1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The girls eat sandwiches."

"The girls eat sandwiches."

Çeviri:Kızlar sandviç yerler.

February 2, 2014

4 Yorum
Tartışma kilitli.

Konu önem sırasına göre

cherylady

Sandwiches kelimesini neden sandviçler olarak çevirmedi?

February 2, 2014

barissalman

Acilmiyor o aciklama, kisaca buraya yazabilrmi iyilik sever bi arkadas?

February 6, 2014

Selcen_Ozturk

webden girince açılıyor

Diller birbirine birebir çevrilemediği gibi, çoğulluk-tekillik de her zaman çevrilemez. Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar bir elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
February 9, 2014

barissalman

çok saol (;

February 10, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.