"A juice"

Fordítás:Egy gyümölcslé

February 2, 2014

34 hozzászólás


luczaakos

A "juice" abban az értelemben, hogy gyümölcslé, megszámlálhatatlan, tehát nem állhat előtte határozatlan névelő. A "juice" csak abban az értelemben megszámlálható, hogy húslé (a hús által eresztett lé), illetve nyál. PL: You can use the juices of the meat to make gravy. DE: Give me two orange juice, please! (és NEM juices!)


negyvenketto

az anyanyelvi beszélők szerint semmi probléma nincs azzal a mondattal, hogy "I'll have an orange juice." http://ell.stackexchange.com/questions/10170/how-to-answer-what-would-you-like-to-drink-in-this-case


luczaakos

Természetesen azzal semmi baj nincs, hogy "an orange juice", mint ahogy az "a slice of bread" is rendben van, pedig a "bread" is megszámlálhatatlan. Ezek a példák is pont azt mutatják, hogy a "juice" megszámlálhatatlan, ezért nincs olyan, hogy "a juice, two juces......" = tehát a feladat hibás. Immár több, mint 40 éve tanítom az angolt, és azért ismerkedem a Duolingo-val, hogy el tudjam dönteni: javaslom-e a tanítványaimnak a használatát. Az első 4 leckében ez volt az első hiba amit találtam, de ez nagyon nagy hiba, ugyanis a megszámlálható és megszámlálhatatlan főnév magyar analógiával értelmezhetetlen - csak nagyon erőszakolt magyarázataink vannak rá. Ezért nincs más megoldás, mint a megszámlálhatatlan főneveket és azok viselkedését külön meg kell tanulni - ez a feladat azonban hibás. Erre akartam felhívni a figyelmet, és nem vitatkozni, mert nincs vitatkozni. A "juice" abban az értelemben, hogy "gyümölcslé" megszámlálhatatlan, és a megszámlálhatatlan főnév előtt soha nem állhat határozatlan névelő, vagy szám. EZ EGY ALAPSZABÁLY, ami alól nincs kivétel. (Ami a te példádat illeti, az "an" ott sem a "juice" előtt áll, hanem az "orange" előtt, ezért a hivatkozásod teljesen felesleges volt, mert másról beszélsz, mint amiről én.)


radnaitomi

Természetesen az 'an orange juice' szerkezetben az 'an' határozatlan névelő igenis a 'juice' főnév névelője. (Az orange, ahogy negyvenketto is írja, mintha a jelzője lenne a juice szónak. Egészen pontosan egy egy összetett szó, mint a magyar gyümölcslé is, csak az angol épp nem írja egybe, Attól még az egy összetett szó (compound noun), aminek az első tagja itt épp egy jelző: hogy a narancsból készült a juice.)

Megszámlálhatatlan főnevek előtt tényleg nem állhat 'a' vagy 'an'. De itt 'juice' nem megszámlálhatatan!

Vendéglőben rendelés:

  • I would like to have a coffe, a mineral water and an orange juice, please!

Itt nem mint megszámlálhatatlan anyagnévként állnak ezek a főnevek, hanem mint egy (csésze) kávé, egy (üveg) ásványvíz, egy (pohár) narancslé. Ilyen esetekben természtesen lehet (sőt, kell) eléjük határozatlan névelő.


negyvenketto

meggyőződésem, hogy az "an orange juice"-ban az orange egy jelző, nem pedig mennyiséghatározó, nem azt akarja kifejezni, hogy egy darab narancsból készült az adott gyümölcslé.

ezen kívül az is meggyőződésem, hogy az anyanyelvi beszélők sokkal több mindent engednek meg maguknak, mint ami a nyelvtankönyvek és nyelvtanárok szerint elfogadható ;)

illetve én ugyan nem dolgoztam a magyar kurzuson, de az angol nyelvű fórumot elég rendszeresen olvasom, és az ott található infók alapján arra következtetek, hogy a feladatként kiadott "fordítsd angolról magyarra" mondatok angol nyelvű felét a duolingo angol anyanyelvű készítői adták, nem a fordítók találták ki őket. persze lehet, hogy tévedek.


SzidoniaFarkas

Igazat adok a holgynek...


Woah-505

Igazad van. Amikor megláttam elsőnek én is írni szerettem volna


Lili465752

Mért nem jó a
A gyümölcslé???


Riri401

Mikor az volt írva,hogy "the breakfast" elfogadta azt a fordítást,hogy reggeli. Most a "the juice"-nak nem fogadta el azt,hogy gyümölcslé.? Ezt most nem értem. ???????


KeKszHD

Minek irtok ilyen hosszu szöveget?


GyngyiKeme1

Én nagyon szeretem ezt az alkalmazást!!!!!!


Cintia973197

Szerintem úgy érthetik,hogy pl étteremben kérünk egy narancslevet de a magyarok is inkább úgy mondják,hogy "egy narancslé lesz"


LszlUgrai

Nincs olyan a magyar nyelvben, hogy egy gyumocsle. Egy adag, egy pohar stb. igen, egy fajta, de ha nem teszunk melle jelzot az minimum pongyolasag.


GaborBihary

Ne tessék már pongyolázni! Hogy a csudába ne lehetne "egy narancslét" kérni?!?


miande98

A "juice" szó jobban felelne meg magyarul, hogy "szörp".


Mr.Flat

Nekem azt is elfogadja hogy joice pedig a helyes a juice


KovcsJzsef15

Nem fogadja el a "szörpöt, gyümölcsszörpöt", pedig az is "gyümölcslé"


szurmay-do

Miért nem tudtàk úgy ìrni hogy; A FRUITS JUICE


SzidoniaFarkas

De igen, viszont @ magy@r nyelvben citrom az elterjedtebb kifejezes-szerintem. Tudom:Gyümölcsle


SzidoniaFarkas

Citrom:LEMON elnézést kerek! JUICE:gyümölcslé


SzidoniaFarkas

Nagyon okos gondolatokat fogalmaznak meg...


ZsoltKallo

Én nem értem amit irtatok


ZsoltKallo

Én szeretnék segitséget kérni abban hogy jobban megértsem ezt a nyelvet mert nem vagyok tisztában bizonyos dolgokkal sőt nem is értem már! Nagyon szeretnék megtanulni angolul


ZsoltKallo

Ên szeretnék segitséget kérni mert nem értem már itt a dolgokat


Capi01

Egy dzsúsz. Nekem ezt elfogadta....


Minecraftg887521

Nincs éttelme mert nem megyszámlálható

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.