Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Hangi elbise kırmızı?"

Çeviri:What dress is red?

0
4 yıl önce

24 Yorum


Ugurak

Which kullanmak daha uygun olmas miydi ?

49
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Hayır. What daha uygun olmakla beraber which de doğrudur. Örneklerle bunun İngilizce olarak açıklamasını okumak isteyenler buraya.

Özet: Sorumuzun cevabı için bilinmeyen bir sayıda ya da sonsuz sayıda alternatif varsa what kullanırız. Sorumuzun bir kaç bariz alternatif cevabı varsa (mesela bir seçenek sunulmuşsa) which kullanırız, what kullanmamızda da sorun yoktur.

Mesela:

  • What language does he speak? (Herhangi bir dili konuşuyor olabilir, o yüzden burada which kullanmak tuhaftır).
  • Which language does he speak? (Mesela ortamdaki herkesin İngilizce ya da Almancadan birini konuştuğunu biliyorsunuz. O yüzden "which" tercih edilir çünkü cevap İngilizce ya da Almanca)
81
Cevap ver14 yıl önce

FurkanCeylaan

Açıkcası kafa karıştırıcı bir yapısı var bir Which yapan olarak söylüyorum. Bu genel olarak bir nesne yani "ıt" olmasından ötürü kaynaklanmıyor değil mi? Yani "it" olduğu için "what" gelir algısı yaratmamalı bende?

3
Cevap ver1 yıl önce

UmutBulduk1

Çok iyi bir açıklama. Teşekkürler.

0
Cevap ver2 yıl önce

bsaridede

Teşekkürler

0
Cevap ver2 yıl önce

sedat620808

Teşekkür

0
Cevap ver9 ay önce

aksamustu

Arkadaşlar bu durumda which kullanmak da doğrudur ama sorudaki which kullanılan şıkka bakarsanız elbiseden (dress) değil etekten (skirt) bahsettiğini görürsünüz. Nesne yanlış olduğu için which kullanılan şık da yanlış oluyor.

2
Cevap ver3 yıl önce

sevda27

whose ile olmuyor

1
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

whose: kimin

2
Cevap ver3 yıl önce