1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O sarı ve yeşildir."

"O sarı ve yeşildir."

Çeviri:It is yellow and green.

February 2, 2014

77 Yorum


MahmutYazc

Az once de filler yesildir dedi. Kelime olarak dogru ama anlam olarak yanlis o yuzden mantiga ve anlama bakmak yerine gramere odaklanmanizi tavsiye ederim.


canavarock

Its de olması lazım neden yazım hatası diyor anlamadım.


care4male

it's olması lazım kesme işareti olmayınca kabul etmiyor


Kbbahar

"Its = Onun" anlamına geldiğinden dolayı yanlış kabul edilmesi gayet normal birşey bence :)


SinirliHatun

''S'' TAKISI SORUNU OLANLAR! 1. Şahıs zamiri kullanmadan isimlerin kullanıldığı ve bir aitlikten bahsedildiği durumlarda;

Bu isimlerin sonuna İngilizce’de “S” eki getirmek gerekmektedir.. Aitlik belitren bu isimler “ki, kü, nın, nin, sının, sinin, sunun, sünün, lık, lik …” vb anlamlar. Bir kaç örnekle bu durumu görelim.

Fatma’s dog: Fatma’nın köpeği.

My mother’s clothes: Annemin elbisesi.

The company’s economy: Şerketin ekonomisi.

Yesterday’s news: Dünkü haberler

Next week’s new program: Gelecek haftanın yeni programı.

  1. İngilizce’de Çoğul isimlerin aitliğinde sadece -‘- (tırnak) işaretini kullanırız ve tekrar “S” kullanmayız.

The boys’ ball: Erkeklerin topu.

The books’ pages: Kitapların sayfaları.

The students’ shoes: Öğrencilerin ayakkabısı

The Turks’ habits: Türklerin alışkanlıkları.

  1. Bir cümlede birden fazla isme dair aitlik olduğunda son isim ‘S alır.

Ayşe and Fatma’s dinner: Ayşe ve Fatma’nın akşam yemeği.

Ali and Veli’s Class: Ali ve Veli’nin sınıfı

4.İngilizce’de okunuşu itibarı ile son harfi “z” okunuyorsa veya kelime Latince kökenli ise -‘- takısı kullanılır.

Keats’ life – Keats’ın hayatı

Socrates’ first book – Socrates’in ilk kitabı.

  1. İngilizce’de yer, zaman, ölçü bldiren cümlelerde“ lik-lık “ anlamı alma durumları. Not: Tekil ve çoğul durumlara göre -‘- takısının durumu.

One day’s work program: Bir günlük çalışma programı

Seven days’ work program: Yedi günlük çalışma programı

An hour’s break: Bir saatlik mola.

Four hours’ break: Dört saatlik mola.

One week’s salary: Bir haftalık maaş.

Two weeks’ holiday: İki haftalık tatil.

35’s beverage: 35 lik içecek.

1000’s box: 1000 lik kutu.

  1. İlgi zamiri olarak “onunki” durumundaki şahıs isimleri kullanıldığında “inki” – “ninki”… anlamını alır.

Ayşe’s: Ayşe’ninki

Volkan’s: Volkan’ınki

Theirs: Onlarınki

Hers: Onunki

Women’s: Kadınlarınki

  1. Bir meslek grubunu ifade eden kelimeden o işi yapan tek bir işyerini anlatırken ‘s kullanılır. Örnekle açıklayalım:

Butcher: kasap mesleği (genel) / Butcher’s: kasap dükkanı

Grocer: bakkal mesleği (genel) / Grocer’s: bakkal dükkanı

  1. İngilizce’de bazen isim tamlaması görevini üstlenen ‘s takısı bilenenden farklı anlam da alabilir. Tanımlama, ifade, anlatım, bir konuyu hikayeleştirme … gibi anlamlar alabilir.

A grocer’s shirt – Bir bakkal gömleği

The grocer’s shirt: bakkalın gömleği

A doctor’s degree: Bir doktor diploması

The doctor’s degree: Doktorun diploması.

A elephant’s life: Fil hayatı

A winter’s nigth: Bir kış gecesi

A women’s matinee: Kadınlar matinesi.

Not: Bir isim öncesinde a yada an ile başladığında ve the ile başladığında aldıkları anlamları hatırlayalım. Bu konu ilgili sayfalarda ayrıca işlenmektedir.


2004b

ıt is yazdım It is olması gerekiyormuş.


