir açıklama. Teşekkürler.

May 24, 2016

bsaridede

Teşekkürler

July 28, 2016

sedat620808

Teşekkür

October 28, 2017

Furkan102438

Acconalty true

September 29, 2018

behzadturk

Bence siz duolingonun hatalarini kapatiyorusunuz... pok duolingoya

October 16, 2018

Sam663856

Thanks! Good explanation.

October 23, 2018

ahmet.atas

.

July 9, 2019

zcan963436
August 22, 2019

DemRON2

Kesinlikle evet Which olması lazım

September 1, 2018

sessiz-_-lik

Which de dogru sayIlIyor ama

April 21, 2019

CagatayTUR3

Kesinlikle which olmaliydi

September 5, 2019

MehmetZDOA4

"Sorumuzun bir kaç bariz alternatif cevabı varsa (mesela bir seçenek sunulmuşsa) which kullanırız." demişsiniz. uygulamada da "Hangi elbise kırmızı?" diye soruluyor. Yani günlük yaşantıda kimse kimseye sonsuz sayıda elbisenin içinden "Hangisi kırmızı?" diye sormaz. Eğer biri başka birine "Hangi elbise kırmızı?" diye sormuşsa mutlaka bir kaç bariz alternatif vardır o an orada, sonsuz sayıda alternatif yoktur. Bu yüzden bu sorunun cevabında "which" kullanmak daha uygun olurdu diye düşünüyorum.

July 16, 2018

ewo374739

ben şu sıralamayı sureklı algılayamıyorum bazen renkler onde nesneler arkada bazende tam tersi bana bunu anlatacak biri var mı ?

August 12, 2017

aksamustu

Arkadaşlar bu durumda which kullanmak da doğrudur ama sorudaki which kullanılan şıkka bakarsanız elbiseden (dress) değil etekten (skirt) bahsettiğini görürsünüz. Nesne yanlış olduğu için which kullanılan şık da yanlış oluyor.

May 9, 2015

sevda27

whose ile olmuyor

May 12, 2015

Selcen_Ozturk

whose: kimin

May 14, 2015

Crystal.man

Bu soru şöyle bir soruyu çağrıştırmaz mı? Bu anlamı ifade etmez mi? Hangi elbisenin rengi kırmızı Sonuçta kırmızı bir renktir Ve bu sorunun tercümesi şöyle mi olur? What dress's colour is red

June 9, 2015

Ali_Aktash

ben bu cümleyi google çeviriye sorayım dedim "ne elbise kırmızı" dedi. yanlış anlamayın bunu googlenin hatası olarak gördüğüm için yazayım dedim. daha gideceği çok yol var sanırım.

February 15, 2016

Zeynep516910

What is red dress olabilir mi

July 13, 2018

Efsane970369

Hayır olamaz çünki onun anlamı kırmızı elbise nedir ? diye bu yüzden öyle kullanılamaz

July 8, 2019

Ferhat234724

What gereksiz, which olmalı.

November 20, 2018

Zeynepay19

Which,?

November 27, 2018

MEHMETKARA749888

Hangi ingilizcede which demek. What yerine which kullanılmalı

February 25, 2019

aynur27628

Which hangi değilmi saçma oldu yani

March 31, 2019

ersan421070

Bi which diyonuz bi what.

April 8, 2019

filizzabun

Which kullanılması gereken yerde what kullanılması doğrumudur

May 1, 2019

Cenap290850

Which daha mantıklı olur sanki

June 19, 2019

Erol795733

Hangi elbise kırmızı diye soruyor. Which kullanması gerekmiyor mu?

June 19, 2019

dada257

abi which olcak ya kandırıyolar biz i

June 23, 2019

123ator

bence which uygun what olunca ne elbise kırmızı ? gibi anlamsız bir cümle oluyor

July 3, 2019

harunlevent77

Tamamen yanlis lütfen kendinizi kontrol ve denetleyin guldürmeyin kendinize. What.. Nedir burda

July 15, 2019

NuranKarta3

Which olmalı

July 20, 2019

EkvatorAksu

Which dress is red?

September 1, 2019

bedrozan

soruda hata var, which doğru kabul edilmeli

March 17, 2015

ozlembaktagor

Which ile sorulan seceneklerde kirmizi yok ki nasil dogru kabul etsin . birinde mavi birinde renkli diyor

April 22, 2015

gokce99

Which olmayacak mı

May 18, 2015

dadasomer

Çok teferruat var burada. Ham bilgi neticede. Bilmiyordum öğrendim. Teşekkürler...

June 14, 2015

eroloz16

Which olması gerekmiyor mu

January 8, 2016

shuibo.0286

which uygun olmazmıydı

September 2, 2016

ecekrhn

Bu alistirma hatali

November 29, 2016

Taktiksiz

Bence bu soruda bir hata var

July 27, 2017

AliSergenz

which olması gerekeer. canımı sıkaar. yanlış yapmışaam

July 28, 2018

yavuz210585

Ben de hata yaptım ama yorumlarda denildiği gibi: birkaç seçenek arasından soruluyor gibi ise which mantıklı. Ama sonsuz seçenek gibi soruluyorsa what daha mantıklı

July 28, 2018

gamzeuak1

"Which dress is red" olması gerekmiyor mu

September 20, 2018

Blackseademon12

Madem which te doğru neden program yanlış diyor.İyi güzel program ama çok fazla hatası var.

September 26, 2018

kutbulmus

Welches Kleid ist rot?

July 19, 2019

THEGHOST120293

Şu dili ogrenemedim yaa

August 5, 2019

HasanCihan6

Which daha uygun sanki

August 6, 2019

deniz905891

Cevabim kabul edilmedi

August 15, 2019

aime191665

Whic olması gerekmiyormudu

September 18, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.