"Hangi elbise kırmızı?"

Çeviri:What dress is red?

4 yıl önce

29 Yorum


Ugurak

Which kullanmak daha uygun olmas miydi ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Hayır. What daha uygun olmakla beraber which de doğrudur. Örneklerle bunun İngilizce olarak açıklamasını okumak isteyenler buraya.

Özet: Sorumuzun cevabı için bilinmeyen bir sayıda ya da sonsuz sayıda alternatif varsa what kullanırız. Sorumuzun bir kaç bariz alternatif cevabı varsa (mesela bir seçenek sunulmuşsa) which kullanırız, what kullanmamızda da sorun yoktur.

Mesela:

  • What language does he speak? (Herhangi bir dili konuşuyor olabilir, o yüzden burada which kullanmak tuhaftır).
  • Which language does he speak? (Mesela ortamdaki herkesin İngilizce ya da Almancadan birini konuştuğunu biliyorsunuz. O yüzden "which" tercih edilir çünkü cevap İngilizce ya da Almanca)
4 yıl önce

FurkanCeylaan

Açıkcası kafa karıştırıcı bir yapısı var bir Which yapan olarak söylüyorum. Bu genel olarak bir nesne yani "ıt" olmasından ötürü kaynaklanmıyor değil mi? Yani "it" olduğu için "what" gelir algısı yaratmamalı bende?

1 yıl önce

UmutBulduk1

Çok iyi bir açıklama. Teşekkürler.

2 yıl önce

bsaridede

Teşekkürler

2 yıl önce

sedat620808

Teşekkür

11 ay önce

Furkan102438

Acconalty true

2 hafta önce

behzadturk
behzadturk

Bence siz duolingonun hatalarini kapatiyorusunuz... pok duolingoya

3 gün önce

DemRON2

Kesinlikle evet Which olması lazım

1 ay önce

aksamustu

Arkadaşlar bu durumda which kullanmak da doğrudur ama sorudaki which kullanılan şıkka bakarsanız elbiseden (dress) değil etekten (skirt) bahsettiğini görürsünüz. Nesne yanlış olduğu için which kullanılan şık da yanlış oluyor.

3 yıl önce

ewo374739

ben şu sıralamayı sureklı algılayamıyorum bazen renkler onde nesneler arkada bazende tam tersi bana bunu anlatacak biri var mı ?

1 yıl önce

bedrozan

soruda hata var, which doğru kabul edilmeli

3 yıl önce

ozlembaktagor

Which ile sorulan seceneklerde kirmizi yok ki nasil dogru kabul etsin . birinde mavi birinde renkli diyor

3 yıl önce

sevda27

whose ile olmuyor

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

whose: kimin

3 yıl önce

MehmetZDOA4

"Sorumuzun bir kaç bariz alternatif cevabı varsa (mesela bir seçenek sunulmuşsa) which kullanırız." demişsiniz. uygulamada da "Hangi elbise kırmızı?" diye soruluyor. Yani günlük yaşantıda kimse kimseye sonsuz sayıda elbisenin içinden "Hangisi kırmızı?" diye sormaz. Eğer biri başka birine "Hangi elbise kırmızı?" diye sormuşsa mutlaka bir kaç bariz alternatif vardır o an orada, sonsuz sayıda alternatif yoktur. Bu yüzden bu sorunun cevabında "which" kullanmak daha uygun olurdu diye düşünüyorum.

3 ay önce

gokce99

Which olmayacak mı

3 yıl önce

Crystal.man

Bu soru şöyle bir soruyu çağrıştırmaz mı? Bu anlamı ifade etmez mi? Hangi elbisenin rengi kırmızı Sonuçta kırmızı bir renktir Ve bu sorunun tercümesi şöyle mi olur? What dress's colour is red

3 yıl önce

dadasomer
dadasomer

Çok teferruat var burada. Ham bilgi neticede. Bilmiyordum öğrendim. Teşekkürler...

3 yıl önce

eroloz16

Which olması gerekmiyor mu

2 yıl önce

Ali_Aktash

ben bu cümleyi google çeviriye sorayım dedim "ne elbise kırmızı" dedi. yanlış anlamayın bunu googlenin hatası olarak gördüğüm için yazayım dedim. daha gideceği çok yol var sanırım.

2 yıl önce

shuibo.0286

which uygun olmazmıydı

2 yıl önce

ecekrhn

Bu alistirma hatali

1 yıl önce

Taktiksiz

Bence bu soruda bir hata var

1 yıl önce

Zeynep516910

What is red dress olabilir mi

3 ay önce

AliSergenz

which olması gerekeer. canımı sıkaar. yanlış yapmışaam

2 ay önce

yavuz210585

Ben de hata yaptım ama yorumlarda denildiği gibi: birkaç seçenek arasından soruluyor gibi ise which mantıklı. Ama sonsuz seçenek gibi soruluyorsa what daha mantıklı

2 ay önce

gamzeuak1

"Which dress is red" olması gerekmiyor mu

4 hafta önce

Blackseademon12

Madem which te doğru neden program yanlış diyor.İyi güzel program ama çok fazla hatası var.

3 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.