SametZengi

Yazim hatasi ingilizcede küçük ı yoktur


FerdiErdog

Ama bende küçük yazdım kabul etti


salmankas

İngilizcede küçük ı yok ondan. :-) :-)


BETLERVA

Bendede aynısı oldu


elifim1905

bence o derken she ya da he de olabilir bu yüzden çok doğru bir cümle olduğunu düşünmüyorum


tlay985865

Katılıyorum size bu yüzden anlamdm


incikin_

Sanırım sarı ve yeşil dediği için "it"e kanaat getirebiliriz. :D Ama Duolingo'da her şey mümkün tabii...


rakovina

sarı ve yeşilin yerlerini değişik yazdığım için yanlış diyor. rica ediyorum ilgilenin


incikin_

Bir yandan kelimelerin anlamlarını bilip bilmediğinizi test ettiği için sıralamanın doğru olması önemli.


ekrem041

he yellow and is green..bu sekılde neden olmadı google tanslatede yazdıgımı cevırdım doğru cıktı ama duolıngonunkını cevırdım yanlıs cıktı..nerde yanılmıs olabılrım..


incikin_

Yardımcı fiilin (is) özneyi (he/she/it) takip etmesi lazım.
He is yellow and green.
Ama bu cümlede özne olarak da it gerekecek muhtemelen.


SinirliHatun

Bir kişi belirtmediği için he kullanamazsın.


emre19051905

yellow and green yazdım yanlış oldu ne kadar saçma


sidal123gelibolu

it yellow and green yazdım it is yada it s olucakmış


ilkaybiricik

bu cümlede It fiiline s takısı getirmeyi unutmayın


efegirayil

sarı mı yeşil mi anlamadım


incikin_

yellow and green
sarı ve yeşil


_NIRVANA_

• He is yellow and green.


_NIRVANA_

bu dogru degılmı???? bana yanlıs dedı


M.F.X

Zor bişey değil


busrataski2

İt yellow and green yazdım kabul etmedi is in ne anlamı var


Hasankarl

She's yellow and green. Gerek mis


rabia150

is yazcama ıs yazdım yanlış diyo


elfnaz2006

değiştiriyor gibi az önce bende gördüm


Abdurrahma150097

Arkadaslar unutmayın sarı saclı kisiye "yellow hair" denmez.


iir980738

He. Yerine leonard ismini kullandim fakat kabul etmedi


mer657489

Its in s sini koymadik diye kiziyo


duolinom

Its de doğru cevappp


Ridilk

s takı eklemedim diye kabul etmedi???????


MocoCoco441

İyide biz onun erkek olduğunu nereden bilelim ?


imalDerinK

It e ayti diyo it demiyo neden


qedirqaray

abi nasil grupa giriyoruz


zeyno193710

Bbbhgggjjjjjjnjjjhjjjjjjjjjjnjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj


Baekbet

Iki rengin yerini ters yazdım diye yanlış sayıyor da aynı anlama geliyor zaten yer ne farkeder Saçma.


Sheyla32985

Ya yeşil ve sarıdır yazdim kabul etmedi. Ne fark eder ki?


NisaGler

That o anlamina gelir mi ki


cgidik

That kullanılacağı zaman bir şeyi işaret eder veya gosterirsin. Burda cansız bir şeyden bahsettiği için "it" kullanılır


AsLaNSavasmaN

Benim bildiğim that hep bu anlaminda kullanildi. Bi rapor etmek lazim.


omercito
  • That = O, şu
  • This = Bu
  • Those = Onlar, şunlar
  • These = Bunlar

auracleanmax

is green yazdim ama yalnis dedi tir eki almasi icin is kullanmamiz gerekmiyormu


TSpree

yanlis derken bile yanlis yaptin yalnis degil yanlis olmasi gerekir


AyseAkdogan1

renklerin sıralarını farklı yazdıysanız kabul etmemiştir.


snage51

"Yeşildir" geniş zaman "am, is, are" kullanılmamalı değil mi?


TubaMir

He değil he's istedi neden acaba?


care4male

fiil olmayınca kabul etmiyor


Ezginurcuk

İt is green and yellow yazdim diye kabul etmedi


MocoCoco441

Banada öyle oldu


zeynep_gs

zor sorular sormayın


fatime401

ben it yazdim ama is yazmadim ne farki var


FerdiErdog

İt ile is aynı anlama gelmiyor


Furkan_Arda

alt yazıda ıt yazıo ama ıts dio


incikin_

Okurken "It is" "it's" olarak kısalmış olabilir.

It's =It is'in kısaltması.
Burada "is" yardımcı fiil (be fiilinin çekimli hali).
It is green. = It's green. (O yeşildir.)

Its farklı. Aitlik bildiriyor. "Onun" demek. (Nesne ve hayvanlara ait şeyler için)

What is its name? = Onun adı nedir? (Köpeğinin adını soruyorum diyelim.)


Feride58

aynen ıt yazdım kabul etmedi


Sla897494

Neden 'it' yazınca kabul etmedi neden it's olması gerekiyor biri açıklayabilir mi


imhayalperest

It is green and yellow yazdım kabul etmedi :(


kbrazl

Nasıl yani bir insan yeşil olabiliyor mu


ProwlingParis

insan olmak zorunda değil ki.


kbrazl

şıklı bir soru olarak gelmişti, he ve she kullanımını da kabul etmişti

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.