1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nem, az nem ő."

"Nem, az nem ő."

Fordítás:No, it is not her.

February 2, 2014

14 hozzászólás


mate86

Itt miért nem "he/she" van a "her" helyett? A "him/her" szó szerint "őt" jelent. Itt a nyelvtan miatt van ez a magyar logikának látszólag ellentmondó jelenség?


negyvenketto

a he/she formát akkor használjuk, ha az a mondat alanya. ebben a mondatban az alany az "it", az állítmány az "is", tehát az "ő" már nem lehet alany, ezért kell másik formát használni. (nem vagyok nyelvtan-szakértő, nem tudom mennyire érthető így a magyarázat.)


Athos68

Így érthető, köszi mindenki nevében. Javasoltam a T. Szerkesztőknek, hogy ezeket a magyarázatokat talán tőlük kellene kapnunk.


Csacsika2

ne felejtsd el, hogy a szerkesztők nem pénzért csinálják a duolingot


Csontos3

Igen, ez azért olyan szokatlan dolog, amit ki kellene fejteni a leckékhez tartozó magyarázatban. Mert a magyarázatból nem derül ki egyáltalán, hogy ez miért van így.


nyusziagyar

Igen a fejlesztőknek éppen elég dolguk van anélkül is és ők is csak szabadidejükben csinálják. ;)


mate86

Azt hiszem, így már érthetőbb, köszönöm szépen! :)


PterGyrks

a duolingo lényege, hogy nem magyaráz, magadtól érzel rá ezekre. :) Ez a jó benne. Csak gyakorolni kell sokat.


Zotya242

A webes felületen van nyelvtani magyarázat.


GyrgyMth

Ez most komoly hogy nem mindegy him vagy her???


cbabos

A "No, it's not him" miért nem elfogadott? Vagy nálam van csak valami probléma?


Amby01

Nemáár! "He"-t írtam és nem fogadta el. Ezért haltam meg... >.< hülyeség miért nem mindegy??!!


nyusziagyar

Ha "him" -et írtál volna elfogadta volna, mivel az, ellentétben a "he"-vel helyes.


GyngyiVida

nekem nem fogadta el a him-et

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.