1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mit iszik ő?"

"Mit iszik ő?"

Fordítás:He drinks what?

February 2, 2014

21 hozzászólás


lohi_lohi

Nem inkább: What drinks she or he? vagy What is she or he drinking? Kérdőszót állítmány és alany követi.


tibagfu

Akkor már nem: What does she/he drink?


der_csoppy

ez max ilyen visszakérdezés, amikor meglepődsz: she drinks WHAT? :)


Jorouto

A problémákat legyetek szívesek a jelentés gombra kattintva jelenteni, mert így tudnak érdemben foglalkozni vele. A hozzászólásokat nem nézik. ( a telefonos verziónál azt hiszem zászló van, azt nem tudom)


Bedybaba

De szerintem is inkabb...


joepinter

A "Mit iszik ő?" lehetséges fordításai: 1. szabatos, az eddig tanultak alapján a következő: "What does he drink?". Kérdőszó, segédige, alany, állítmány. Vigyázat, mivel itt a "do" segédige E/3. személyű alakját, a "does"-t kell használni, az ige nem kaphat "s" személyragot! 2. informális (kötetlen, nem hivatalos): "He drinks what?". Inkább rácsodálkozáskor, értetlenkedő visszakérdezésre használják: az illető valami furcsaságot szokott inni, erre kérdez vissza a kérdező, hogy "Mit(!!!) iszik ő?" A hangsúly a "mit"-en van. Hasonló eset, ha arról beszélgetünk, hogy valaki extrém időben jön, és rácsodálkozva kérdezünk vissza az időpontra: "He comes when?" "Mikor(!!!) jön?" (A felkiáltójelekkel a kiejtéskor az adott kérdőszóra eső megemelt hangot és hangsúly jelzem.)


Sanyiapa

Úgy tudom, hogy egy kérdőmondatban a kérdőszó mindig a mondat elején áll. A magyarban sem mondjuk, hogy : "Iszik mit?" Legfeljebb úgy tudom elképzelni, hogy " Ő mit iszik?"


Paperfox1

Ez inkább visszakérdezés, vagy inkább rácsodálkozás, úgy pedig nyelvtanilag is megállja a helyét. - She drinks milk. - She drinks what?!


hannibal0630

mi a rohadás ez már megint? angol kérdő mondat szerkezete jelen időben: Kérdőszó (ha van)+segédige (ilyen például a "do/does")+alany+többi mondatrész


kecske22222222

Nem úgy hogy "What is she drink?"


Titusz111

Ha "is" létige ott van akkor ing-es alak, nem? What is she drinking?


Kirly13

Ez úgy hangzana, hogy : what does she drinks? Grat...


jelaci

Hibás a mondat szerkezet!


Hiasj

nekem is furcsa...beszél nyelvben lehet


caeiros

Micsoda? Kérdőszó a mondat végén van???

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.
Kezdés