A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Azt mondta, hogy nem vette el a dokumentumot."

Fordítás:She said that she had not taken the document.

4 éve

13 hozzászólás


waczak
waczak

"She said she had not taken the document" valasz miert nem helyes?

4 éve

AgnesBedo

Én se értem, hogy hirtelen hová lett a befejezett múlt. Itt - ahogy most írom ezt - látom ugyan , mint helyes választ, de "fent" a piros válaszok között nem volt (igaz, én a tagadást amúgy is elrontottam :-)).

4 éve

zetevar

Ez reported speech lenne, vagy nem? Akkor pedig csakis a PP-s változat a helyes.

3 éve

Ticklee

Egyetértek.

3 éve

Ewbez
Ewbez

A "He said that he did not take the document." miért jó az "Azt mondta, hogy nem vette el a dokumentumot." fordítására? Ez nem az "azt mondta, hogy nem veszi el a dokumentumot" fordítása? (a feleletválasztós feladatnál)

4 éve

zetorka

did miatt múlt időben van, csak nem befejezett hanem sima múlt

4 éve

GregussTamas

Csakhogy sima múlttal egyidejű a "dokumentum el nem vevése" az "azt mondás" idejével, ami magyarul tényleg úgy hangzik, hogy "Azt mondta, hogy nem veszi el a dokumentumot". A magyar mondat viszont azt jelenti, hogy nem vette el a mondatot azelőtt mielőtt ezt mondta. Ezt pedig angolul csak a past perfect-es verzióval lehet mondani.

4 éve

Shantu58

that nélkül is helyesnek kéne lennie a mondatnak.

4 éve

BrigiBari

az hiba ha azt mondtam hogy she had not taken AWAY the document?

4 éve

rabovszky
rabovszky

no problem with the AWAY but the main object is to use PP and please use it in this lesson in the right form because here she had not taken on tuesday she said it on friday. okey ?

3 éve

drVincze

Ugyanazt válaszoltam, ami a helyes megoldás. Miért nem jó?

3 éve

GyulaBerke

He said he did not take, 'that' nelkul is jo?

3 éve

tryllati

Függő beszéd a did not visszaugrik egyet és had not lesz belőle. Hibás feladat majd javítják.

2 éve