1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The girls eat sandwiches."

"The girls eat sandwiches."

Çeviri:Kızlar sandviç yerler.

February 2, 2014

9 Yorum
Tartışma kilitli.


cherylady

Sandwiches kelimesini neden sandviçler olarak çevirmedi?


cihangircesur

Oradaki açıklamalara androidden de girebilsek iyi olur :)


sulampi

selcen hanım, sandwich(-es) olarak çoğul yazıp sandviç diye tekil çevirmemiz ingilizce dil bilgisinden mi kaynaklanıyor yani ? çoğul öznelerde nesneyi çoğul kullanıp tekil mi okuyacağız ?


Selcen_Ozturk

evet İngilizce dilbilgisi ve Türkçe dilbilgisinin farklı olmasından kaynaklanıyor. Özneyle ilgisi yok. Biz Türkçede "Salı günü sandviç yerim" derken İngilizler "I eat sandwiches on Tuesday" diyor. Diller birbirine her zaman mot a mot çevrilemiyor. Zaten düşünürseniz: "Sandviçler yerim" tarzı bir cümlenin Türkçede ne kadar yanlış olduğunu farkedersiniz.

(linkler pek yakında androidden de açılacak)


sulampi

çok teşekkür ederim selcan hanım.


barissalman

Acilmiyor o aciklama, kisaca buraya yazabilrmi iyilik sever bi arkadas?


Selcen_Ozturk

webden girince açılıyor

Diller birbirine birebir çevrilemediği gibi, çoğulluk-tekillik de her zaman çevrilemez. Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar bir elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.