1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nem, az nem ő."

"Nem, az nem ő."

Fordítás:No, it is not her.

February 2, 2014

23 hozzászólás


mate86

Itt miért nem "he/she" van a "her" helyett? A "him/her" szó szerint "őt" jelent. Itt a nyelvtan miatt van ez a magyar logikának látszólag ellentmondó jelenség?


negyvenketto

a he/she formát akkor használjuk, ha az a mondat alanya. ebben a mondatban az alany az "it", az állítmány az "is", tehát az "ő" már nem lehet alany, ezért kell másik formát használni. (nem vagyok nyelvtan-szakértő, nem tudom mennyire érthető így a magyarázat.)


Athos68

Így érthető, köszi mindenki nevében. Javasoltam a T. Szerkesztőknek, hogy ezeket a magyarázatokat talán tőlük kellene kapnunk.


Csacsika2

ne felejtsd el, hogy a szerkesztők nem pénzért csinálják a duolingot


LukovicsAn

Akkor miért van bene reklám?


nyusziagyar

Igen a fejlesztőknek éppen elég dolguk van anélkül is és ők is csak szabadidejükben csinálják. ;)


Csontos3

Igen, ez azért olyan szokatlan dolog, amit ki kellene fejteni a leckékhez tartozó magyarázatban. Mert a magyarázatból nem derül ki egyáltalán, hogy ez miért van így.


mate86

Azt hiszem, így már érthetőbb, köszönöm szépen! :)


evairenpinter

Az "it" valami élettelenre utaló névmás elsődlegesen, de főnévként is használható "az" "azt" értelemben.


evairenpinter

Ennek is jónak kell lennie: It is not he/she.


PterGyrks

a duolingo lényege, hogy nem magyaráz, magadtól érzel rá ezekre. :) Ez a jó benne. Csak gyakorolni kell sokat.


Zotya242

A webes felületen van nyelvtani magyarázat.


LukovicsAn

Nem az hogy tanulj angoluk?


kakacs2

Jó ez a profil!!!!


Gymth

Ez most komoly hogy nem mindegy him vagy her???


KilinGyrgy1

Nem mindegy him vagy her?


cbabos

A "No, it's not him" miért nem elfogadott? Vagy nálam van csak valami probléma?


SndorTth20

It (is not) ha tagadás van a mondatban ezt vonjuk össze (izint) (are not) (arent). Mert az állitmánnyal tagadunk és a következő szót tagadjuk


vasvariistvan

Azért mert az it's feloldása it has.


B.Z.3

No, that is not he. Elfogadta.


KatalinEri3

A his a férfi a her a női a képen férfit látok.


judit230989

Miért nem jó a her?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.